22 Şubat 2011 Salı

HAFTASONU GÜN MENÜSÜ

Herkese merhaba ,kucak dolusu sevgiler.

Bu haftasonum çok yoğun geçti.Aylık arkadaş günü sırası bendeydi.Cumartesi günüm hazırlık yaparak ,pazar günüm ise kızlarla geçti.Sevgili gönül ,özlem ,halenze özlem , gül abla ve emel geldiler.Aslında başka çağırdıklarım da oldu fakat işleri olduğu için gelemediler, onlar manen bizle oldular.Biz gelenlerle yedik ,içtik ,güldük,eğlendik harika bir pazar geçirdik.İyi ki geldiler, iyi ki varsınız kızlar.




Misafirlerimden gül ablam mısır gevrekli pasta getirmiş.( yukarıdaki resimde görüyorsunuz)Ailecek bayıldık biz buna ellerine sağlık gülüm.Halenzem özlemimde nefis kurabiyeler getirmiş fakat masa fotoğraflarını çekip yemeğin ortasına gelince hatırladığı için onun fotosu resimde yok :((( ellerine sağlık halenzem kurabiyeler gerçekten çok güzeldi.




Benim yaptıklarıma gelince; biz yine imece usulu hazırlandık annem ve kardeşimde yardım ettiler.Menümüz şöyleydi:


Lahana sarması (annem yaptı)
Zeytinli kremalı poğaça
Çilekli turta

Kızların getirdikleri de olunca masada lezzet geçidi yaşandı.


Menümden bu gün size kremalı zeytinli poğaça tarifi vericem.Daha önce kremalı poğaçayı peynirli denemiştim bu kez zeytinli yaptım,sabahtan yapıp taze taze ikram ettim.Zeytinli tatları seviyorsanız mutlaka denemelisiniz ,bir kaç gün tazeliğini koruyan poğaçalarımın tarifi şöyle.

MALZEMELER:


2 adet yumurta
1 kutu krema (200ml.)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağından biraz az çekirdeksiz zeytin
3 yemek kaşığı margarin
1 paket kabartmatozu
1 tatlı kaşığından biraz az tuz
birkaç dal dereotu
aldığı kadar un
üzeri için çörekotu


YAPILIŞI:


Oda ısısındaki margarin ,sıvıyağ,krema ,yine oda ısısındaki bir yumurtanın tamamı ve bir yumurtanında beyazını derin bir kaba alın.Unu ve kabartmatozunu eleyerek ekleyin.Kıyılmış dereotu , halka halka doğranmış zeytini ve tuzu katıp bir güzel yoğurun.Ele yapışmayacak kıvama gelince hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp elinizle yuvarlayın ,yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpip 180 derecede önceden ısınmış fırında pişirin.


Afiyetolsun.

58 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Handecim ellerine sağlık bir dahakine inşallah gelip hepsinden yicimmmm...Herşey harika görünüyor:)

Unknown dedi ki...

Canım benim misafirlerini çok iyi ağırlamışsın ellerine sağlık.Menün ve masan harika inşallah bir gün bende konuk olurum o harika masaya
öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

Handecim bütün ikramlar birbirinden leziz.Eli değen herkesin ellerine sağlık....

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir menü arkadaşım.yapanların ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

10 numara !!!! Sahane bir sofra olmus. hepinizin ellerine saglik, Allah sohbetinizi daim etsin insallah

yemekbiraşk dedi ki...

handecim mükemmel ötesi hazırlanmışsın nefis olmuş her şey eline sağlık canım
sevgiler..

Serap dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Ahhhh, o masada keske ben de olsaydim Handem.... Ne kadar sahane tüm mamalar... Ama mamalar aslinda bahane, sohbet sahane, degil mi? Neyse yaza insallah.... Cok öpüyor, anneciginin, kardesinin ve senin ve de arkadaslarin ellerine saglik... Sevgilerimle, Filiz

Nehir Butik Pasta dedi ki...

oo süper bir masa olmuş bütün arkadaşlar birarada keyifli vakit yaşamışsınız
ellerine sağlık Handecim

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Handecim o masada olmak vardı lezzetlerinin hepsisinin harika olduğundan eminim canım marifetli hanımların ellerinden çıkarda güzel olmazmı muhabbetiniz hiç bitmesin böyle güzel günler hep sizinle olsun canıım sevgiler

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bir tabakta ben istiyorum......haftasonunun ilk haberini damak tadında okumuştum...resimleri bekliyordum...hepsi çok leziz görünüyor..ellerinize sağlık....

Adsız dedi ki...

Hande Hanım ne güzel bir masa. En çok da böğürtlen soslu cheesecake e gözüm takıldı. Tatları da nefistir eminim. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Hepinize afiyet olsun Hande'cim. Annenin, kardeşinin ve senin de ellerinize sağlık. Hepsi birbirinden güzel. Böyle zamanlarda keşke İstanbul'da yaşasam diyorum :)
Harikasınız..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Handecim harika bir masa ve menü olmus hepsi ayri ayri lezzetli görünüyor bende olsaydim ne iyi olurdu ama degilmi:))Ne hos vakit geçirmisiniz özendim valla...öpüyorum seni.

elif dedi ki...

HARİKA Bİ SOFRA OLMUŞ HANDECİM ELLERİNE SAĞLIK

Tümay Öztürk dedi ki...

Harika bir sofraymış walla. Herkese afiyet bal şeker olsun...

sevimlimutfak dedi ki...

Harika bir masa olmuş, Hepsi birbirinden güzel. Ellerine sağlık. Sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Güzel arkadaşım sofranın içine düştüm desem yeridir. bu ne güzel bir şölen. afiyet bal şeker olsun sağlık için yarasın yiyenler.. hepsi birbirinden güzel görünüyor.. Görüşmek üzere sevgiler bıraktım..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Cok guzel bır masa guzel dostluklarda eklenınce deyme keyfe.Ellerınıze saglık.Canım sevgıler

ebru dedi ki...

Handecim bu sofrada olmayı kim istemez ki. Menü ve masa harika sohbet demişsin o hepsinden güzel. Ellerine sağlık canım. Yiyenlere de afiyet olsun.

Unknown dedi ki...

HANDECİM HARİKA BİR MASA OLMUŞ SEVGİLİ GÜL ABLA SAYESİNDE GÜZEL RESİMLERİNİZİ FACEDE GÖRME ŞANSINADA SAHP OLUYORUZ NE MUTLU SİZLERE ..

Adsız dedi ki...

sevgili handecigim ellerine saglik tariflerin biri birinden enfes olmus
dogrusu sizleri kiskandim bende orda olmak isterdim :((((
sevgilerimle
ugurbocegi1

memolininannesi dedi ki...

hepsı bırbırınden guzel.. elınıze saglık vallahı... hepsınden tadasım geldı ucundan
bırazcık
ama hepsınden...:=)

Unknown dedi ki...

OHHH ŞÖLEN VAR BURADA ENFES HEPSİ BİRBİRİNDE LEZİZ OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Allah bereketini hiç eksik etmesin yapanların ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

selam Hande
maşaallah sofranızda yok yok bereketli olsun
hoş sohbetler eşliğinde o gün harika geçmiştir Allah tekrarını nasip etsin canım
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

harika bir sofra olmus, hepsi birbirinden güzel...bu nefis yiyeceklerin yanina birde tatli sohbet...
ellerine saglik yiyenlerede afiyet olsun
sevgilerimle

Behiye Sönmez dedi ki...

süper ,, hepsi de birbirinden güzel

afiyetler olsun :)

kalpkurabiye dedi ki...

canımm dün Gül Abla' da gördüm pastayı ve sofrayıı:))
orda da hayran kaldım sende de bir kez daha hayran kaldımm:))
dostluklar hiç bitmesinn:))

Armina dedi ki...

Çok leziz görünüyorlar senin ve emeği geçenlerin ellerine sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Handeciğim kremalı poğaçayı denemiştim gerçekten harika oluyor ellerine sağlık yiyenlerede afiyet olsun sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

masada yok yok masallah,kim itemezki böyle nefis mamalarin ve güzel sohbelerin yapildigi bir masada olmayi
Ellerine saglik hepsi birbirinden lezzetli ve nefis olmus canim

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Gece gece bu rejim halimle hepsini yemek istiyorum hepsini :P Ellerine emeğine sağlık. Bol neşeli davetler canım

Damak Tadı dedi ki...

Canım,tekrardan o maharetli ellerine ve güler yüzüne sağlık..Teşekkürlerimi buradan da iletmek istedim canım canım çıtırım..


Akşam kurabiyeleri denedim sanırım içersine d.otu eklememişim..Olsun,herkes bayıldı-ayıldı resmen..)))Şahane olmuşlardı çıtırım..Çok çok teşekkürler canım yeni tarif edindiğim için..Bilirsin beni her şeyi çok sevmem,ama seni ve kurabiyelerini bilirsin çok severim..))

Tekrar tekrar teşekkürler..Pasta için de afiyet bal şeker olsun canım..



Öpüyorum kocaman..)

zeytintanesi dedi ki...

Muhteşemsin arkadaşım, döktürmüşsün yine, bütün marifetlerini sergilemişsin. Kutlarım seni. Yiyenlere afiyet , senin de ellerine sağlık olsun, öpüyorum.

Mimosa Café dedi ki...

canım poğaçaların methini gül abladan duyduk :) valla harika bir sofra olmuş. zaten iştahım kabarık şu günlerde. olsa da şunlardan atsam birli ikili :))

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Yavrucum masa bi harika ellerine kollarına sağlık. Eminim lezzetleri de muhteşemdir. Bu güzel lezzetleri tatmaya gelemedim. Yiyenlere afiyet olsun.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Offf,masa harika,uzanıp hangisinden almalıyım karar veremedim.
Ağız tadınız,güzel dostluklarınız daim olsun.

Ellerinize sağlık.

Kocamannn,
sevgilerimle...

caferengigül dedi ki...

Her şey çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.Ne güzel "bütün kızlar toplandık" durumu olmuş.

TuruncuTatlar dedi ki...

harika birsofra olmuş canım ellerinize sağlık sevgiler...

Limon çiçekleri dedi ki...

Ben şimdi günümüz yok diye nasıl üzülmeyeyim söylermisin??Şu lezzetler beni burda şu an çıldırttı desem yeridir.Yaa çalışan bayana gösterilirmi bunlar??Şaka bir yana ellerinize sağlık.Herşey o kadar mükemmel görünüyorki..

sibelyalcincom dedi ki...

Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor kıskandım doğrusu:)))))tabiki şaka
afiyet şeker olsun
Sevgilerimle

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

handecim yani evine gelen misafirlerini kıskandım ama yaa:(senin misafirn olmayı hak etmişler :) masa ve menü harika görünüyor,ellerine sağlık cnm.bu arada blogumda ödülün var, alırsan sevinirm cnm,sevgiler.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

canim benim bu ne kadar güzel, icten kalpten hazirlanmis bir sofra böyle! ;) ellerine emegine saglik.. Rabbim muhabbetinizi dostlugunuzu daim etsin InsAllah..

kocman sevgilerimi gönderiyorum..

Narince dedi ki...

Gördük keyfiniz, uzaktan izledik sofranızı. Daim olsun dostluğunuz...

çeşnici Handan dedi ki...

Hamndeciğim nefis bir masa olmuş hepsi harika ellerine sağlık canım. Uzaktaydım ama aklım sizlerleydi. Sevgilerimle.

İnci Yemek dedi ki...

Handem muhteşem bir sofra canım
her birinin lezzetini tahmin edebiliyorum:)hepinizin ellerine sağlık,kremalı poğaça en leziz hali ile sofradaki yerini almış:))
çok öpüyorum canım..

lezzet sefasi dedi ki...

Harika bir masa hepsinin tadian bakmak isterdim sahsen :(
Yiyenlere afiyet olsun yapanlarin ellerien saglik

Nilgün dedi ki...

Nefis bir sofra insan hangisini yesem acaba diye düşünür herhalde. Afiyetler olsun, mutlu hafta sonları..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handecim, tariflerin hepsi nefis görünüyor. Ellerinize sağlık hepinizin. İçinize sinsin canım..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Aman allahım negüzel bir masa çiğköfte ben masanın kralıyım diye bağırıyor sizin ve arkadaşlarınızın ellerine sağlık

Aycan dedi ki...

Oh ohhh ne güzel kız kıza bol muhabbetli, neşeli geçmiştir.

Masan süper görünüyor canım benim.Annen'in Senin, ve kardeşinin ellerine kollarına sağlık.

öpüyorum.

Bayram Kombesi dedi ki...

Bende gelmek istiyorum yaaaa :(

keskinli dedi ki...

canim hersey mükemmel görünüyor yapanlarin ve senin ellerinize saglik sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu nedir böyle!
:(
nefis lezzetler geçidi olmuş,harikasınız!
ellerine sağlık Hande..

Nixie dedi ki...

Merhabalar...Zeytinli poğaçalarınızı bende denedim.Bu ölçülerle bir mini fırın tepsisi çıktı.Gerçekten mükemmel.Özelliklede zeytinsevenler bayılacak.Pişerken çatladığını izlemek ayrı bir keyif.Ayrıca bir taneyle kalmıyorsunuz mutlaka ikinciyide götürüyorsunuz.Arkadaşlarımda tarifini aldı.Bu arada yaparken hamurun görüntüsü hiçde iç açıcı değil.İçimden "umarım güzel olur" deyip durdum.Hem basit,hem süper....Ellerinize,paylaşımınıza,gönlünüze sağlık:))

sarımutfak-hande dedi ki...

teşekkür ederim nixie beğenmenize sevindim bende yaparken hamuruna bakıp nasıl olcak bu ya demiştim ama sonuç güzel oldu:)))

Mutfak Dili dedi ki...

Maşallah sizin sofralarda benimkini aratmayacak güzellikte. Ellerinize saglık. Ne güzel blogu olan arkadaşlar bir araya geliyorsunuz.
İmrendim. Sevgiler...