2 Ekim 2023 Pazartesi

YEŞİL MERCİMEK KÖFTESİ

 


Merhaba.Mutlu haftalar 🙋

Hep geziyorum mutfağa girmiyorum sanıyorsanız yanılıyorsunuz 😉 aralarda değişik tarifler uyguladım ama paylaşmaya fırsat olmadı.

Onlardan biri de bu tarif ☺️

İster kızartarak ister ızgara da deneyin.Izgara yaparsanız karışıma birkaç kaşık sıvıyağ ekleyebilirsiniz.

Ben kızartarak yaptım güzel oldu.


Yeşil Mercimek Köftesi


Malzemeler:

1,5 su bardağı yeşil mercimek

Yarım su bardağına yakın galeta unu

1 yumurta

1 adet kuru soğan

1 diş sarımsak

Birkaç dal maydanoz

Tuz

Kimyon

Karabiber

Pul biber

Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:

Mercimekleri yıkayıp haşlayıp süzün.Cok haşlanmasin.Derin bir kaseye alın.İcine yumurta kırın,ince kıyılmış maydanoz,rendelenip suyu sıkılmış soğan, kıyılmış sarımsak,tuz ve baharatlari atın.Galeta ununu azar azar katıp yoğurun.Ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayıp köfte şekli verin Kızgın yağda önlü arkalı kızartın.

Afiyet olsun ☺️


Hiç yorum yok: