20 Mayıs 2019 Pazartesi

PASTIRMALI KUŞKONMAZ



Kuşkonmaz mevsimiyken çok faydalı olduğunu bildiğim için değişik şekillerde deniyorum.
Şimdiye kadar pek kullanmazdım ama artık faydalarını okudukça mutfağımda daha çok yer vermeye karar verdim.
A,B,C vitaminleri içerir
Soğuk algınlığına ,hazımsızlığa iyi gelir
İdrar söktürür
Vücuttaki toksinleri atar
Potasyum ,fosfat ,kükürt içerir
Folik asit kaynağıdır
Kalp dostudur
Kolestrolu düşürür
Kabızlığa iyi gelir
Anemi (kansızlığa ) iyi gelir.......
Bir çok faydası olan kuşkonmazla ilk olarak et yanına ızgara yaptım.
Soyup ızgara yapıp zeytin yağ limon tuzla et yanına garnitür yapmıştım.


Bir sabah soyup haşlayıp omlete kattım.


Bu kez fırında pastırmalı yaptım ,çok güzel oldu.25 cm uzunluğunda oval  fırın kabında dört kişilik yaptım malzemeleri kişi sayısına göre arttırabilirsiniz.

MALZEMELER:

6-7 dal kuşkonmaz
6-7 dilim pastırma
tuz
karabiber
pulbiber
iki yemek kaşığı zeytinyağ
üzeri için rende kaşar (iki kibrit kutusu kadar)

YAPILIŞI:

Kuşkonmazları soyup yıkayıp iki üç parmak aralıklarla doğradım.Beş dakika haşlayıp süzdüm.Daha sonra derin bir kaba aldığım kuşkonmazlara küçük küçük doğranmış pastırma ,tuz,karabiber,pulbiber ,zeytin yağı koyup harmanlayıp fırın kabına döktüm.Üzerine kaşar rendesi döküp 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirdim.
Ailecek bizden tam not aldı.
Afiyetolsun.



Hiç yorum yok: