13 Mayıs 2023 Cumartesi

MISIR UNLU KABAK MÜCVERİ

 




Bu akşam herzaman severek yaptığım kabak mücveri o mısır ununu ekleyerek yaptım ,çok güzel oldu.Artik mücveri bu şekilde yaparım😉

Malzemeler: 

2 adet kabak

1 adet yumurta

Bol dereotu

Tuz

Bol karabiber

3 yemek kaşığı mısır unu

2 yemek kaşığı un

arzuya göre bir iki dal taze soğan

Pul biber

Kızartmak için 

İki su bardağı sıvıyağ

Yapılışı:

Kabakları soyup rendeleyin,suyunu sıkın.İcine dereotu ve taze soğanı incecik kıyın.tuz,baharat katın.Un ve mısır ununu kontrollü ekleyin .

Karışım sulanirsa un ekleyebilirsiniz.

Tavaya koyduğumuz sıvı yağ kızınca karışımdan yemek kaşığı ile bir kaşık bir kaşık şeklinde dökerek önlü arkali pisirebilirsiniz.Arzu ederseniz yarım paket kadar kabartma tozu da katabilirsiniz.Bazen koyuyorum bu kez koymadım ben.

Afiyetolsun.

2 yorum:

Fatma dedi ki...

Merhaba, tarifi denedim ve çok güzel oldu:)

sarımutfak-hande dedi ki...

Ellerinize saglik