25 Ağustos 2020 Salı

MAMZANA

 

Hazır patlıcan zamanıyken Rumeli yemekleri arasında çok sevilen bu salatayı yaptım.Yaz sıcaklarında serin serin iyi oldu.Tarifim dört kişilik.Siz de patlıcan seviyorsanız deneyin derim.

MALZEMELER:

2 adet patlıcan
2 adet kapya biber
4 yemek kaşığı yoğurt
4 diş sarımsak
bol maydanoz
tuz

YAPILIŞI:

Patlıcan ve biberleri közleyip  soyun.Ben biber ve patlıcanı yıkayıp kurulayıp yumurta fırçası ile yağlayıp(zeytinyağ kullandım) yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyorum.200derecede ısınmış fırında 15 dakikada közlüyorum.Fırından çıkarıp buzlu su koyduğum kaselere alıyorum.Bir iki dakika bekleyip kolayca kabuklarını soyuyorum.Közlenen sebzeleri ince ince doğrayın.Bir kasede yoğurdu biraz kaşıkla karıştırın ve sebzelere ekleyin.Sarımsakları ve maydanozu ince ince kıyın.Tuzunu kendi damak zevkinize göre ayarlayın.Hepsini karıştırıp servis tabağına alın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: