8 Eylül 2014 Pazartesi

YUNANİSTAN GEZİSİ

Herkese merhaba ,mutlu ,sağlıklı,bol kazançlı bir hafta dilerim sizlere.
Size bu gün Yunanistan gezimi anlatmak istiyorum.Annemin dedeleri Atatürk zamanındaki mübadelede Yunanistandan İstanbul'a gelmişler.Hem dede toprakları olması bakımından hem Atatürk'ün doğduğu yer olması bakımından hem de komşumuz diye buraları hep görmek istemişimdir.Yunanistanın mutfağını ve müziklerini de hep sevmişimdir.Nihayet bana bu yaz oraları görmek nasip oldu.
Geziye otobüs ile İpsala sınır kapısından çıkarak başladım.İlk durağım Selanik oldu.Atatürk'ün doğduğu evi gezdim.Aya Dimitros Kilisesi, Selanik Kalesi,Beyaz Kule ,Döner Kule ,Kordonu ve Aristotales Meydanını  gezdim.Tabiki kordonda frape molası vermeden olmazdı.Frape yunanlıların her dakika ellerinde olan buzlu kremalı nescafe gibi bir içecek.Ben çok sevdim.
Altta Selanikde çektiğim bir kaç kare.

İkinci Durağim Atina Oldu.Acropolis tepesine çıktık hem orayı gezdik hem Atinaya kuş bakışı baktık.Daha sonra Parlemento binası,Syntagma - Omonia Meydanları ,Mermer Stadyum,Ulusal Kütüphane ve Akademi binasını gördük.Akşamda Atina'nın eğlence semti olan Plakadaki Tavernalardan birine gidip eğlenerek yorgunluk attık hemde nefis yunan mezelerini tattık.
Atinaya kadar gelmişken Pire limanında balık yemeden dönülmezdi bir gecemizi de burada geçirdik.
Altta Atinadan kareler.

Atina Parlemento binasındaki nöbet değişim törenini izleyip fotoğrafladım.Altta o törene ait birkaç fotoğraf.

Gezdiğim yerlerden biri de Corınth kanalı idi.Corinth kanalı tamamen insan yapımı.Mora yarımadasında  olan bu kanalın uzunluğu 6,5 km.1876 da yapılmış bir kanal.Ege Denizi ile Adriyatik denizini bağlıyor.Buradan köprünün denize batışı ,gemilerin geçişini tekrar köprünün su yüzüne çıkışını izledik.
Bir diğer ilginç gezi alanımız Kalambaka da bulunan manastırlar bölgesi.Dev kayalara yapılmış manastırları gezdik ,manzara doyumsuz idi.
Daha sonra ver elini Kavala.Burayı çok beğendim.Manzarası ,kalesi ,Mehmet Ali Paşa külliyesini gezdik.Kanuni zamanında yapılmış su kemerlerini gördük.Akşamda sahilde yine nefis mezeler, balık ve uzo ile keyif yaptık.
Son günümde ise İskeçe ,Gümülcine ve Dedeağacı gezdim.Gece de İstanbul'a döndüm.

Çok güzel yerler gördüm ,nefis yemekler yedim.Zaten oldum olası yunan yemeklerine bir ilgim vardı.Burada ahtapota ,greek salataya ,midyeli pilava ,balığa ,uzoya doydum diyebilirim.
Sizde ilk fırsatta buralara gidip bu lezzetleri tadına bakabilir ,çok güzel anılarla dönebilirsiniz.