18 Nisan 2011 Pazartesi

DOMATESLİ ARPA ŞEHRİYE PİLAVI

Herkese mutlu ,sağlıklı ,bol kahkahalı bir hafta dilerim. Herzaman yaptığım arpa şehriye pilavımı bu kez domatesli yaptım ,sonuç yine çok güzeldi . Domateslerin biraz daha güzelleştiği yaz mevsiminde sık sık yapacağım şimdiden belli oldu:))) Denemediyseniz mutlaka denemelisiniz diyorum tarifime geçiyorum:)))

MALZEMELER:

2 su bardağı arpa şehriye
1 tatlı kaşığı tereyağ
4 yemek kaşığı sıvıyağ
2,5 su bardağı su
2 adet domates
tuz
karabiber

YAPILIŞI:

Tencereye yağları koyun bir su bardağı arpa şehriye katıp bir kaç dakika kavurun. Rengi koyulaşınca kalan arpa şehriyeleri ekleyin.Kabukları soyulup rendelenmiş domatesleri ilave edip suyunu ,tuz ve karabiberini katıp pişmeye bırakın.Tadını ve sertliğini kontrol edip pişdiyse altını kapatın ağzına havlu kağıt koyup 15 dakika demlendirin. Ben arpa şehriyeleri yine iki renk yaptım siz isteğinize göre tek renkte yapabilirsiniz.Suyunun yarısını et suyu olarak da katabilirsiniz. Afiyet olsun.

33 yorum:

hanife dedi ki...

eline sağlık pilav çok güzel görünüyor

Aycan dedi ki...

Canım, ben gerçekten şehriye pilavını çok merak ediyorum.En kısa zamanda deniyeceğim.


Sevgilerimle;

Unknown dedi ki...

handeciğim ellerine sağlık bende çok severim öpüyorum.

Unknown dedi ki...

etliside çok güzel oluyor.ben domatesli hiç yapmamıştım deneyeyim.ellerine saglık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Şehriye pilavını ben de çok severim, domatesli denemedim ama bir dahaki sefere domatesli yapayım, ellerine sağlık canım sevgiler...

mrscoskun dedi ki...

ay ben cok severim bunu:) ellerinize saglik! allah nesenizi artirsin:)

zeymurancafe dedi ki...

domateslı bende yapıyorum güzel oluyor ellerıne sağlık canım

Nilgün dedi ki...

Belki inanmayacaksın ama şu anda mutfakta pişiyor. Ben de domatesleri güzel görünce yapayım dedim. Ellerine sağlık Hande'cim. İyi haftalar..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Handeciğim.Ben bu pilavı çok seviyorum.Ama beceremeyeceğim diye yapmıyorumçen kısa zamanda deneyeceğim.sevgiler.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim.Arpa sehriye pilavini domatesli veya sade biz de cok severiz.
Sevgilerimle...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım bende yaparım ama domatesli değil mutlaka böylede denemeliyim sağol canım tarifin için
sevgiler gönderiyorum

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim .Hayirli aksamlar öptüm.

Ferkay dedi ki...

Pilavın her türlüsünü çok severim çok güzel olmuş ellerine sağlık canım..
Öpüyorum..

dokuzuncubulut dedi ki...

Nasıl da özledim domatesli pilavı, şöyle bol karabiberli.
Çok lezzetli görünyor Hande'ciğim ellerine sağlık.
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Bizim evde hiç pişmez nedense. Ama severek yerim bulursam :))
Harika görünüyor Handem, ellerine sağlık..

Serap dedi ki...

Arpa şehriye pilavını severek tüketiyoruz, ancak domateslisini hiç denemedim. En kısa zamanda yapılmalı bu tarif. Ellerinize sağlık.

yedirenk dedi ki...

şehriye pilavına bayılırım ama domateslisini hiç denemedim.ellerine sağlık canımcım...

mutfagabuyrun dedi ki...

pilav çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ilk fırsatta bende yapıp resmini ekleyeceğim....hangi tariflerim var hangileri yok sizleri izleyince anlıyorum....ellerinize sağlık...güzel olmuşşş....

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık en sevdiğim pilavlardan biridir sevgiler...

sibelyalcincom dedi ki...

Et ve tavuk yemeklerinin yanında mükemmel olur ellerinize sağlık:)))

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Domateslisini hiç denemedim ama çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Arpa şehriye pilavına bayılırım, tavuklusuna, domateslisine..Ellerine sağlık canım..Bir de yarışma sürecimde bana verdiğin destek ve moral için teşekkür ederim kardeşim..Sağol..

Dilek Mutfakta dedi ki...

selam bugün patatesli çiğköfteni ve kakaolu vişneli trufflerını yaptım ikiside çok güzel oldu tarifler için teşekkürler

durutarifler dedi ki...

Doamatesli pilav yaparım ama arpa şehriyelisini hiç yapmammıştım. süper fikir. Paylaşım için teşekkürler.

necla dedi ki...

domateslisini denemedim ama sadesini seviyorum ilk fırsatta deneyeceğim ellerinize sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

handecimm sana katılıyorumm,benım kızlarım bayılıyor bu pilava..ellerine sağlık canımm

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Hande,
Haklısın, domatesler bugünlerde tadı, kokusu ve rengi ile girdiği her yemeği lezzetlendiriyor.
Ellerine sağlık, şehriye pilavın nefis görünüyor.

Deli Anne dedi ki...

Çok severim şehriyeli pilav.. iki renk fikrini de ilk kez duyuyorum.. yemek yapmaya heves edeceğim bir gün ilk bu pilavı deneyeceğim inşaallah..

ahter demir dedi ki...

Domatesli pilav hiç denemedim.Denencekler listesine bunuda aldım ...elinize sağlık

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Sehriye pilavini okadar cok severimki hatta pirinc pilavini istemeseler hic yapmicak kadar:) ellerinize saglik.

Muu dedi ki...

ilk defa denedim cok lezzetli bir pilav suan yiyorum cok sicak olmasina ragmen:) tarif icin tesekkurler

sarımutfak-hande dedi ki...

sevgili muu
beğenmene sevindim afiyetolsun :))