28 Eylül 2010 Salı

ÇÖKERTME KEBABI

Herkese merhaba,bugün sizlere ilk kez yaptığım ama bundan sonra sık sık yapacağım bir yemek tarifi vericem.Hem lezzetli hem değişik bir tarif hemde oldukça pratik.Tarifim dört kişilik siz miktarları isteğinize göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.

MALZEMELER:

4-5 adet patates
5-6 parça bonfile yada 600 gr.kadar kuşbaşı et
5 yemek kaşığı yoğurt
4 diş sarımsak
4 adet domates
tuz
karabiber
sıvıyağ
kırmızıpulbiber
1 tatlı kaşığı terayağ
üzeri için maydanoz

YAPILIŞI:

Patatesleri çubuk şeklinde dilimleyin yıkayıp kurulayıp sıvıyağda kızartın.
Patatesler kızarırken diğer tarafta etleri ister önceden haşlayarak ister haşlamadan üç yemek kaşığı sıvıyağ ve bir tatlı kaşığı tereyağ koyduğunuz tencerede pişirin.Diğer tarafta yoğurdu küçük bir kasede kaşıkla iyice karıştırıp içine iki diş sarımsak doğrayıp biraz tuz katın.Bu işlemde bitince domatesleri soyup rendeleyin ya da rondoda çekin, minik bir tencereye iki üç kaşık sıvıyağ koyup domatesleri tencereye alın içine iki diş sarımsak doğrayıp biraz tuz katıp pişirin.Servis tabağına önce kızarmış patatesleri alın üzerine sarımsaklı yoğurt dökün daha sonra etleri koyun.Etlere arzunuza göre kırmızı pulbiber ve kekikde serpebilirsiniz.En üste domates sosu döküp maydanoz ile süsleyin.Etleri ben kuşbaşı şeklinde kullandım isterseniz jülyen(uzun uzun )şeklinde kullanabilirsiniz.
Afiyetolsun.

56 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik, cok guzel gorunuyor. Eger cips sevenlerdenseniz patatesleri bir de kurdan gibi dograyip denemeni tavsiye ederim. o da harika oluyor.

yemekbiraşk dedi ki...

sunumuda çok şık olmuş ellereine sağlık
sevgiler..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Handecim söylenecek söz bulamadım, bu güzellik karşısında hem göze, hem mideye hitab ediyor. Ellerine sağlık canım sevgiler.

Ege dedi ki...

Eline sağlık Handecim, güzel görünüyor bana Bodrum'u ve tatili hatırlattı :)

Unknown dedi ki...

Handeciğim ellerine sağlık harika görünüyor öpüyorum.

Ballı Cimcime dedi ki...

Çok lezzetli olmuş zanım, ellerine sağlık. Sevgilerimle..

NzlGl dedi ki...

Handeciğim
ellerine sağlık ne kadar güzel olmuş kebap .
Yapmak Farz oldu:)))))
sevgilerimle

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

resmen ye beni ye beni diye çağırıyor bu nasıl güzel bişey ellerine sağlık harika harikaaaa

Serap dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık, deneyeceğim inşallah.

Sevil Şahin dedi ki...

handecim tatlım ellerine sağlık
afiyetbal olsun
sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Handecim sunum muhteşem güzel olmuş canımın içi ellerine sağlık:)çok severim bu lezzeti ,dediğin gibi hazırlanması kolay bir ana yemek.çok öpüyorum canım..

Tümay Öztürk dedi ki...

Waaw gerçekte çok lezzetli görünüyor. Kesinlikle en kısa zamanda ben de deneyeceğim. Ellerine sağlık Handecim nefis...

lezzet sefasi dedi ki...

Harika gorunuyor, ellerine saglik canim.
Sevgiler,
Sefa

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Handeciğim,
Ellerine sağlık, çökertme kebabı nefis görünüyor.
Bende uzun zamandır bu tarifi denemeyi düşünüyorum ama bir fırsat bulup, uygulamaya geçemiyorum.

Yaprak dedi ki...

Bu çok lezzetli görünüyor...

inci dedi ki...

nefis bir tarif ben de mutlaka yapacağım,ellerinize sağlık:)

Mimosa Café dedi ki...

Handecim çok seviyorum çökertme kebabını. Evde yapmayı hiç düşünmemiştim. Harika bir fikir.

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Nefis olmuş canım, eline sağlık. Hmm canım çekti şimdi:))
Sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ohhh yeme de yanında yat olmuş bu (Tabi yemeden yatmaya dayanabilirsek)

Ellerine sağlık canımi harika görünüyor... Sevgiler, öpücükler...

ümmühan dedi ki...

Karnımın acıkmaya başladığı şu saatlerde tabağa baktıkça bakasım,ekrana ekmek banasım geldi :) Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Sunum süper lezzeti eminim mükemmeldir. Ellerine sağlık

gulsev dedi ki...

Çöketme kebabını kardeşim yapar, çok güzel olur. O patatesi daha ince kıyar kızartır. Ete de biraz kekik ekler...Tavsiye ederim kekiği..
Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

Handeciğimm ellerine emeklerine sağlık canımm ben bu tarifi oktay ustadan öğrenmiştim epey zaman önce harika oluyor gerçektennn:))

FERZAN dedi ki...

ellerine sağlık süper bi görüntü...;)

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir kebap çokta lezzetli.. Ellerinize sağlık :)

pelince dedi ki...

Handecim nasıl şahane bir yemek olmuş,bende daha önce evde yapamıştım.. denemek lazım.. nefisss....
ellerine sağlık...

Cafe Pepela dedi ki...

Acıktım mı ne:)
Süper görünüyor,ellerine sağlık Hande'si..

reyhandan dedi ki...

Kebap olurda güzel olmazmı ellerine sağlık handecim banada misafir olduğun için saol her zaman beklerim inş.SELAMETLE...

Güloanne mutfakta dedi ki...

tüm arkadaşlara katılıyorum .ellerinize ve yüreğinize sağlı

www.guloannemutfakta.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Simdi yemekten kalkmama ragmen, yine de agzim sulandi... Ellerine saglik arkadasim, süper bir lezzet olduguna eminim, hic denemedim ama en kisa zamanda denenecekler arasina girdi bile... Sevgilerimle

evatolyesi dedi ki...

Mükemmel görünüyor
ellerinize sağlık
SevgilerimleB)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çok güzel olmuş..Ben de çok severim..Mutlu akşamlar..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Handeciğim süper görünüyor mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık sevgiler...

yemekaski.com seçil dedi ki...

bu yemeğinde sunumu çok güzel gerçekten.. ellerine sağlık handecim.. sevgiler..

çeşnici Handan dedi ki...

Handecim harika olmuş çok beğendim ellerine sağlık canım.

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Gece gece bu görüntüyü görünce şöyle bir yutkundumki sorma Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor...

Yeşim dedi ki...

handecim sunum harika lezzette öyledir eminim ellerine sağlık canım...

özlem dedi ki...

canım ellerine sağlık. davet sofralarına süper bir tarif. hatta yarın eşime yemeğe yapacağım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

handecim ellerine sağlık nefis görünüyor tam benlik

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Sevgiler...

Esma Ercengiz dedi ki...

denenecekler listeme aldım.. sevgiler

Dilek Mutfakta dedi ki...

muhteşem bir görüntü daha fazla bakamıyacağım ellerine sağlık,sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK DEĞİŞİK BİR TARİF.NOTT ETTİM BENDE DEĞİŞİKLİĞE VE YENİLİĞE AÇIK BİRİ OLARAK DENEMEKTEN ZEVK DUYARIMM
SEVGİLER

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerinize sağlık harika olmuş.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bu tarife bayılırım...
Çok güzel olmuş.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Off çok nefis görünüyor bu yemek Handecim:). Misafirler için de çok değişik ve güzel bir alternatif olur.
Ellerine sağlık:).
Sevgilerimle..
aslı

made in funda dedi ki...

handeciğim tek kelimeyle süper..ellerine kollarına sağlık.sevgiler...

reyhandan dedi ki...

Ziyaretin için saol arkadaşım her zaman beklerim inş.kebabın nefis gözüküyo,ellerine sağlık görüşmek ümidiyle...SELAMETLE...

Baharcicegi dedi ki...

Gözleri bayram ettiriyor tabi yesekdik midelerde bayram edecekti,enfes olmus ellerine saglik canim

www.sendepisir.com dedi ki...

En sevdiğim yemeklerden biri. Sizde bayağı güzel yapmışsınız. Ellerinize sağlık. Paylaştıklarınız için kendi adıma teşekkürler / Nilgün
www.sendepisir.com

Unknown dedi ki...

Merhaba. BU tarifi ben daha önce denedim. Yalnız patatesler bu şekilde doğranmıyordu. İri küp şeklindeydi. Eti de bir gece önceden üzerine domates ve soğan rendeleyip sıvı yağ ilave ederseniz daha yumuşak olmasını sağlarsınız. Bu yemeğin bence püf noktası etin yumuşak olması. 2009 ramazanında yapmıştım ve misafirlerim tarifini istemişlerdi.

sarımutfak-hande dedi ki...

evet değişik şekillerde yapıyorlar bazısı patatesi kibrit çöpü kalınlığında doğruyor bazısı benim gibi bazısı senin gibi:))) ben bu şekilde yedim öğrendim böyle yaptım eminim senin yaptığında çok güzeldir, sevgiler pırasa

Canan dedi ki...

Sevgili Hande, bu nasıl bir güzelliktir yahu. Nefis görünüyor ama bence tadı görüntüsünden daha güzeldir. Ellerine sağlık şekerim.

Banu dedi ki...

Handecim enfes bir kebap olmuş ellerine sağlık.... Bu kebap uzun zamandır arşivimde vardı ama yapmak kısmet olmadı iyikide olmamış çünkü senin tarifin mütiş en kısa zamanda deneyeceğim yayınlayınca da sana bilgi veririm. SEvgilerimle öptüm...

LaMa dedi ki...

bu tur yemekler beni cokertiyor ne diyeyim:)))

Perilersofrasi dedi ki...

Ben bu yemege bayildim Handecim. Bu yapilacaklar listesine alindi. Ellerine saglik canim...