10 Nisan 2020 Cuma

MISIRUNLU OTLU KEK


Otlu ,mısır unlu bu kek tuzlu kek olarak bence çok güzel oldu.Renkli görüntüsü de cabası.
Akşam çayının yanına yaptım herkes beğendi.

MALZEMELER:

1 adet yumurta
4/3 su bardağı süt
4/3 su bardağı mısır unu
4/3 su bardağı un
yarım çay bardağı sıvı yağ
100 gr kadar ufalanmış peynir
1 çay kaşığı tuz
yarım kapya biber
bol dereotu
3 dal taze soğan
1 paket kabartma tozu


YAPILIŞI:

Yumurtayı derin bir kaseye kırın çırpın.Yağ,süt ekleyip yine çırpın.İnce kıyılmış dereotu ,taze soğan ,ufalanmış beyaz peynir ve tavla zarı gibi doğranmış kapya biberleri  ekleyip tekrar çırpın.Un,mısır unu ve kabartma tozunu ve tuz ekleyip tekrar çırpıp margarinle yağlanmış kek kalıbına dökün.Ben 22 cm uzunluğunda bir kek kalıbı kullandım.180 derecede ayarladığınız fırına keki koyun.Yaklaşık 35 dakikada pişiyor.Yinede bıçak batırıp bir kontrol edin.Pişen keki çıkarıp ılıkken servis yapın.
Afiyet olsun.




1 yorum:

gazetekazan dedi ki...

Merhaba takibe aldım mısır unlu otlu keki ilk defa duydum