15 Kasım 2020 Pazar

ÇUBUK PATATES BÖREĞİ



 

Herkese merhaba.Çubuk patatesli börek tarifim var bu gün. İlk kez yaptım, yapımı kolay ve  oldukça lezzetli bir tarif.

Malzemeler:

3 adet orta boy patates
2 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
(ben zeytinyağ kullandım)
2 tepeleme yemek kaşığı  mısır unu
4  yemek kaşığı un
yarım paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı tulum peyniri
(erzincan tulumu)
2  kibrit kutusu kadar taze kaşar
birkac dal maydanoz
1 çay kaşığı kimyon
1 cay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pulbiber
2 çay kaşığı tuz

Yapılışı:

Patatesleri soyup iki kibrit çöpü kalinliginda ince uzun doğrayın kenarda beklesin. Diğer tarafta derin bir kaseye yumurtaları kırın.İçine sıvıyağ, süt,tulum peyniri,rende taze  kaşar, un,mısır unu ,yıkanıp ince ince kıyılmış maydanozları ,kabartma tozu ve baharatları koyup çatalla ya da çırpma teli ile çırpın. İnce uzun doğranmış patatesleri karışıma katıp kaşıkla karıştırıp sıvıyağ ile yağladığınız fırına dayanıklı bir kaba dökün. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırına koyun kızarana kadar pişirin. Yaklaşık 20- 25  dakikada pişiyor. Pişince fırından alip ılıkken servis edin.
Ben tulum peyniri koydum ufalanmış beyaz peynir de olur.Damak zevkinize göre baharat miktarını bir miktar  arttırabilirsiniz biz ailece acı
sevdiğimiz icin ben karabiber ve pul biberi biraz fazla koydum.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Beauty&Life Türkiye dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor