10 Temmuz 2018 Salı

Thassos Adası (Taşöz Adası ) Gezim


Thassos (Taşoz ) adası Yunanistanın en kuzeydeki ve onikinci büyük adasıdır.
Kavalanın tam karşısında yer alan adaya ben otobüsle gittim.İstanbul İpsala sınır kapısı üç saat sürdü.Sınır da bekleme süreniz sınır kapısının yoğunluğuna göre değişiyor biz çok beklemedik fazla yoğunluk yoktu ,sonra ver elini Kavala.Kavalaya gelmeden Keramoti Limanından kalkan feribotla yaklaşık 35 dakikada Limenas'a indik.Tüm yolculuk Freeshop alışverişi ,kahvaltı molası ,Kavala kurabiyesi alma molası ve Tekirdağdaki ihtiyaç molası dahil yaklaşık on saat sürdü.
Adaya kendi aracınızla da gidebilirsiniz.Adada ulaşım için otobüs ,dolmuş yok taksi ya da özel araç kullanabilirsiniz.Taksilere de pek güvenmeyin şu saat gel al dediğinizde gelemeyebilirler :(

İlk gün adanın meşhur plaji La Scala Beach'e gittik.Daha sonra Pachis Beach ikinci durağımız oldu.Bu beachler çok güzeldi.Deniz tertemiz ,çalışanlar ilgili ,tesisler güzeldi.Tesislere giriş ücretsiz.
Ada oldukça yeşil.Denizde yüzerken önünüz mavi arkanız yemyeşil.Adanın içinde gezerken zeytin ve çam ağaçları arasında yol alıyorsunuz ve tabii adada mermer ocakları oldukça fazla olduğundan yol boyu mermer bloklar ve mermer ocakları var.
Adanın etrafını araç ile yaklaşık iki ikibuçuk saatte dolaşabilirsiniz.

İkinci günümü Aliki Beachde geçirdim.Burası küçük fakat tertemiz bir koy.Plajın arkasındaki restaurantlarda yemek yiyerek yunan lezzetlerinin tadına varabilirsiniz.Şemsiye iki şezlong 5 ero.
Aliki Beach koyu aşağıda :


Aliki Beach'e giderken yol üzerindeki Giolaya da uğradım.Yolu oldukça zor.Patika yoldan aşağı yaklaşık onbeş dakika iniliyor.Mermer taşlar arasında doğal yollarla oluşmuş bu büyük  delikde atlama ,yüzme molasından sonra çıkış biraz zor geldi yokuş yukarı yine patika yolda yürüyerek çıktık.Ama sonuçda gitmeye değer bir yerdi.
Giola aşağıda :


Bir başka durağım Potos koyu oldu.Sevimli güzel bir koy.
Burada denize girebilir sahil boyunca sıralanan cafe ve restaurantların tadını çıkarabilirsiniz.


Benim sevdiğim diğer bir yer gerek tesisi gerek koyu çok güzel olan  dört yıldızlı Makryammos  Bungalows oldu.Burada da ister bungalovlarda kalabilir isterseniz de günübirlik yararlanabilirsiniz.Günü birlik giriş için kişi başı üç beş ero arası bir ödeme yapmanız gerekiyor.
Yemekleri de çok güzel olan bu tesis mermer beach dediğimiz Marble Beach yolu üzerinde .Orman içinde ve mermer tozları arasında biraz ileri giderseniz Marble Beach karşınıza çıkacak.
Harika bir koy burası .
İsmini mermerden alan bembeyaz bir plajı masmavi denizi renkli şemsiyeleri  ile mutlaka görmenizi istediğim bir plaj .
Marble Beach aşağıda :


Gününüzü geçirebileceğiniz uzun ve muhteşem denizi ile önerebileceğim bir diğer plaj ise Golden Beach.Potosa yaklaşık 1,5 saat mesafede.
Yaklaşık altı km.boyunca ücretsiz denize girebileceğiniz sahili var, sahil boyu cafeler ve de
restaurantların dizildiği ortada yürüme yolu bulunan bu koyda akşam nasıl olacak anlamassınız.
Ben Blue Sea cafede oturdum yemek yedim keyif yaptım.Temiz bir mekan ,çalışanları iyi hizmet ediyor.Arada denize girerek çarşıyı dolaşarak güzel  vakit geçirdim.


Bu koya çok yakın olan Panagia köyü mutlaka görülmesi gereken bir başka yer.Ben Yunan köylerini gezmeyi çok severim.Beyaz evler taş sokaklar arasında kendimi kaybediyorum.Köy meydanında oğlak çevirme , kokoreç ya da incik yiyebilirsiniz.Bal ve zeytin yağı satın alabilirsiniz.
Aşağıda Panagia Köyü.


Köy sokakları arasındaki bir ev




Köyden çıkar 7 km  aşağı inerseniz limana Limenas'a gelirsiniz.
Thassos adasında bir çok koyda hediyelik eşya satın alabileceğiniz yerler var.Marketlerden alışveriş yapabilirsiniz.Potos çarşı ve Limaneria çarşısında da gezebilir alışveriş yapabilirsiniz. Panagia Köyünden yağ ve bal alabilirsiniz.
İlk akşam yemeğimi Limaneris da yedim.Önce çarşıda gezdim sonra sahildeki  tavernalardan birinde yemek yedim.Asterias Taverna idi ismi.Greec salad .cacıki,kabak kızartma ,patates tava ,ahtapot ızgara ,kalamar ve tabii uzo.Yemekler lezzetli ,çalışanlar ilgili idi.Fiyatlar ero kuru sebebiyle biraz yüksek gelebilir ama bence yine de uygundu.



İki gün akşam yemeğimi Potos sahilde dizilmiş tavernalardan birinde yedim.Sardalye ve mezeleri çok güzeldi. 



Bir akşamımı çok sevdiğim Gyros yani yunan dönerine ayırdım.Pita ekmeği içinde döner ,patates kızartması  ,domates ve cacıki var.Yunanistana her gittiğimde mutlaka yerim.


Son gün yemeğim ise Panagia köyündeki oğlak & kuzu cevirmeci oldu.
Muhteşem denizi ,nefis yemekleri  ile güzel bir yunan adasında tatil yapmak isterseniz Thassos
size göre.Adaya en az dört beş gün ayırmanız gerekir .Her gün ayrı bir koyun tadını çıkarabilirsiniz.
Yolunuzu mutlaka Thassos Adasına düşürün.
Sevgilerimle...

1 yorum:

audrey dedi ki...

yiyecekler süper görünüyor tabi deniz de öyle :-))