11 Aralık 2017 Pazartesi

KAHVALTI SOFRAM VE ÜÇ MALZEMELİ KURABİYE



Merhaba takipçilerim.
Hafta sonu kahvaltıya arkadaşlarım geldi.Masamı ve enfes kurabiyemi paylaşmak istedim bu gün.Masamızda kahvaltılıkların yanında simit açma tabağı , kuru domates salatası ,peynirli banyolu börek ,çaylı kek vardı.
Banyolu böreğin tarifi burada
Çaylı kekin tarifi burada 
Üç malzemeli kurabiyeyi ilk kez yaptım.Yapımı oldukça kolay ,ağızda dağılan ,uzun süre dayanan ,
lezzetli bir kurabiye oldu.




ÜÇ MALZEMELİ KURABİYE



MALZEMELER :

250 gr kadar tereyağ ya da margarin
2 paket vanilya
aldığı kadar un (yaklaşık 3 su bardağı )
üzeri için
1 tatlı kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı  pudraşekeri

YAPILIŞI:

Derin bir kaseye oda ısısında yumuşamış margarin ya da tereyağ koyun.Ben tereyağ kullandım.İki paket vanilyayı katın.Unu azar azar ekleyerek yoğurun.Hamurunuz ele yapışmayacak bir kıvama gelince misket kadar parçalar koparıp yuvarlayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Önceden ısınmış 170 derecedeki fırında altları hafif pembeleşene kadar pişirin.Çok kızarmasın.Pişen kurabiyeleri çıkarın biraz ılınınca bir kasede karıştırdığınız tarçınlı pudra şekerine bulayıp servis tabağına dizin.
Afiyetolsun

4 yorum:

GÜLÜMSEYÜZÜME dedi ki...

Malzemelerinin az olması çok güzel .Çokta güzel gözüküyor .Ellerinize sağlık...

audrey dedi ki...

sofra süper görünüyor :-))

LerzanKaradan.com dedi ki...

içinde şeker olmayan kurabiyeler bana az tatlı geliyor üzerine serpilen kesmiyor beni :)) ben yaparken 3-4 kaşık pudra şekeri ilave ederim

Sulemmutfak dedi ki...

Ben size kahvaltiya gelmek istiyorum :-) Bu sofra sahane. Ellerinize saglik