19 Kasım 2014 Çarşamba

DÜZCE - ABANT - YEDİGÖLLER GEZİSİ

İstanbul'a bu kadar yakın olan bu doğa harikası yedi göllere  şimdiye kadar neden gitmedim bilmiyorum.Arkadaşlarımın hadi gidelim demesiyle düştük yollara,yaklaşık üç buçuk saatte oradaydık.İlk olarak Efteni Gölünü gördük.( üstte ) Bildiğimiz göllere benzemeyen parça parça su öbeklerinden oluşan bir göl burası.Daha sonra Güzeldere şelalesine geçtik.Muhteşem bir doğa içinde gürül gürül akıyordu.
Şelalede çay içip doğayı içimize sindirince ver elini Abant.
(Altta güzeldere şelalesi)

Abanta daha önce gelmiştim ama hep ilk baharda gelmişim bu sefer  sonbaharda gördüm.Bu hali de bir başka  güzeldi.Göl etrafında dolaştık fotoğraflar çektik ,yemek yedik, çayımızı yudumladık.İsteyenler köy ürünleri satan pazardan alışveriş yaptı.Ertesi gün de asıl merak ettiğim yedigöllere geçtik.
Yedi göller bir milli park.Buraya gelme zamanı kasım ayıymış yani biz de tam zamanında gitmişiz.Yapraklar kırmızı , sarı , yeşil renk renk idi.Hiç toprak görmeden sırf yapraklar arasında dolaşmak ,sucuk ekmek yemek harikaydı.
Altta yoldan bir görünüm.Tüm yol boyu böyle idi.Gitmeden önce bana yolu çok kötü ,virajlı demişlerdi ama bana o kadar kötü gelmedi.Son bir saati stabilize yoldan gidiyorsunuz viraj da var fakat Uludağ yolu bence daha virajlı.Uludağ'a gidenler buraya çok rahat gidebilirler.

Yedi göllere iner inmez gölleri gezmeye , şelaleri görmeye ,köprülerden geçmeye başlıyorsunuz.
Toplam yedi göl var burada altısı su ile dolu biri kuru.Göllerin isimleri Nazlı göl,İnce göl,Sazlı göl , Küçük göl,Derin göl ,Serin göl,Büyük göl.

İnsan bu harika doğa içinde kendini kaybediyor.Buraya en az  üç dört saat kadar zaman ayırmanız gerekir ki her gölü gezebilesiniz.Etraf  kampçılar ,piknikçilerle dolu.

Bakmaya doyamadığım bu manzaralara zorda olsa veda edip geçtik Gölcük Milli Parkına.
Buraya ikinci gelişim idi.Burada da insan yeşile doyuyor.Gölün etrafını yaklaşık yarım saatte dolaşabilirsiniz.Bizde yürüyüşümüzü yapıp çay -yemek molamızı verip  fotoğraflarımızı çekip dönüş yoluna geçtik.

Sizler de buraları görmediyseniz mutlaka görmelisiniz.Bu sene olmazsa seneye gitmeye çalışın derim.Güzel anılarla, harika fotolarla döndük evimize .Yeni rotalarda görüşmek üzere sevgiyle kalın.

*mehtap dedi ki...

sonbaharda harika manzaralar, bende görmeyi çok istiyorum bu mevsimde oraları, kışın gitmiştim, karlarla da muhteşem..

Sulemcafe dedi ki...

Sahane bir gezi olmus,resimlerde harika..

Deniz dedi ki...

Ne güzel fotoğraflar.. Gitmeyi çok istediğim yelerden biri Yedigöller. Güzeldere şelalesini çok duydum ama yürüyüş yapılıp, keyfi çıkarılabilecek bir yer mi emin olamadığım için erteledim hep. Öyle yerlerde, su kenarında oturup vakit geçirebileceğim veya dolaşabileceğim yerler olsun istiyorum. Yazın çok faydalı oldu. Bu aylarda görmeyi çok isterim oraları.

zeytintanesi dedi ki...

Tablo gibi, ne kadar güzel bir resim.