3 Temmuz 2014 Perşembe

İTALYA GEZİM

Herkese merhaba.
İtalya uzun zamandır gitmek istediğim bir ülke idi.Bu haziran ayında bana da görmek nasip oldu.İstanbul Atatürk Hava Limanından yaklaşık iki saatlik bir uçak yolculuğu ile gezime ilk olarak Venedikten başladım.
Venedik görülmeye değer bir çok adacıktan ve kanaldan oluşan bir lagün.İnsan kanallarda gondollarla gezerken  ne tarafa baksın şaşırıyor.
San Marco Katedrali ve Meydanı, Dükler Sarayı, Canale Grande, İç Çekme ve Rialto Köprüsü Venedikte görülecek yerler arasında.Yarım saatlik gondol turu mutlaka yapın ücreti 25 euro
(Altta Venedikden bir görünüm ,üstte gondollar.)

Venedikten sonraki durağım Milano idi.Moda şehri Milano da çok ama çok güzeldi.Tarih kokan sokaklarda gezdim,fotoğraflar çektim.Milanoda da  Galleria, Duomo katedrali, Scala Meydanı, Fortezza  gezilecek yerler arasında.
Alt solda ki fotoğraf Milano Duomo Katedralinden.Sağ üst fotoğraf Portofino Sağ altdaki ise Venedik .

Üçüncü gün Milano'dan yola çıkıp Genova'ya doğru hareket ettik.Genovayı gezip fotoğrafladıktan sonra ver elini Como ve Lugano gölleri ve şehirleri.Önce Como şehrini gezdik gölde tekne turu yaptık daha sonra İsviçreye geçip Lugano şehri ve gölünü gördük.Como ziyaretinden sonra durağımız Portofino oldu.Küçük ,sevimli ,yeşillikler içinde bir kasaba.Şarkılara konu olmuş bu kasabada Portofino turunu yaptıkdan sonra geçtik ortaçağın en önemli şehirlerinden olan Floransaya.Her yer ayrı tarihi güzelliklerle doluydu.Duomo Kilisesi (Santa Maria Del Fiore), Vaftizhane, Eski Saray, Ponte Vecchio, Piazza Signoria, Michelangelo Tepesi Floransa'da görülecek yerler arasında.
Alttaki fotoğraf Como Gölünden.

Buralara kadar gelip Pisa kulesini görmemek olmazdı,Floransadan sonraki durağım Pisa oldu.

Siena şehri de mutlaka görülmeli bence.Her sokak her bina yuzyıllar öncesinden kalma.San Gimignano, Siena ve Pisa şehirlerini gezip tarihe ve doğaya doyduktan sonra geçtik Romaya.
Alttaki fotoğraf Sienadan.

Romada ilk ziyaret yerim Colosseum  oldu.Daha sonra İspanyol Merdivenleri, Trevi Aşk Çeşmesi, Piazza Venezia, Vittorio Emanuele Anıtı, Roma Forum, Imperial Forum, Via Del Corso, Vatikan Cumhuriyeti'nin kült merkezi St. Pietro Katedrali 'ni gezdim.

Altta Vatikan'dan bir kare.

Romada da tarihe ,kültüre doyduk resmen.Şehirde gezdikten molalar verip fotoğraflar çektikten sonra tepelere dağ köylerine gittik.İlk kez çıplak gözle krater gölünü burada gördüm.Papanın yazlık sarayı da buradaydı.

Bu kadar güneye inmişken Napoli ve Pompei de görülmeliydi.Napoli güzel bir sahil şehri.Pizzanın da anavatanı.Napolide çıktığımız tepeden Vezüv yanardağını ve Capri adasını izledik.Pompei buraya yaklaşık yarım saat mesafede.Vezüv yanardağının patlaması ile bugünkü görünümünü almış.İki saate yakın turizme açık olan kısmını geziyorsunuz.
Taşlaşmış insanlar , o zamana ait eşyalar görebiliyorsunuz.

Songünümü de yine Romada geçirdim ,gezdim.
Buralara kadar gelmişken tabii ki bol bol pizza ,makarna yedim,kahve ,şarap içtim.

Şansıma havalarda gayet güzel idi.Rahat rahat gezdik ne sıcakta yandık ne yağmurda ıslandık.
Harika geçen sekiz günü bitirip döndüm vatanıma evime.İtalyayı kuzeyden güneye inerek gezmiş ,yeşilliğe ,kültüre doymuş olarak geldiğim evimde günlerce İtalyanın etkisinden kurtulamadım.Buraları görmeyenlere mutlaka imkan yaratıp gidin görün diyorum ve yine kaçıyorum bir hafta kadar Ayvalık da tatil yapıp geleceğim en kısa sürede tekrar görüşmek dileğiyle...

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Çok keyifli bir gezi olmuş
Benimde çok görmek istedğim bir yer
Her yanı Tarih

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Oh ne güzel, fotoğraflar çok güzel,bize de nasip olur inş gitmek. Sevgiler

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Handê'cim ne güzel bir gezi olmuş..Değişik yerleri gezmek,değişik kültürleri tanımak çok güzel..İtalya benim de gezip görmek istediğim bir yer..Bakalım ne zaman kısmet olacak.Senin resimlerinle gezmiş oldum..Pompei'nin hikayesini okuyup çok etkilenmiştim..Oraları gezmek görmek çok etkileyici olmalı..Sevgiler..

Aysel dedi ki...

Keyifli bir gezi olmuş Handeciğim. Darısı gitmeyenlerin ve benim başıma olsun :) Sana da inşallah başka güzel geziler olsun. Sevgiyle kal, hayırlı ramazanlar.

NzlGl dedi ki...

Benim en çok gitmek istediğim ülke İtalya'ydı. Allah nasip etti gördüm.
Sizin gezinizde çok güzel geçmiş. Gezdiğimiz yerleri görmek bana tekrar oralara gitme isteği verdi.
sevgilerimle

ihlamurcum dedi ki...

Allah içinize sindirsin, gezmek yeni yerler görmek harika.İtalya ise gezmeye hiç doyamadığım yerlerden.

marindentarifler.com dedi ki...

Harika yerler geçen sene aynı turu bende yaptım,vakit olsa tekrar giderim sevgiler.