6 Mayıs 2014 Salı

SOSYETE MANTISI


Bana göre pratik ve lezzetli.Yapalı bayağı oldu aslında ama yayınlamaya yeni vakit buldum.
Ölçülerin bazılarını tam veremiyorum damak tadınıza göre kendiniz ayarlayabilirsiniz.

MALZEMELER:

3adet yufka
500 gr kadar kıyma
1 adet büyük kurusoğan
1 tatlı kaşığı salça
tuz
karabiber
yağ
su

üzeri için:

yoğurt
sarımsak
tuz
terayağ
kırmızıpulbiber

YAPILIŞI:

Kıymaya yarım su bardağı su katın biraz pişince içine soğanı küp küp doğrayın salça,tuz,karabiber katıp suyunu çekene kadar kavurun.Biraz soğutun.Diğer tarafta yufkayı düz zemine yayıp dörde bölün.Bir kasede bir çay bardağı su ,bir çay bardağı sıvıyağ karışımı yapın bu karışımdan yufkaya biraz fırça ile sürün.Geniş kısmına kıymadan koyup gül börek yapar gibi sarın ve margarinle yağlanmış fırın tepsisine dizin.Her yufkaya aynı işlemi yapın.Daha sonra fırça ile üzerlerine sadece sıvıyağ sürüp 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.Onlar pişerken siz bir kasede istediğiniz kadar yoğurt ile sarımsak ve tuzu karıştırın.Pişen böreklere sarımsaklı yoğurt dökün.Bir yemek kaşığı terayağına biraz pul biber katıp kızdırın.Yoğurtlu böreklerin üzerine döküp servis yapın.
Afiyetolsun.

5 yorum:

caferengigül dedi ki...

Tam da öğle arası, nasıl da acıktım.Çok lezzetli görünüyorlar,elinize sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

ellerine sağlık hem pratik hem lezzetli

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım nefis görünüyor..

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Yıllar öncesine götürdün beni şimdi bu tarifle:)Bir dönem ne çok yapardım:)Ellerine sağlık canım nefis olmuşlar..Afiyet olsun..Sevgilerimle..

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Pratik ve lezzetli gerçekten ve çok da güzel görünüyor, ellerinize sağlık...