9 Ağustos 2010 Pazartesi

GLAZÜRLÜ KAKAOLU KEK

Herkese merhaba,mutlu ,sağlıklı bir hafta geçirmenizi dilerim.Tatilim bitti ,bol bol dinlendim enerji depolayıp döndüm.Döner dönmezde merak edip denemeyi ne zamandır düşündüğüm glazürümle kek yaptım.Gerçekten harika oldu hem pratik hem lezzetliydi.Kekimin tarifini verip birikmiş işlerimin arasına dönüyorum hepinizi öpüyorum.

MALZEMELER:

3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı iri çekilmiş fındık veya ceviz içi
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
1 paket glazür

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırıp şekeri katıp krema kıvamına gelene kadar çırpın.İçine yağ ve sütü ekleyip yine çırpın.Elenmiş un,kabartma
tozu ve vanilya ,kakao ekleyip tekrar çırpın.İri çekilmiş ceviz veya fındığı hafif unlayıp karışıma katın tahta kaşıkla karıştırıp yağlanmış kalıbınıza dökün.175 derecedeki fırında 40-45 dakika pişirin.Keke bıçak batırdığınızda kek bıçağa yapışmamış bıçak temiz çıkmışsa kek pişmiş demektir fırından alıp soğumaya bırakın.Diğer tarafta dr.oetker glazürü üzerindeki tarife göre hazırlayın soğumuş kekin üzerine dökün işte bu kadarcık afiyet bal olsun kilo olmasın:)))

35 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

hoşgeldin handecimm.. iyi olmana sevindim..
kekin nefis görünüyor:)
glazürler gerçekten çok pratik canım hem şık hem kolay kısacası vazgeçilmez:))

YeMeK vAkTi dedi ki...

Handecimmm leyleği havada görenim hoşgeldin.Kek harika görünüyor bu resim süper olmuş beyaz plan beyaz tabak tam benlik:))

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Nefis görünüyor, emeğine ellerine sağlık, iyi haftalar...

Tümay Öztürk dedi ki...

Hoşgeldiiiiinn:) Süper bir finalle gitmiştin süper bir başlangıçla dönmüşsün:) Kek süper duruyor walla:) Ellerine sağlık canım. Tekrar hoşgeldin:)

Gizemli Tatlar dedi ki...

Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık...

Cafe Pepela dedi ki...

Gülüm evvela hoşgeldiniz!
Geri dönmenize çok sevindim:)
Keke gelince adeta tablo gibi görünüyor,ellerinize,gönlünüze sağlık..
Muhabbetle,görüşmek üzere

mutfakteyze dedi ki...

harika bir tarif harika bir foto.. ellerinize sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım çok hoş bir kek olmuş,ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun..sevgilerrrrrr...

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, kekten çok çikolatalı pasta gibi göründü gözüme.. yanında bir fincan bol sütlü kahveyle ne güzel yenir...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

dileğim dedi ki...

pamukcuğum hoş geldin. seni özlemişdik. dönüşün muhteşem olmuş, ellerine sağlık.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

kek muhteşem görünüyor eminim tadı da öyledir,ellerinize sağlık

nesrin dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerine saglik. Sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Hoşgeldın Hande'ciğim.hiç hayrı demıyecegım seydrı kek.ama buna da asla hayır denmez cok guzel görunyorr:)ellerıne sağlık canım sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

çok severim çok ellerine sağlık
afiyet bal olsun

sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

Hoşgeldin Hande :)

kek pufidik pufidik olmuş ellerine sağlık
sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
nefis bir kek olmus ellerine saglik. Insallah tatilin güzel gecmistir.
Sana ve ailene simdiden hayirli Ramazanlar diliyorum,

sevgiler....

zeynep dedi ki...

Ellerinize sağlık kek nefis görünüyor...Da glazür nedir anlamadım çukolata soso mudur acep..:S))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

hoşgeldin şekercim, kek enfes görünüyor, bir dilim alıp yanına da kahve iyi giderdi valla şimdi. ellerine sağlık

Elifin Terazisi dedi ki...

elinize sağlık, bu sıcaklarda fırın çalıştırmadan uzanıp alıversem ne iyi olurdu:)

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Kek çok leziz duruyor, ellerinize sağlık. Ayrıca Ramazanı şerifiniz hayırlı olsun. Allah oruçlarınızı ve dualarınızı kabul etsin.

yemekaski.com seçil dedi ki...

Hoşgeldiniz :) bu glazürden bende aldım duruodu bi köşede bu tarifi deneyelim bakalım :) ellerinize sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Handeciğim, hoşgeldin canım. Kekin harika olmuş ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım hoşgeldin,
hayrlı ramazanlar diliyorum,
ellerine sağlık.

Gönül dedi ki...

hayatım gezentim hoşgeldin:))) glazür nefis oluyor hem görüntü hem tat...ellerine sağlık öpüyorum sevgilerimle

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nefissss... Ellerine sağlık Handeciğimmm... Hayırlı ramazanlar..

Gönülünce dedi ki...

Hoşgeldin arkadaşım gelir gelmez harika bir kek...Bende çok beğeniyorum glazurü keke de çok yakışıyor....Ellerine emeklerine sağlık...

mutfakcini dedi ki...

Nefis görünüyor.İftar sonrası çay sofralarına ayrı bir tad verir.Ellerine sağlık canım.Hayırlı Ramazanlar.sevgiler ;)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hoş geldin canım. Ama çok lezzetli bir dönüş olmuş.
Muhteşem görünüyor
Ellerine sağlık canım
sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Kek demek biaz haksızlık sanki handecim:)

çok şık bi pasta olmuş kanaatimce
ellerine sağlık

hayırlı ramazanlar

bahar dedi ki...

harika bir tarif ellerine sağlık ...

Zehra Gürgen dedi ki...

Çikolatalı olsun yeter ! hele üzerinde bir de glazürü varsa ooo..

ellerine sağlık olsaydı da bir dilim yeseydik..

sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..bende dilek'e katılıyorum şahane bir pasta olmuş..sevgiler,mutlu ramamzanlar

Perilersofrasi dedi ki...

Goruntu muthis, eminim tadida oyledir. Bu arada 2 tatil eminim iyi olmali :))))

Bir Dilim Düş dedi ki...

Handeciğim ellerine sağlık nefis görünüyor!!!Hayırlı ve bereketli Ramazanlar canım.

Sevgiler,
Evren

Betül KAVAL dedi ki...

mmmm nefiss. ellerine sağlık cnm..

sevgiler