15 Mart 2010 Pazartesi

KIYMALI PIRASALI BÖREK


Bu böreği çok duydum ve yedim fakat hiç yapmadım en son sevgili gönül de yedim ve onun tarifini cumartesi akşamı yemeğe gelen misafirlerim için uyguladım.Gönül üstüne milföy koymuş ama ben koymadım üstüne milföyleri şeritler halinde kesip kafes kafes de koyabilirsiniz.Ben tarife çam fıstığı ve salça ekledim.Bu böreğin yapımı gayet pratik tadı ise harika ,içinde pırasa olduğunu yiyenlerden bazları anlamadı bile:):):)Soframın resmini telaştan çekmeyi unutmuşum neyseki böreği çektim:):) sizlerle paylaşabiliyorum.Hepinize harika bir hafta dileyip tarifime geçiyorum.

MALZEMELER
4 adet hazır yufka
yarım kg.kıyma
yarım kg.pırasa
4-5 yemek kaşığı kadar sıvıyağ
1 tatlı kaşığı salça
tuz ,karabiber
1,5 yemek kaşığı kuş üzümü
1 yemek kaşığı çam fıstığı
2 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı margarin
üzeri için yumurta sarısı
çörekotu
YAPILIŞI:
Pırasaları incecik incecik kıyın sıvıyağda öldürün içine kıymayı, sıcak suda on dakika bekletip şişirdiğiniz kuşüzümlerini ,fıstığı ilave edin.Salçayı katın,tuz ,karabiber ekleyip kavurup altını kapatıp soğumaya bırakın.Tereyağ ve margarini eritip ılınması için beş dakika bekleyin.Birinci yufkayı düz bir zemine yayın fırça ile biraz yağ sürün ikinci yufkayı yayıp yine yağlayın.Kıymalı pırasalı iç malzemenin yarısını döşeyin üçüncü yufkayı yayın.Yine yağlayıp son yufkayı yayıp kalan iç malzemeyi döşeyin.Bu işlemler bitince yufkaları sarıp rulo yapın.Çok sıkı sarmayınki börek pişerken patlamasın.Rulo böreği ortadan ikiye kesin yağlanmış fırın tepsisine koyun.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.Servisten önce iki parmak kalığında kesip servis tabağına alın.Afiyetolsun.

36 yorum:

Ellerden Dökülen dedi ki...

arnavut olan ebn sık sık yaparım pırasalı börek ellerine sağlık afiyetler olsun

sevgi dedi ki...

mmmm nasıl da güzel görünüyor.. ellerine sağlık güzelcim...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Şu pırasalı böreği bir yapmadım. Hiç bir yerde yemek nasipte olmadı en kısa sürede deneyeceğm. Sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

Handecim ellerine sağlık börek enfes mutlu haftalar öpüyorum...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

of of handecim çok severim pirasa oldumu borekte bayilirim kim nasil lezzetli olmustur enfes,opuyorum seni.

Unknown dedi ki...

Nasıl değişik bir börek tarifi bu Hande'cim. Kıymalı, patatesli ve peynirli böreklere harika bir alternatif olmuş. Ellerine sağlık canım. Güzel bir hafta diliyorum bende sana.

Unknown dedi ki...

canim ellerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

kalpkurabiye dedi ki...

hande hanımm harika görünüyor..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Handecim benim de pırasalı bir böreğim vardır ama kıymasız. ben ki ağzıma pırasa sürmezdim, artık yer oldum bu börek sayesinde. gerçekten anlaşılmıyor pırasa içinde. bir dahaki sefere de bu şekilde deneyeyim bari. ellerine sağlık

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar nefis görünüyor Hande'ciğim..Bayıldım bu böreğe ben..Senin ve Gönül'cüğümün ellerine sağlık..Öpüyorum seni en kocamanından..Sevgilerle..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmm, herbişeyimmmm,çubuk krakerimmm:)))çok özledim valla seni,3 gündür konuşamadık hasret kaldım şekerim:)
börek nefisss görünüyor ellerine sağlık hayatım
öpüyorum güzel yanaklarından:)

Sevil Şahin dedi ki...

hımm nefis bir börek olduğu belli ellerine sağlık canım
şu sıralar yogunluktan uğrayamadım sana ..
güzel bir hafta olsun
sevgiyle kal

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Pırasalı peynirli böreği yemiştim ben, çok güzeldi. Ama bu çok daha leziz görünüyor:). Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...
aslı

dileğim dedi ki...

pamukcuğum eline sağlık döktürmüşsün

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Oh pek nefis görünüyor. Ellerine sağlık tatlım..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

hande'ciğim haıka bır göruntu olmus tadıda süperdır.zaten en dayanamadıgım şeydır börekler hamur işlerı :)sevgiler canım

Atike Momini Ziya dedi ki...

Tevafukla penceren kendi kendine açıldı inanır mısın bilmem :) ilkin şaşırdım sonra vardır bir hikmeti deyip, bloğunu gezdikten sonra buna çok memnun oldum.:)böreği görünce nasıl çekti canm anlatamam..mmmmmmmmmmmm dün pişmesine rağmen sabah sabah kokusunu bilem aldım.harika görünüyor.tadı da daha da bi güzeldir. içindekilerden belli..ellerine sağlık..
görüşmek dileği ile...sevgiler..

zeytintanesi dedi ki...

Bende dün pazardan pırasa ve yufka aldım, börek yapsam diye düşünüyordum Hande'm. Bak kalplerimiz birmiş, ellerine sağlık canımcım.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

Kendimce dedi ki...

Vallahi çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Gönülünce dedi ki...

Prasanın her türünü çok severim nefisss olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok güzel görünüyor, ellerine saglik canim

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm şahane görünüyor tam benlik:) ellerine sağlık canım...kocaman sevgiler

Canan dedi ki...

Sarı şeker Hande,

Ellerine sağlık. Breğin muhteşem grünüyor. Bir pırasazede olarak artık onunla barışmam gerektiğini düşünüyorum. Dnüşüm senin breğinle olacak çünkü bu börek aklımı aldı. Yapmazsam çatlarımmm:))

Çok öpüldün
Canan

sevimlimutfak dedi ki...

Harika olmuş böreğin, pırasada ayrı bir lezzet katıyor böreğe. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

nfis gözüküyor hande ellerine sağlık.

sevgiler öpüyorum.

eldivenlerim dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

angel dedi ki...

çok severım pırasayı.hele kıyma ıle bırlesınce harıka oluyor.ellerıne sağlık cnm...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Canım iyiki geldiniz çok güzel vakit geçti.Ayaklarınıza sağlık.En yakın zamanda yeniden farklı organizasyonlarda görüşmek dileğiyle :)

Adsız dedi ki...

ben bunun hepsini yerim yaa dilimlemeye gerek yok tut ucunda ısırmaya bşla

sevgilerr cicimmm

Mimosa Café dedi ki...

hmm cidden canım çekti. dolma fıstığı çok iyi fikir. eline sağlık.

Zehra Gürgen dedi ki...

Ah pırasalı böreği çok severim, şimdi bu börekten olsaydı da yeseydik.Hiç çam fıstığı katmamıştım, bir dahaki sefere deneyeceğim.

ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Handecim seni tanıdığıma gerçekten çok memnun oldum.İnsanın tanıdıklarının sitesinde gezinmesi daha keyifli oluyormuş canım :)

321 dedi ki...

Çok güzel görünüyor... Teşekkürler ;)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Handecim bulusma resimlerine bakilirsa bulusmanizin cok güzel ve renkli bol katilimli gectini görebiliyoruz...Güezel arkadasliklar temenni ediyorum...
Selam ve sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Bakla da çok güzel görünüyor ama ben bu böreğe bayıldım. Ellerinize sağlık, afiyetler olsun. Bu aralar hamur işlerine ara verme kararı aldım ama en kısa zamanda denemek isterim. Sevgiler.