5 Kasım 2007 Pazartesi

AYVA REÇELİ

Malum kış geldi.Kış hazırlıkları yapıldı ya da yapılıyor.Kışın en çok tükettiğimiz şeylerden biride ayva reçeli.Reçelsiz kahvaltıya oturamıyorum.İlla bir kaç çeşit reçel olacak.Favorilerim vişne ,portakal,incir ,trunç ve ayva reçeli.Galiba hepsi desekte olurdu:):):)
Ben yaptım bakalım sizde yapıp beyenecekmisiniz.

MALZEMELER:

1 kg.ayva
1 kg.şeker
1 çaybardağı su
1 çaykaşığı limonsuyu

YAPILIŞI:

Ayvaları soyup rendeleyelim.Üstüne şekeri döküp bir gece dolapta bekletelim.Sabah kısık ateşte
bir çay bardağı su koyup pişirelim.Pişmesine beş dakika kala limonsuyu dökelim.Yaklaşık 45 dakikada pişer.Piştiğini anlamak için porselen bir tabağa biraz dökün top şeklinde kalıyorsa pişmiştir.Dağılıyorsa biraz daha pişirin.
Soğuyunca cam kavonoza alalım.Afiyetolsun.

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba
Ne yalan söyliyim ben pek kayısı ve vişne reçelini sevmiyorum onun yerine portakal,böğpürtlen,şeftali gibi reçeller daha çok hoşuma gidiyor...Sizin sitenizdede ayvaları görünce aklıma evde hala yenmeyi bekleyen ayvalar geldi ve onları reçel yaparak değerlendirebileceğim aklıma geldi...
Yalnız sormak istiyorum 1 kilo ayva derken ayvanın çekirdeği çıkıp kabukları soyulunca kilosu doğal olarak azalıcak 1 kilo derken soyulup çekirdekleri çıkarılmış ayvadanmı bahsediyorsunuz...Sevgiler...

Unknown dedi ki...

T.ederim cevapbınız ve sitemi ziyaretiniz için..Ölçü bire bir sanırım yani 1 kilo meyvaya 1 kilo şeker..Ama dediğiniz gibi şeker oranını biraz düşürebilirim çünkü çok tatlı seven biri değilim açıkcası..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik reçel super, sabah kahvaltisi için çok iyi gider, sevgiler canim.

Selin dedi ki...

Selam,
Ellerine sağlık. Süper olmuş reçel. Ya valla ben kilo alacam haa :(( Ama bu güzel tarifleri tatmaya değer doğrusu :)) Sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm:)
reçel nefiss görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Selam,
eşim de çok sever ayva reçelini ama ben daha yapamadım. ellerine sağlık rengi çok hoş olmuş eminim tadı da öyledir. sevgiler

nil-nennenmutfakta dedi ki...

slm ayva reçelini bende çok severim ama hiç yapmadım eee artık tarifinide bulunca yapmak lazım :)Ellerine sağlık nefisss...

ceyt dedi ki...

mmmm reçelleri çok severim.hoş her çeşit tatlıyı çok severim.ellerine sağlık canım.
sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Hande,
Ellerine sağlık,ayva reçeli nefis görünüyor.
Rengi,kıvamı ne güzel olmuş.
Geçen hafta halam köyden ayva göndermişti,annem sağolsun "ben reçel yapıp,size veririm" dedi.
Benim favori reçelim portakal ve şeftali reçeli.
Portakalı kendimde yapıyorum ama şeftali reçelini Tamek'ten alıyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba ,
Ellerine sağlık. Ayva reçelin çok güzel görünüyor. Hem rengi, hem kıvamı şahane olmuş.Afiyet olsun.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Naşide Dönmez dedi ki...

selam canım ellerine sağlık reçel çok güzel görünüyor.ben reçel yemeyi sevmem ama çok çeşit reçel yaparım.evde bulunsun diye:)) ayva reçelininde en güzel formu rendelenerek yapılanıdır.rengide çok güzel görünüyor.sevgiler.

Betül İnce dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Dostlar sayesinde bende reçel yapmayı öğreneceğim. Ne güzel.
Sevgiler.

Betül İnce dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Dostlar sayesinde bende reçel yapmayı öğreneceğim. Ne güzel.
Sevgiler.

Yaren dedi ki...

Cok güzel görünüyor ayva receli,benim icin illede sofrada bulunmasi gerekmiyor ama evin diyer fertleri cok sever.Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

ŞU an elimde ayva sana güle güle yorum yazıyorum....Çok severim ben ayvayı...hem reçel olarak hemde meyva oarak bayılırım doğrusu...Ayva reçeli sıcak ekmek kaynak üstü pek lezzetli olur....Senin reçelinde pek parlak pek iştah açıcı gözüküyor...ellerine sağlık adaşım...sevgileimle....

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Slm canım Hayırlı Cumalar dilerim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

handecim ayva re�elin �ok tatl� ama benim favorim g�l g�l g�l �ocukken a�k kilo ile sat�l�rd� al�r yerdik tad� halen damaklar�mda inan birg�nde g�l� dene selamlar

Adsız dedi ki...

handeci ayva reçeline yorum bırakmıştım ama ben tekrar döndüğümde okuyamadım benim favorim gül sende dene lütfen benim için slm.

Mutfak Havlusu dedi ki...

ayva reçeli en en sevdiklerimden ve kendimi tuttup almadığım evdekilerede aldırmadığım güzelim kaymakla yenincede nefis oluyor:)