16 Ekim 2018 Salı

PARGA GEZİSİ

Pargayı hep Sadrazam Pargalı İbrahimin memleketi olarak duydum ,bildim lakin nerededir nasıl bir yerdir hiç bir fikrim yoktu.Merak edip araştırınca gidip bizzat görmek istedim.
Parga Yunanistan'ın batısında İyon denizi kıyısında , Epir bölgesinde ,Prevezeye bağlı bir balıkçı kasabası.İnsanlar burada turizm ve balıkçılıkla geçiniyor.
Pargayı gezmeniz için Shengen vizenizin olması gerekiyor.İstanbul Anadolu yakasından yaklaşık on bir saatlik araba yolculuğu ile vardık,tabii buna molalar ,kahvaltı ve sınır geçişi dahildi.

Pargaya bir tam gün ayırmanız yeterli.Biz gezimize kale ile başladık.Tepedeki Parga kalesine mutlaka çıkın.Venedik kalesi diye de geçiyor.Kale kapısını gözden kaçırmayın derim.Biz araba ile çıkıp aşağı çarşı içinden  yürüyerek indik.Yine çarşıdan da çıkabilirsiniz çok yorucu değil.Kalede manzara çok güzel,cafeler tavernalar var oturup manzara izleyebilirsiniz.
İndiğimiz çarşı Türk Pazarı diye geçiyor sağlı sollu mağazalar ,butikler ,hediyelik eşya satıcıları ile
dolu.Baka baka aşağı nasıl indik anlamadık.

Parganın etrafında harika koylar plajlar var.Buralarda denize girmek isterseniz kalış sürenizi uzatabilirsiniz.
Bu plajlardan biri aşağıdaki resim.Kaleden aşağı inen yoldan sapıp bu plaja gidebilrisiniz.Plajın tabelasını yol üzerinde görebilirsiniz.

Gündüzü ayrı canlı gecesi ayrı canlı olan Parga da  ara sokaklarda da gezdikden sonra akşam yunan lezzetlerini tatmak için bir taverna seçip oturduk.Biz burada iki gece kaldık bir akşam yemeğini tepede kalenin oradaki tavernaların birinde ,ikinci gün akşam yemeğini sahildeki Zorba Tavernada yedik her ikisi de güzeldi.
Yunanistana gitmişken her gidişimde olduğu gibi yine Gyros (pita ekmeği arasında döner caciki patates ) yedim.Peynir saganaki ,caciki olmazsa olmazımız.Kalamar ,ahtapot mutlaka yemelisiniz.Bir akşam çöp şişede yer ayırdım.Tabii masamın vazgecilmezi Greeksalat.
Bunları yemeden Pargadan dönmeyin derim.Aşağıda yediklerimden bir kaçı var.

Buraya kadar gelmişken Pargaya yarım saat mesafedeki İgoumenitsa ya gidip buradan kalkan feribotlarla Korfu Adasını gezebilirsiniz.Ben gezdim şimdi iyi ki gezdim diyorum.Korfu Adasını da bir başka postta anlatmaya çalışacağım.
Pargayı görmeyenlere burayı tavsiye ederim.Gezmek için bir gün denize de girmek isterseniz bir kaç gün ayırarak burayı görebilirsiniz.