20 Ekim 2014 Pazartesi

ELMAS KURABİYE


Herkese merhaba.Mutlu ,bol kazançlı ,aşk dolu bir hafta dilerim hepinize.
Haftaya bu nefis, pratik kurabiye tarifi ile başlamak istedim, tatlı başlayalım haftamız tatlı geçsin.
Bu kurabiye ile tanışmam pastacı kız sayesinde oldu.Bana getirdiğinde çok beğendim tadı damağımda kaldı ilk fırsatta bende yaptım.Nasıl mı yaptım işte bu şekilde:

MALZEMELER:

125-150 gr. kadar tereyağ
1 çay bardağı pudraşekeri
1 adet yumurta
1 paket kabartmatozu
2 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kadar nutella
3-4 yemek kaşığı kadar tozşeker

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki tereyağını bir kaba alın.Yumurta ,pudraşekeri ,vanilya,kakao ekleyin elinizle karıştırın.Unu azar azar ekleyin ,kabartmatozunu katıp yoğurun.Un az gelirse biraz daha eklersiniz.Hamuru kulak memesi dediğimiz ele yapışmayacak kıvama gelinceye kadar yoğurun.
Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp elinizle yuvarlayıp tozşekere batırıp margarinle yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Ortalarına parmağınızla bastırıp çukurlar açın.175 derecede önceden ısıtılmış fırına koyun,yaklaşık 20 dakikada pişiyorlar.Pişen kurabiyeleri çıkarıp biraz soğutun.Daha sonra krema sıkacağına koyduğunuz nutellaları kurabiyelerin üzerindeki çukurlara doldurun.Şıkır şıkır kurabiyeleriniz hazır.
Afiyetolsun.

6 yorum:

buzlubadem dedi ki...

Vay vay vay, şıkır şıkır olmuş kurabiyeler, mücevher gibi :) Kakaolu kurabiyede çok iyi olmuş toz şeker. Yapacağım inşallah.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Eline sağlık handecim mmmmm nefis

ihlamurcum dedi ki...

Görüntü nefis, elinize sağlık.

vişnap dedi ki...

Sevgili Handeciğim eline sağlık bu kurabiyeyi ben de yapmak istiyorum sen de beğenmişsin artık kesin yapmalıyım çok güzel görünüyorlar canım .

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ne hos gorunumleri var..afiyet olsun

kurabiye dedi ki...

resimler şahane görünüyor ellerine sağlıkkkkk