6 Şubat 2012 Pazartesi

PATATES PİZZASI

Herkese merhaba
Arayı biraz açtım biliyorum ,işlerimin yoğunluğu,İstanbuldaki soğuklar derken yeni tarif vermek bugüne kaldı.Mutfağa girmedim değil tabii bu arada girdim ama değişik bir tarif denememiştim.
Bu tarifi portakal ağacında gördüm hafta sonu çayına yaptım.Kahvaltılara da yakışacak çok güzel pizza oldu.Sizde benim gibi pizza sever iseniz denemeniz gereken bir pizza diyorum tarife geçiyorum.

MALZEMELER:

5 adet orta boy patates
1 adet yeşilbiber
1 adet kırmızıbiber
1/2 kutu konserve mısır
1 adet kurusoğan
2 parmak sucuk
2 adet sosis
4 yemek kaşığı sıvıyağ
üzeri için iki çay bardağı rendelenmiş tazekaşar
tuz
karabiber
kırmızıpulbiber




YAPILIŞI:


Patatesleri soyup iri küpler halinde doğrayın.Soğanı da piyazlık (uzun uzun) doğrayın.Biberleri de ince ince kıyın.Sosisler ve sucuğu da ince ince doğrayın.

Bir tencereye sıvıyağı koyun soğanları katıp iki dakika öldürün daha sonra küp küp doğranmış patatesleri ekleyin ,sucuk ,salam katın karıştırarak kavurmaya başlayın.Patatesler biraz yumuşayınca biberleri ekleyin yine karıştırarak kavurun.(biberleri önce katarsanız eriyorlar o yüzden sonra ekledim)Tuz,karabiber,kırmızıpulbiberi ekleyin.

Patatesler yumuşayınca altını kapatın,bu karışımı fırına dayanıklı kaba dökün.Üzerine mısırları serpin.Taze kaşarı döküp 200 derecedeki fırına koyun kızarınca çıkarıp servis yapın.

Malzemelerde ekleme çıkarma yapabilirsiniz bence mantar da yakışacaktır .Baharatlarda ölçü vermedim damak tadınıza göre katabilirsiniz.Fırın kabım 24 cm.lik fırın kabı idi,bu ölçülerle dört kişilik pizza çıkıyor.

Afiyetolsun.

52 yorum:

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

allahhhhhhhhhhhhhhhh.. bu tam benlik.

Herdemlezzet ~Arzu~ dedi ki...

süper bir görüntü seyri son derece iştah açıcı:) ellerine sağık sevgili hande..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Hannndeeee hem pizza hem de patates daha ne olsunnnnnnn ahhhh ahhhh ben de yapayım bu haftasonuna :))

Sevgiler,
Evren

özlem dedi ki...

ben çok severim annem bana yapardı :((( ellerine sağlık ablacım.

durme durme dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR, BEN DE AYNI SİTEDEN GÖRÜP DENEMİŞTİM. sONUÇ HARİKAYDI. ELLERİNE SAĞLIK, SEVGİLERLE...

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Hande merhabalar demek istedim güzel bir hafta olsun.. patates pizzası harika görünüyor hemöde çok pratik, patates sever olarak ailece bu tariften eminim çok hoşlanacağız. denediğimde mutlaka link vererek yazarım sevgiler..

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

kızım için yapıcam bundan..eminim sevecektir.ben diyetteyim tadına bakarım tabi :) Ellerine sağlık
sevgiler
yasemin
http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/

www dedi ki...

Cok nefis gozukuyor.. Ellerinize sagilk.

bırtutamkekik dedi ki...

mmm...
muhteşem bir lezzet buu:)
ellerine sağlık handecim.
bir koşu herkesleri dolaşıyorum neler kaçırmışım neler..
on beş günlük yokluğumda çok bereketli geçmiş günleriniz:)
özledim sizleri..
muhabbetle..
:)

birincisin dedi ki...

PATATESİ SEVEN BİRİ OLARAK HARİKA BİR PİZZA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM,ELLERİNE SAĞLIK..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

handecim
ellerine sağlık
çooook
muhtttteeeşem
hıııııım
ellerine sağlık
:))))

lezzet sefasi dedi ki...

harikaaa olmus ellerinize saglik

fatosun mutfagından... dedi ki...

handecimm nefis bir tarif bu..harika görünüyor..denemeyye değer..ellerine sağlık canım..sevgiler

caferengigül dedi ki...

Süper fikir.Çok da güzel görünüyor,ellerinize sağlık.

Nilgün dedi ki...

Çay saatleri için nefis olur. Ellerine sağlık, iyi haftalar..

Unknown dedi ki...

Handecim ellerine sağlık enfes olmuş sevgiler.

Unknown dedi ki...

ben bayildim buna canim

canim cok cekti coook :-)))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık mısırlar falan çok değişik olmuş
sevgiler:)

u.aydin dedi ki...

eminim harika bir lezzetdir bu.patates de herseye yakisirya.ellerine saglik sevgili hande.saglicakla.

sevimlimutfak dedi ki...

Harika görünüyor, ellerine sağlık. Sevgiler...

Hayatcemresi dedi ki...

Handecim,
çok nefis bir pizza olmuş,görüntü güzel,
eline sağlık,sevgiler...

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok güzel görünüyor, yumurtalı patatesi çok severim, buda süper olmuştur eminim. Ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

çok severek yapıyorum bende nefis oluyor
ellerine sağlık canım..
kolaylıklar dilerim..
sevgiler..

Peygamberim İzinden dedi ki...

Harika görünüyor tarifi aldım inş. bizimkilere en kısa zamanda yapar ve yayınlarım..Ellerinize sağlık :)

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş fırına verme aşamasına kadar yapıyordum ama kaşarla fırınlanınca çok güzel olmuş deneyeceğim

zeynep dedi ki...

Aslında evde o kadr çokk patates var ki patatesle yapılabilecek herşeyi denemeliyim sanırım:)) pizza sever biri olaraktan bir sorum var efendim patatesi haşlayıp sonra soteledikten sonra pizzaya dönüştürsek nasıl olur?

anne eli gibi dedi ki...

bende daha evvel yapmıştım bu pizzadan ama birkaç ay olmuştur fotosunu çekemediğimden yayınlayamamıştım,sahiden çok güzel bir lezzet ellerine sağlık canım çok güzel olmuş..

Pastelmavi dedi ki...

Enfes görünüyor, ımmmh

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor bu arada etkinliğim var beklerim sevgiler
Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Harika gozukuyor, olsada yesem simdi ))) Hafta sonu mutlaka deneyecegim..Ellerinize saglik.Sevgiler

Mutfakpenceresicom. dedi ki...

Patatesli pizza harika lezzetli görünüyor ellerine sağlık.Hayırlı günler.

yasemin dedi ki...

pizza sever olarak bayıldım tarife de görüntüye de... ben de patatesli pizzayı tavada yapıyorum... denemek istersen bloguma beklerim.. sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Handecim ellerine sağlık canım harika bir pizza olmuş..
Sevgiler..

sevimin sayfasi dedi ki...

süüüüper olmus, tam benlik bir tarif... patates tariflerini cok severim
ellerine saglik

pembe kekik dedi ki...

Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Sahane bir lezzet olmustur eminim... Hem pizza, hem kumpir tadinda... Ellerine saglik Handecigim... Sevgilerimle,

NİRVANA dedi ki...

canım merhabalar ellerine saglık sofralar tarifler birbirinden nefis görünüyor...uzuuun zaman oldu özlemişim...sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Waaawww gerçekten fırına girmeden de yenilebilir:) Ellerine sağlık canım.

sibelyalcincom dedi ki...

Nefis bir görüntü ellerinize sağlık:))

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

benimde çok seveceğim bir lezzet olmuş. tadı kumpire benziyormu acaba

ellerine emeklerine sağlık..

aslı dedi ki...

Bu ne lezzetli pizza olmuş böyle. Üstelik çakta pratik. Hemen deniyorum Hande'ciğim, ellerine sağlık.
Sevgiler:)

çeşnici Handan dedi ki...

Handecim nefis olmuş çok beğendim ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

cafemuss dedi ki...

Böyle içinde patates pizza gibi kelimeler geçen tarifler beni ne kadar cezbediyor bir bilsen :) ellerine kollarına sağlık canım.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bu nefis tarifi aldım.Patatesi seven yeğenlerim gelince muhakkak yapıcam:)
Sevgiler...

Narince dedi ki...

Mmmhh patates, nasıl da çekici bir sözcük!

ihlamurcum dedi ki...

Nefis bir alternatif, ellerinize sağlık.

zeytintanesi dedi ki...

İştah açıcı, yemeyecek insan yoktur herhalde (kilo sorunu olanlar belki :)) Ellerine sağlık canım...

muazzez dedi ki...

Merhaba Hande Hanım,
İnanın tevafuk böyle olur, bende patates pizzası yaptım ve dün yayınladım. Hemde aynı tabakla. Sizi bugun ziyaret edince şok oldum:)) Ellerimize sağlık:) Keşke daha önce sizin tarife baksaymışım ben patatesi rendeleyip, önden 15 dk pişirmekle uğraştım, sizinkisi daha pratik olmuş.
Selam ve dua ile..

anne mutfak perisi dedi ki...

harika görünüyor, en kısa zamanda deniycem inşallah.

Nuray İlbars dedi ki...

Siteniz çok renkli, yaptıklarınızda birbirinden güzel görünüyor.. Ben daha çok yemek ve sofrayla ilgileniyorum:-) Biri yemekleri yapsa, ben sofra hazırlarım seve seve:-)

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

bunu yapmadım hiç denemem lazım çok iyi fikir

Adsız dedi ki...

bu sabah esime yaptim, bayila bayila yedik tesekkur ederim:)