6 Eylül 2007 Perşembe

BANYOLU BÖREK


Geçenlerde Nezahat Gökyiğit Botanik Parkına pikniğe gittik.Oraya giderken yaptığım limonlu kek ve kısırın tarifini daha önce vermiştim.Ancak banyolu börek kalmıştı.Şimdi onun tarifini vericem.Biraz geciktim ama inanın ancak fırsat buldum.Sonuçta sözümü tuttummu tuttum:)

MALZEMELER:

4 yufka

200 gr.kadar beyaz peynir(zira ben lorla yapılan börekleri sevmem)

1/2 demet maydanoz

1 çaybardağı su

1 çaybardağı zeytinyağ

1 yumurta

üzeri için çörekotu


YAPILIŞI:

Önce peyniri ufalayıp maydanozla karıştırın.Diğer bir yerde su ile zeytinyağını karıştırın.Birinci yufkayı düz bir zemine yayın.Fırça yardımıyla yağlı sudan sürün.İkinci yufkayı birincinin üzerine yayıp yine yağlı su sürün ve iki katlı yufkayı önce dörde sonra her parçayı ikiye bölün.Böylece sekiz parçanız olacak.Her bir parçaya peynirli maydanoz karışımı koyup önce yanlardan toplayıp sigara böreği gibi sarın.Böylece büyük boy sigara börekleriniz olacak.Börekleri içi su dolu bir kase yada tencere ye batırın. 5-10 saniye sonra çıkarıp süzüp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin.İşte bu kadar.Afiyetolsun.Benim börekler yolda biraz ezilmiş ama artık idare edin .
(Ben bu böreği fazla yapıp dondurucuya koyuyorum.Misafir gelince suya daldırıp süzüp pişiriyorum)

8 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık...Dondurucuda saklanabiliyor olması çok işe yarayacak...Selamlar....

Adsız dedi ki...

az önce yazmistim ama sanirim gelmedi tekrar yazayimdedim ellerine saglik
böregin harika

pervin dedi ki...

slm ellerinize sağlık böreğinizden bir tane aldım kaçıyorum sevgiler

İLKAY dedi ki...

bu börek gerçekten güzel oluyor...
hemde sıvıyağ olunca daha sağlıklı...
ellerine sağlık handeciğim...
sevgiler,
ilkay
http://www.pastacipapatyalar.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Selam,
Bu börek gerçekten çok pratik ve hafif.
Ellerine sağlık.
Sevgiler..
www.blogcu.com/semraninmutfagi

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık, pratik bir börek ve dediğin gibi buzlukta hazır bulundurulursa misafirlere ekram.. Bu arada küçük bir öneride bulunmak istiyorum. Blogundaki resimleri birazcık daha büyütsen sanırım daha güzel olacak, zira küçük olduğu zaman o güzellikleri pek belli olmuyor. Sevgiler.

Oglak Kizlari dedi ki...

Hande,

Hiç banyo yapmış börek görmediydim, duymadıydım.

Ellerine sağlık.

Ohh yumuşacık börek seven anne Çiğdem

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Banyolu börekten bende yapmıştım .Milföy hamurundan yapılmış gibi oluyor.Ellerinize sağlık hande hanım.
Sevgiyle kalın..
Yasemin
http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/