5 Aralık 2019 Perşembe

YOĞURTLU TURPOTU KAVURMASI -SICAK OT SALATASI



Herkese merhaba.
Turpotunun faydaları okuyunca alıp yoğurtlu kavurmasını yapayım dedim.
C  ve A vitamini yanı sıra kalsiyum ve demir içeren turpotu idrar söktürücü ve iştah açıcı özelliği de sahip.Gaz problemlerine iyi gelir.Böbrek taşı düşürmeye yardımcı olur.Safra kesesi iltihabı tedavisinde faydalıdır.Astım ,bronşide iyi gelir.Sinirleri yatıştırır ve ağrıyı dindirirmiş.
Haşlayıp süzüp içine yumurta kırarak pişirildiği gibi soğanla kavurup sarımsaklı yoğurt döküp de yenebiliyor.
Ben bir demet alıp yoğurtlu denedim.

MALZEMELER:

1 demet turpotu
1 adet kurusoğan
5-6 yemek kaşığı zeytinyağ
1 su bardağı yoğurt
3 diş sarımsak
2 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI:

Turpotlarının kalın saplarını ayırıp bir güzel yıkayın.Tuzlu suda (bir çay kaşığı attım ben ) tencerenin ağzı açık olarak yumuşayana kadar haşlayıp süzün.Tencereyi kapatırsanız otları rengi değişir.Haşlanan otları süzüp ince ince kıyın.
Diğer tarafta bir tencerede uzun uzun (piyazlık )doğranmış soğanları sıvı yağda kavurun.İçine otları atıp bir çay kaşığı tuz ekleyip az daha kavurup servis tabağına alın.
Bir kasede yoğurt biraz tuz ve ince kıyılmış sarımsakları karıştırıp servis tabağındaki otlara döküp servis yapın.
Afiyetolsun.






3 yorum:

Moderatör dedi ki...

Merhaba.Siteniz oldukça hoş ve takip ettiklerim arasında.Zaman ayırıp yeni açtığım bloguma göz atıp takip ederseniz memnun olurum.Sağlıcakla Kalın.

https://hepfragmanizle.blogspot.com/

sarımutfak-hande dedi ki...

İlginize teşekkür ederim.Bloğunuzu inceledim çok güzel hayırlı olsun.

Moderatör dedi ki...

Merhaba.Oldukça kaliteli bir blogunuz var sizi takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz sizi de yeni açtığım blogumu takip etmeye davet ediyorum.Sağlıcakla Kalın.

https://hepfragmanizle.blogspot.com/