14 Ekim 2019 Pazartesi

NOHUTLU SEMİZOTU SALATASI VE MİSAFİR SOFRASI


Merhaba ,mutlu haftalar.
Yeni haftaya hafta sonu gelen misafirlerim için kurduğum sofram ve nohutlu semizotu salatası tarifi ile başlamak istedim.Her zaman yaptığım semizotu salatasını bu kez nohutlu denedim çok güzel oldu herkesden tam not aldı.Tarifim 6 kişilik.

Tarife geçmeden önce menü de ne var bir bakalım mı?

Patates püre
Çoban salata
Domates soslu patlıcan kızartma
Nohutlu semizotu

Kırmızı yazılara tıklayarak tariflere ulaşabilirsiniz.

Gelelim salatamıza:




NOHUTLU SEMİZOTU SALATASI


Malzemeler :

1 demet semizotu
250 gr kadar yoğurt
2-3 diş sarımsak
tuz
1,5 su bardağı haşlanmış nohut
1 küçük kuru soğan
3 -4 yemek kaşığı kadar sıvı yağ
1 yemek kaşığı salça
tuz
karabiber
kimyon

Yapılışı:

Semizotlarını yıkayıp kalın saplarından ayırarak temizleyin süzün.Diğer tarafta küçük bir kasede yoğurdu çırpıp ince ince doğranmış sarımsak ve tuzla karıştırın ve bu karışımı semizotuna ekleyip güzelce harmanlayıp servis tabağına alın.
Diğer tarafta bir tava ya da küçük tencerede sıvı yağ (ben zeytinyağ kullandım) kızdırıp küçük küpler halinde  doğranmış kuru soğanları kavurun.Salça katıp eritin ve  haşlanmış nohutları ekleyin.Tuz ,karabiber ve kimyon ilave edip bir kaç dakika karıştırın.Baharatlar için ölçü vermedim damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
Bu nohutlu karışımı da semizotlarının üzerine döküp servis edin.
Afiyetolsun.

1 yorum:

zeytintanesi dedi ki...

Her şey mükemmel görünüyor canım. Keşke bloglar eski günlerine dönse, ziyaretler, yorumlar. Güzel günlerdi :)