15 Ocak 2018 Pazartesi

ŞARAPLI KEK


İlk kez denedim tarifi arkadaşımdan aldım ve çok güzel bulduğum için sizlerle paylaşmak istedim.

MALZEMELER:

6 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
200 gr kadar oda ısısında yumuşamış tereyağ
1/2 su bardağı kırmızı şarap
1 çay kaşığı kakao
1 çay kaşığı tarçın
150 gr (2 paket) bitter çikolata
2 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

YAPILIŞI:

Yumurtaları derin bir kaseye kırın ,çırpın.Şekeri ilave edip tekrar çırpın.Oda ısısındaki tereyağı ,şara
bı ,kakao,tarçın ,vanilyayı ekleyip yine çırpın.Rondo da çektiğiniz ufalanmış bitter çikolataları ekle
yin.Unu azar azar ekleyip kabartmatozunu katıp son kez çırpıp güzelce margarinle yağlanmış kek kalıbına karışımı dökün.175  derecedeki fırında pişmeye bırakın.Yaklaşık kırk dakikada pişen keki çıkarıp ılınınca servis tabağına alın.
Afiyetolsun.


4 yorum:

audrey dedi ki...

hem bitter çikolata hem kakao ağır gelebilir belki sütlü çikolata ile yaparım bu tarifi..

zeytintanesi dedi ki...

Misafir gününde yapayım bu tarifi. Ellerine sağlık canımcım. Besleyici ve doyurucu bir satalat...

Sulemmutfak dedi ki...

Sarapli kek hic denemedim. Not ettim denemek icin. Ellerinize saglik

Etimesgut Halı yıkama dedi ki...

ıyı bır sıte