14 Kasım 2017 Salı

BRÜKSEL MUHALLEBİSİ



Merhaba takipçilerim.Bu gün arkadaşımdan öğrendiğim oldukça pratik ve lezzetli bir tarifim var.Sevgili Gönül'e tarif için teşekkür ederim.Çikolata sevenler için ideal bir tarif .İsterseniz kuplarda da servis edebilirsiniz.Ben bu kez borcamda yaptım bir sonrakini kuplarda servis etmeyi düşünüyorum.

MALZEMELER:

1 litre süt
yarım paket kadar tereyağ
1 su bardağı un
1,5 su bardağı toz şeker
1 tüp sıvı vanilya
1 paket kare çikolata
üzeri için süsleme şekeri

YAPILIŞI:

Tereyağı tencereye alıp eritin unu katıp biraz kavurun.Daha sonra süt,şeker ve sıvı vanilyayı katıp karıştırarak pişirin.Pişen muhallebiyi blender dan çekin pürüzsüz olsun.Muhallebiyi ben küçük oval borcama döktüm siz neyle servis edecekseniz ona dökün .Tencerenin dibinde bir su bardağı kadarını bırakın.Buna çikolatayı kırarak katın çırpın,sıcak muhallebide çikolata eriyecektir.Bu karışımı da borcamdaki muhallebinin üzerine dökün.Süsleme şekerleriyle süsleyin dolaba kaldırın. Soğuyunca servis yapın.
Afiyetolsun.


2 yorum:

audrey dedi ki...

kakaolu muhallebi severler için harika bir tarif tabi...

mutfakyolu dedi ki...

bu tarifi çok beğendim mutlaka deneyeceğim.