8 Ağustos 2017 Salı

SIĞACIK



Sığacık: Seferihisarın sahil kesimi ,Seferihisar'a 4 km mesafedeki şirin ,sevimli, sakin, sahil kasabası.
Adını son zamanlarda çok sık duymaya başladım ,görmediğim için gidip görmek istedim.İzmir Çeşme otobanından Seferihisara sapınca ilk önce Seferihisara geliyorsunuz 4km.daha giderseniz sahile Sığacığa ulaşıyorsunuz.Çeşmeden tam bir saatte gittim ben.
Sığacak Türkiyenin ilk sakin şehri (cittaslow) seçilmiş.Gerçekten sakin ,deniz kokan bir yer.
Sığacıkta nereler gezilir derseniz :gezmeye bir gün yeterli olacaktır.Sığacık kalesi ,Teos Antikkenti ,Kaleiçi, Marina ve sahil,denize girmek isterseniz Akkum Plajı gezilecek yerler arasında.
Ben ilk Teos Antikkentine gittim.Sığacıktan tabelaları takip ederek on onbeş dakikada ulaşabilirsiniz.
2010 yılında başlayan kazılar halen devam ediyor.Antikkenti gezmek için yaklaşık birbuçuk iki saat ayırmanız gerekiyor.İçeriye giriş 5 tl.
Aşağıda antikkentten iki fotoğraf
Teos antikkenti için daha geniş bilgi isterseniz buradan okuyabilirsiniz.
Teos antikkenti 




Sığacık Kaleiçi, dar taş sokaklar,iki katlı ege evlerinden ibaret.Evler hep otel ,pansiyon olmuş.El sanatları ve hediyelik eşya satan dükkanlar hep burada.Hediyeliklerinizi buradan alabilirsiniz.Pazar günleri Kaleiçinde organık pazar kuruluyor ,orada olursanız uğrayabilirsiniz.





Denize girmek için ise Akkum plajına gidebilirsiniz.Bu küçük plajın fotoğrafı aşağıda.


Yemek nerede yiyelim derseniz ,tam ege mezelerinin ve balığın bol olduğu yerde olduğunuza göre bunları Sıgacıkta bol bol tüketebilirsiniz.İsterseniz limandaki balıkçılarda isterseniz kaleçinde ya da marinada yemek yiyebileceğiniz bir çok yer var.
Sakin bir tatil geçirmek isteyenler ,bol bol ege otları ,ege lezzetleri ve balık tüketerek ,yüzerek burada bir kaç gün geçirebilir.

1 yorum:

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Nasıl güzel yerler (: