27 Nisan 2017 Perşembe

KONYA GEZİM

Herkese merhaba.Geçtiğimiz hafta sonu arkadaşlarımla Konya'ya gittim.Bu ikinci gidişimdi.Daha önce görmediğim Meke Gölü ve Sille Köyü programda olunca görmek için tekrar gitmek istedim.
Yaklaşık 9 saatte ulaştık.Geziye Meke Gölü ile başladık.Meke Gölü krater gölü.Konyaya bir -birbuçuk saat uzaklıkda.Araçtan inince yarım saat kadar uyanmış doğa içinde yürüyerek krater gölüne ulaştık.Değişik ve güzeldi.
Gölden ayrılıp lale tarlalarına geçtik.Türkiyenin en büyük lale tarlaları buradaymış.Uçsuz bucaksız lale tarlası renk renk lalelerle gözlerimize ziyafet çekti.

Burada fotoğraflarımızı çekip ayrıldık Konya merkeze geldik.Akşam Mevlana Kültür Merkezindeki Sema Gösterisini izledik.Ücretsiz gösteri yaklaşık birbuçuk saat sürdü.Alt kattaki hediyelik eşya satan yerleri de gezebilirsiniz.

İkinci gün ilk durağım Konya Tropikal Kelebek Bahçesi oldu.Çeşit çeşit ,renk renk kelebekler tropikal bahçede özgürce uçuyor.Oluşumlarını seyredebileceğiniz alanları,kurutulmuşları,
beslenmeleri hepsini burada görebilir hediyelik eşya kısmında kelebekli hediyelikler alabilirsiniz.

Altta tropikal bahçedeki suni şelale.

Kelebeklerden ayrılıp Sille Köyüne geçtik.Burası Konyaya 8 km mesafede eskiden rumların yaşadığı ,ortasından nehir geçen etrafında cafelerin olduğu, restore edilmiş evlerin bulunduğu şirin bir köy.

Köydeki bir şapeli saat müzesi yapmışlar.Tepeye çıkıp müzeyi gezebilirsiniz küçük ama güzel.

Konyada görebileceğiniz en önemli yer tabiiki Mevlana Müzesi ve Türbesi.

Mevlana Türbesinden çıkınca meydandaki caddeden ilerleyerek Alaeddin Tepesine çıkabilir Alaeddin Camiini gezebilirsiniz.Atatürk Evi Müzesini ,Etnografya Müzesini ,İstiklal Harbi Şehitleri Abidesini de gezebilirsiniz.
Konyaya gelmişken Mevlana şekeri ve Konya gevreği almadan ,bamya çorbası,fırın tandır ve etli ekmek ,tirit yemeden dönülmez. Hepsi güzeldi fakat özellikle et suyuyla pişmiş bamya çorbası enfesdi.

Bunları tadabileceğiniz yerler Konyamutfağı , Tiritçi Mithat,HacıŞükrü,Alibaba fırın kebap ,Bolu Lokantası .

Harika bir geziyi tamamlayıp ,güzel yerler görüp ,enerji depolayıp ,stres atıp döndük kürkçü dükkanına.
Yeni rotalarda görüşmek üzere.