18 Ekim 2011 Salı

SALEPLİ KEK



Kış geldimi sıcacık bol tarçınlı salebe bayılırım.Bu sefer saleple kek yapayım dedim ,girdim mutfağa.Evi mis gibi salep ve tarçın kokuları sardı,sabah kalktığımda hala ev salep kokuyordu.

Sizde salep sevenlerdenseniz buyrun tarife:


MALZEMELER:


3 adet yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ

2 yemek kaşığı toz salep

1 paket vanilya

1 paket kabartmatozu

1 çimdik tuz

3 su bardağı un

2 çay kaşığı tarçın

3 yemek kaşığı iri çekilmiş ceviziçi


YAPILIŞI:


Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaseye kırın çırpın içine şekeri katın yine çırpın.

Daha sonrasıvıyağ ve oda ısısındaki sütü ekleyin çırpın.Tarçını salebi tuzu ekleyin çırpın.

Unu kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyin ,ceviziçlerini de katıp tekrar çırpın.

Karışımı yağlanmış kek kalıbına dökün.175 derecedeki fırında pişmeye bırakın.Yaklaşık kırk dakikada pişer.Keke bıçak batırdığınızda bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.

Afiyetolsun.

30 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık mis gibi olur
sahleple öpüyorum.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

mükemmel bir koku olduğuna eminim...ilk fırsatta deneyeceğim...neden daha önce aklıma gelmedi diye düşündüm... dondurmayıda hissettirir belkide...ellerinize sağlık

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık eminim saleple mis gibi bir kek olmuştur...

Yasmin dedi ki...

Hmmm... nefis görünüyor, ayrıca kokusu burnuma geldi bile yapmadan...
Ellerine sağlık, ben de akşama denemeyi düşünüyorum.

Bu arada ben de geçen gün kakaolu kekin içine bir miktar cappucino kattım. O da güzel oldu. Tavsiye olunur...

~Hülya~ dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Sağlep ve tarçına bende bayılırım. Bu keki kesin deneyeceğim.

Marifetane hobi dedi ki...

Nefis görünüyor canım..ellerine sağlık. favori içeceğim salep in kekinini de ilk fırsatta deneyeceğim...

u.aydin dedi ki...

cok lezzetli gorunuyor ellerinize saglik. acaba sut yerine sahlebin kendisi yapilsada koyulsa olurmu?denemeye deger.sevgilerle

Gülcan dedi ki...

kokusu buralara kadar geldi ellerinize sağlık sevgiler.

bırtutamkekik dedi ki...

aaa:)))
süper fikirr buu:)
yüreğine sağlık canım...
hayal etmesi bilee muhteşemm..
toz salep bu süte koyup içtiğimizden mi,yoksa daha farklı bir salep mi?
denemeliyim bu tarifi...
:))
altında sarı mutfak imzası ile..
sevgilerimle...

istebudurhayat dedi ki...

kokusu burnuma geldi mis gibi görünüşte süper en kısa zamanda denenecek emin ol
sevgiyle kall......

zeymurancafe dedi ki...

bende yapmıştım canım sahlep sevenlere güzel bir alternatif ellerıne sağlık

bırtutamkekik dedi ki...

teşekkür ederim tatlım...
sonucu paylaşırım inşallah..
:))
sevgilerimle...

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Salebi bende çok severim, ama salepli kek ilk defa gördüm. Bir an önce denemek istiyorum. Ellerine sağlık.
Sevgiler,
Gülcihan

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Hande harikasın süper bir fikir bence nefis bir kek olmuş ellerine sağlık

durutarifler dedi ki...

Eminim mis gibi kokmuştur. Ellerine sağlık. Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Nefisss olmuş gerçekten . Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Bayılırım salepin kokusuna ellerinize sağlık.Çok güzel bir fikir.

Unknown dedi ki...

Misssss gibi salep kokusuna geldim.
Komşum yapmıştı birkez yedim.
Gerçekten missler gibi kokuyor.
Ellerine sağlık canım

olsada yesek suzan dedi ki...

kokusu geldi burnuma valla, handecim harika bir fikir bence bir salep sever olarak mutlaka deniycem ellerine sağlık sevgiler...

birincisin dedi ki...

ben geldim:)bir dilim çayımın yanına aldım kekinizden haberiniz olsun:)ellerinize sağlık...sevgiler..

canan dedi ki...

kek harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler..

ihlamurcum dedi ki...

Hande hanım, nefis tariflerinizi keyifle okuyor ve deniyorum. Yalnız birşeyi merak ettim. Acaba salep, migroslardan alınan süte katılan şekerli olan mı yoksa aktardan alınan saf salep mi ?
Ellerinize sağlık...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Mutfaktaki o kokuya hayranım.Yaşanmışlığın belli olduğu, sevilenlerin olduğu bu mutfaklar beni her zaman cezbeder.
Nefis görünüyor. Miss gibi.
Sevgiyle kal.

lezzet-i mekan dedi ki...

günaydın, kekin kokusunu öyle bir anlatmışsın ki, sanki buralara kadar geldi. ellerine sağlık. mis gibide görünüyor zaten. afiyet olsun size, sevgiler.

Tarifkolik.. dedi ki...

Ellerine sağlık canım süper görünüyor, sevgiler..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık artık takipteyim sayfanı :)

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Şimdi olsa da yesem.

Oglak Kizlari dedi ki...

Hande,

Ne güzel fikir.
Hemen sahlep alayım.
Ellerine sağlık.

O annelerde kek yapmışlardır, emek harcamışlardır... offf unutamıyorum.

Üzgün anne Çiğdem

zeytintanesi dedi ki...

Nihayet sahlepi bulup yaptın. Tebrikler:)), Görüntü muhteşem. Keksever ve sahlepseverlere müjdeler olsun. Ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

elinize sağlık ,daha önce sizde gördüğüm bu lezzeti ben de yaptım ve çok güzel oldu blog sayfamda paylaştım bugün ,çok teşekkür ederim :)