20 Kasım 2009 Cuma

ÜÇ RENKLİ SALATA

Bir kaç kez yemiş ama yapmamıştım.Geçen günkü menüde yer aldı kendileri :):) Benim salatamın en üstteki patates kısmı biraz kalın oldu ,bundan sonra katları eşit yapmaya çalışıcam.Gerek şekli ,gerek lezzetiyle beyenilen salatamın yapımıda oldukça kolay tarifine gelince;

MALZEMELER:

6 adet patates
5 adet havuç
1 adet kırmızı lahana
6 dal taze soğan
1 kutu mısır
yarım demet maydanoz
tuz
zeytinyağ
limonsuyu

YAPILIŞI:

Patatesleri haşlayıp ,soyup , püre yapın.Püreye tuz ,biraz karabiber ekleyin.Havuçları soyup rendeleyip 3 yemek kaşığı sıvıyağda bir çay kaşığı tuz katarak kavurun.Kırmızı lahanaları ince ince kıyın ,taze soğan ve maydanozları da aynı şekilde ince ince kıyın.Kırmızı lahana ,maydanoz ve taze soğanları biraz tuz , limonsuyu ve biraz zeytinyağı ile karıştırın .Servis yapacağınız tabak yada kalıba streç film yayıp patates püresinin üçte birini elinizle döşeyin.Kenarda bekleyen havuçlarada kalan pürenin yarısını koyup elinizle iyice karıştırıp pürenin üstüne döşeyin.Kırmızı lahanalı yeşillikli karışımada kalan püreyi katıp elinizle iyi karıştırıp bunu da döşeyin.Kalıbı dolaba kaldırın.Ben salatamı akşamdan yaptım.Servisten önce ters çevirip,mısırlarla süsleyip servis yapın.Malzemeleri arttırıp havuçlu ve yeşillikli kısmın daha kalın olmasınıda sağlayabilirisiniz.Afiyetolsun.

33 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

NE GUZEL BIR SUNUM
ELLERINE SAGLIK COK GUZEL GORUNUYOR
SEVGILER

Unknown dedi ki...

Handecim bu güzelliğe salata demek haksızlık resmen pasta olmuş elleri
ne sağlık öpüyorum...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sunum çok hoş, çok da lezizdir mutlaka.. Ellerine sağlık Hande'cim..

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık canım, görüntü çok hoş

öptüm

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmmm kızılderili çadırı gibi olmuş:)))çok güzel görünüyor ellerine kollarına sağlık:)
akşamdan yapılabilmesi de süper ayrıca...tam benlik...ellerine kollarına sağlık.
kocaman öptümmmmmmm
ı love youuuuuuuuu:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

handecim harika olmuş..
bir ara ne çok yapardık gerçektende..
ben daha çok yoğurtlu tercih ediyorum, sarımsağın cazibesine yenik düşüyorum yani.. :)
elelrine sağlık canım benim.
iyi hafta sonları dilerim.

yesildomates dedi ki...

canım gerçekten çok lezetli görünüyo
ellerine sağlık.
en kısa zamanda deneyeceğim..
sevgiler....

Adsız dedi ki...

ne güzel görünüyor bu böyleee

ellerine sağlık
mutlu bir hafta sonuuu
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık handecim sevgiler

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , ne güzel görünüyor.
Sevgilerimle

elif dedi ki...

gerçekten çok lezzetli bir salata oluyo.. sunumunda çok güzel olmuş ellerine sağlık

elif dedi ki...

Sunumu çok hoş olmuş.malzemeler de birbirine çok yakışmış.ellerinize sağlık.sevgiler..

PINAR dedi ki...

harika olmuş,ellerine sağlık.Denemek için not aldım ...

Sıcak Paylaşımlar-Aysel dedi ki...

Handeciğim çok güzel bir görüntü ellerine sağlık... Uzanıp alasım geldi... Sevgiler...

Mehtap dedi ki...

Harika görünüyor.ellerinize sağlık.

made in funda dedi ki...

nefis görünüyor canım..ellerine sağlık..

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

handecim ellerine sağlık benimde sık sık denediğim bir tariftir.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Hande'cim bence çok guzel olmus salatan, pasta gibi yani eline saglik arkadasim.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hem göze hem de damaga hitap eden bir salata olmus, görüntü süper, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canimcim
salata deyil sanat eseri sanki
renklere bayildim
ellerine saglik

sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Sunumunuz gercekten harika...cok begendim.
Degisik tarifleri severim.
Ve sizin yaptiginiz da cok degisik bir salata.

gelecek menömde muhakkak yer alacak..
ellerinize saglik.

ipek dedi ki...

Handecim ellerine sağlık. Kaç zamandan beri aklımda bu salata. Yapmak bir türlü kısmet olmadı.

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim.Görüntüsü süper canim.
Sevgilerle.

İnci Yemek dedi ki...

Handecim muhteşem bir salata olmuş ellerine sağlık canım.mübarek kurban bayramın kutlu olsun canım sevdiklerinle beraber..

Aybike Ceylan dedi ki...

Handa'cigim,
Ellerine saglik, harika olmus, harika...

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

birsence dedi ki...

gözüm kalmıştı zaten salatada ellerine sağlık tatlım....

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik canim rengarenk nefis gorunuyor hmmm.Sevgiler...

Canan dedi ki...

Ellerine sağlık Hande Abla. Salatan nefis görünüyor.

Sevgiler
Canan

anneminkizıyim dedi ki...

Handecigim selam, ellerine saglik, salatan süper olmus, nefis bir ted, bende yapmistim, cok begenildi.
Canim Bayraminiz Kutlu Olsun, sevgilerimle....

Neş'e dedi ki...

bol bol yiyip hiç denemediğim salatalardandır :) aynen yani
Handecim bayramın kutlu olsun fırsat bulup ancak msj gonderiyorum
sevgilerimle...

Dilek Mutfakta dedi ki...

iyi bayramlaaarrrr

zeytintanesi dedi ki...

Sunum harika canım. Tadı daha muhteşemdir eminim. Ellerine sağlık canım.

rumma dedi ki...

çok şık, ellerinize sağlık..

sevgiler