24 Aralık 2007 Pazartesi

BAHARATLI KURABİYE

Seyehat,tatil,bayram ziyaretleri derken yine dört günü bitirdik döndük kürkçü dükkanına.Bayram ziyareti için gittiğim yengemde yedim bu kurabiyeyi.Çok beyendim sizlerlede paylaşmak istedim,ellerine sağlık yengecim.Ayrıca arkadaşım keskinli ayşe beni evsahipliğini yaptığı porselen demlik çay saati etkinliği 8 'edavet etmiş.Davete icabet etmemek olmaz değilmi?bu kurabiye senin için ayşecim.

MALZEMELER:

1 paket margarin
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un ,bir tatlı kaşığı tuz
üzeri için yumurta sarısı ve susam yada haşhaş

YAPILIŞI:

Margarini eritip diğer malzemelerle karıştırıp yağlı bir hamur yapıyoruz.Hamurdan parçalar koparıp rulo yapıp iki yada üç parmak aralıklarla verev olarak kesiyoruz.Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize diziyoruz.Kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürüp ister susam ister haşhaş serpip kızarana kadar pişiriyoruz.Afiyetolsun.
Acı severseniz kırmızı pulbiberlide yapabilirsiniz.

9 yorum:

Disalce dedi ki...

öğleye doğru bir acıkıyorum sorma...

şimdi olsa ne iyi olurdu...

yengenin ellerine sağlık.....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım yengenin ellerine sağlık. Hep tatlı hep tatlı,insanın canı birazda tuzlu istiyor artık:)
Hayırlı ve huzurlu günler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Baharatlı herşeyi çok severim nefis olmuş.yengenin ellerine sağlık.İyi haftalar dilerim...

inci dedi ki...

canımcım geçmiş bayramın mübarek olsun....kurabiyeler çok değişik olmuş,yengenin ellerine sağlık.....ben baharatlı her şeyi çok severim....yeni yıla çok az kaldı,şimdiden yeni yılını kutlarım..mutluluk ve sağlıkla dolu bir yıl dilerim...sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Hande'ciğim,

Ellerine sağlık, mis gibi kokmuştur.
Sevgilerimle.

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim nefis olmus

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik nefis olmus himmmm olsaydi simdi aksam çagiyla ne iyi olurdu demi
yengecinin ellerine saglik harika yapmis,optum canisi

keskinli dedi ki...

selamlar
BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

TARIFIN 95.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

Adsız dedi ki...

canisi gunaydinlaaar, bi tenem sanada keyifli huzurlu bir gun dilerim, hep mutlu ol emi, optuuum