29 Ağustos 2007 Çarşamba

BEZELİ PASTA










Bu sıcak yaz günlerinde insanın canı hep soğuk ,hafif şeyler istiyor.Bu pasta böyle havalarda insanı serinletiyor.Her yaz mutlaka bir kaç kez yaparım.Her yaptığımda da beyenilerek yenir.Geçen gün aklıma geldi,evdede malzemelerim vardı.Hemen mutfağa girip yaptım.

MALZEMELER:

2paket beze
2 yumurta
4 yemek kaşığı şeker
1kutu(200ml) kakaolu süt
1kutu (200ml) sade süt
1kutu(2 peket) krem şanti
süslemek için damla çikolata
YAPILIŞI:

Ben pastanede satılan hazır bezelerden aldım.İsterseniz bezeyi evdede yapabilirsiniz.Derin bir kaseye yada borcam tencereye bezelerin bir kısmını sivri yerleri alta gelecek şekilde dizin.İsterseniz 26cm .lik kelepçeli kalıpta olur..Bir kapta 2 kaşık şeker ,1 yumurta , 1 kutu sade süt ve 1 poşet krem şantiyi iyice çırpın.Krem şanti katılaşınca bezelerin üstüne dökün.Dolabın buzluk kısmında 15 dakika bekletin.Bu arada sizde ikinci karışımı hazırlayın.Bir kasede 1 yumurta , 2 kaşık şeker,1 kutu kakaolu süt ve kalan 1 poşet krem şantiyi yine katılaşana kadar çırpın.İsterseniz çilekli süt de olur.Buzluktan aldığınız pastaya artan bezeleri ister bütün ister ufalayarak dizin.Ben bu sefer ufaladım.Damla çikolata ve yaptığım kakaolu krem şantili karışımı bezelerin üstüne dökün.Kaşıkla düzleyip pastayı buzdolabının dondurucu kısmında 1 gece bekletin.Ertesi gün pastayı ters çevirip üstünü süsleyin.Yemeden 5 dakika önce dolaptan çıkarmanız gerekir.Ters çevirmesi ve yemesi daha kolay olur.Afiyetolsun.


4 yorum:

Adsız dedi ki...

bezeleli pastanız çok güzel ben yaptım siteyi görüntüleyen arkadaşlara tavsiye ederim.iyi çalişmalar

Adsız dedi ki...

off bu ne güzel bir pasta böyle .ellerine sağlık enfes görünüyor.tabağa koyduğun dilimi aldım haberin olsun sonra nereye gitti deme!!!!
yersofrasi

pelin dedi ki...

merhaba
bezeli pasta daha önce hiç tatmadım.ama gerçekten çok güzel ve pratik olmuş ellerine sağlık.sevgiler
pelin

pervin dedi ki...

slm bezeli pasta bende hiç yapmadım denemem lazım çok şirin gözüküyor ellerinize sağlık..