28 Şubat 2021 Pazar

FISTIKEZMELI DAMLA ÇİKOLATALI KURABIYE

Iyi pazarlar 😊
Evdeki fıstık ezmesini değerlendirmek için çayın yanına kurabiye yaptım, nefis oldu.Nescafe ile de guzel gitti nereden mi biliyorum, caya kadar beklemeyip ilk once nescafe ile denedim oradan biliyorum 😉😉😂😂

Malzemeler:

1 yumurta
1 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı tereyağ
yarım çay bardağı zeytinyağ
140 gr fıstık ezmesi (3  yemek kaşığı)
2 yemek kaşığı damla çikolata
2 su bardağı  un
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya

Yapılışı:

Derin bir kaseye yumurtayı kırın. Oda ısısında yumuşamış tereyağ,zeytinyağ, şeker,fıstık ezmesi koyun.Damla çikolata, vanilya ekleyin.Unu ,kabartma tozunu ilave edin fakat unu azar azar katın, yoğurun. Hamurunuz ele yapışmayacak kıvama gelince dondurma kaşığı ile şekil verip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.180 derecede onceden ısınmış fırında hafif kızarana kadar ( ben onbeş dakika tuttum) pişirin. Bu ölçülerle 16 adet kurabiye çıktı.
Afiyet olsun.



 

Hiç yorum yok: