28 Ekim 2020 Çarşamba

NOHUTLU BUĞDAY ÇORBASI

 


Herkese günaydın,kandiliniz mübarek olsun.Havalar serinleyince sıcak bir çorba güzel gider dedim bu çorbayı yaptım bu gün,harika oldu.
Önceden haşlanmış buğday ve nohutunuz varsa yapımı daha da kolay.

Malzemeler:

1 su bardağı bardağı buğday
1 su bardağı nohut
1.5 su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tere yağ
1 yemek kaşığı nane
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı tuz
1 cay kaşığı karabiber

Yapılışı:

Önceden haşlamamışsa işe buğday ve nohutu haşlayarak başlayın.Benim haşlanmış vardı.
Ikisini bir tencereye alın üstünü üç dört parmak gececek kadar su koyup beş dakika kadar kaynatın.
Diğer tarafta yoğurt, yumurta sarısı ve unu kaşıkla bir kasede çırpıp yavaş yavaş sürekli karıştırarak buğdaylı karışıma ekleyin.Tuz ,karabiber ekleyip pişirin,altını kapayın. Suyu çekerse arzuna göre ilave ederek çorbanın yoğunluğunu ayarlayabilirsiniz.Bir tavada tereyağını eritin ,nane ekleyip kızdırın ve çorbaya döküp, karıştırıp sıcak sıcak servis edin.

Afiyet olsun.


4 yorum:

Neva dedi ki...

Şu kış günü görüntüsü dahi içimi ısıttı. Ellerinize sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

teşekkür ederim ,kışın çorba iyi oluyor

mina dedi ki...

Farklı lezzetler denemyi seviyorum. Bu çorbayı daha önce hiç yapmadım. Mutlaka denemeliyim. çok teşekkür ederim

sarımutfak-hande dedi ki...

merhaba mina hn.:)
bu çorba hem güzel hem besleyici deneyince eminim pişman olmazsınız