2 Nisan 2020 Perşembe

MUHALLEBİLİ HAVUÇLU TART KEK



Havuçlu, cevizli, tarçınlı keki oldum olası çok severim.Bu kez tart kalıbımda yaptım ortasına da muhallebi döktüm nefis oldu.Şiddetle tavsiye ederim :))))

MALZEMELER:

2 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 büyük havuç
1 çay bardağı kadar ceviz içi
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın
5 tepeleme yemek kaşığı un

Muhallebisi için:

3 su bardağı süt
1 yemek kaşığı buğday nişastası
3 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
yarım su bardağı toz krem şanti

üzeri için 3 yemek kaşığı kadar file antep fıstığı

YAPILIŞI:

Derin bir kasede yumurtaları çırpın.Şekeri katıp tekrar çırpın.Sıvı yağ(ben zeytinyağ kullandım) ,soyulmuş rendelenmiş havucu ekleyin.Ceviz içi ,tarçın katıp yine çırpın.Un ve kabartma tozu ekleyip çırpıp margarinle yağlanmış (çok hafif un da serpebilirsiniz) tart kalıbına dökün.180 derecede keki pişirin.Benimki 25 dakikada pişti.Kürdan ya da bıçak batırıp olup olmadığını kontrol edin bıçak temiz çıkarsa pişmiş demektir.
Muhallebi için sütü tencereye alın.Şeker,nişasta.un ekleyip karıştırarak pişirin.Kaynayıp koyulaşınca altını kapatın.Toz krem şanti ve vanilya ekleyip mikserle çırpın.Soğumuş bir tabağa ters çevrilmiş kekin orta çukuruna  ılınmış muhallebiyi dökün.File Antep fıstığı ile süsleyin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: