21 Mart 2020 Cumartesi

TAHINLI UN HELVASI



Corona virüsü sebebiyle zorlu günlerden gectigimiz şu gunlerde hazır evden de çıkmıyoruz Miraç kandilini bahane edip un helvasi yapayım dedim.Bu kez tahinli yaptim.Oncelikle tum Islam aleminin kandilini kutluyorum,virus sebebiyle mucadele edenlere şifa diliyorum tarife geciyorum.

TAHINLI UN HELVASI

Malzemeler:

100 gr tereyağ
1/2 su bardağı sıvı yağ
2,5 su bardağı un
2 su bardağı süt
1 cay bardagi tahin
1,5 su bardağı toz şeker

Yapılışı:

Süt ve sekeri bir tencerede kaynatıp soğumaya bırakın. Tereyağ , sıvı yağı ve unu bir tencerede rengi dönene kadar kavrurun.Kavurmaya devam ederken ceviz ya da fındık kırığı ekleyebilirsiniz.Kavurma işlemi bitince soğumuş olan süt şerbetini ekleyin.Şerbet cekince tahin ekleyip ocağın altını kapatin.Şekil verip servis tabağina dizin.
Afiyet olsun.


3 yorum:

Mor Düşler Kitaplığı dedi ki...

Helva yapmaya çok üşenirim ama yemeyi çok severim. :D
Çok lezzetli görünüyor, elinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

Tahinli hic denemedim unhelvaysinı severim deniyeceğim handecim

9

sarımutfak-hande dedi ki...

yorumlarınız için teşekkür ederim