2 Temmuz 2019 Salı

ELAZIĞ SEYAHATİ



Elazığ hakkında gitmeden önce hiç bir fikrim yoktu .Gidince baktım ki ne kadar çok gezilecek yeri varmış,ne kadar modernmiş,mutfağı ne kadar genişmiş.
Elazığa İstanbuldan 1,5 saatlik uçuşla ulaşabilirsiniz.Hava alanı şehre yakın on beş dakikada şehir merkezinde oluyorsunuz.Arabayla ya da otobüsle gitmek isterseniz yaklaşık 14 saati göze almanız gerekiyor.
Karasal iklimin hüküm sürdüğü şehirde yazlar sıcak kışlar soğuk geçmektedir.Gerçi Keban barajından sonra iklim biraz yumuşamış.Diğer doğu anadolu illerine göre kışlar daha ılıman geçiyormuş.Ben Haziran başı gittim oldukça sıcak idi.Şehri gezmek için en güzel zaman ilkbahar ve sonbahar bence.Sonbaharda giderseniz bağ bozumuna da katılabilirsiniz zira şehir bağlarla kaplı ve Öküzgözü üzümünün anavatanı burası.
Doğu Anadoluda Yukarı Fırat havzasında yer alan şehirde tarih ,doğa,yemek hepsi var.
Medreseler,camiiler ,türbeler çokca bulunuyor.
Gezmeye Harputtan başladım.Harput merkezden on dakikada varabileceğiniz bir yer şehirden hiç kopmadan yukarıya tırmanarak ulaşıyorsunuz.Harput Kalesi şehri yukarıdan kuşbakışı da izleyebile
ceğiniz bir yer.O devirde (urartular zamanında ) şehirde kuraklık olduğundan harcında su yerine süt kullanıldığı için süt kale de denmektedir.Anti kenti kaleyi gezip buradaki cafe restaurantlarda mola verebilir şehri izleyebilirsiniz.
Aşağıda kaleden bir görünüm.


Yine burada Buzluk mağarasına gidebilirsiniz.Yolu biraz kötü arabayla gidiş bir yere kadar daha sonra kayalara ine çıka ulaşabileceğiniz mağaranın girişi ve  içerisi çook dar.İçeride buz tutmuş kayalar bulunuyor.Kapıya yaklaştığınızda zaten soğuk kendini hissettiriyor.Bu kayalardan başka da birşey yok.
Burada görmeniz gereken bir diğer yer Şefik Gül Kültür Evi.
Bahçesi ayrı içi ayrı güzel.Elazığ evleri nasılmış burayı gezerek görebilirsiniz.Giriş ücretsiz.


Bu bölgede uğrayabileceğiniz bir diğer yer Elazığa özgü el işlerinin yapıldığı ,hediyeliklerin satıldığı,magnetların,yemeni ve bez bebeklerin olduğu El Emeği Göz Nuru Çarşısı .Hediyelikleri buradan alabilirsiniz.


Elazığ bez bebekleri



Buradan çıktıkdan sonra rotamı çevirdim Kurşunlu Camii ve Arap Baba Türbesine.Sonrasın da ise
Ulu camii ve Meryem Ana kilisesini de görebilirsiniz.


Elazığa gelmişken mutlaka görmeniz gereken diğer yerler ise Keban Baraj Gölü (en baştaki fotoğraf) ve buradan akan sulardan oluşan Çır Çır Şelalesi.
Şelalede yemek molası verebilir dinlenip alabalık tadabilirsiniz.
Hazar gölü kenarı ise ayrı bir güzellik.Plaj var yüzebilir ,  kanoyla gezebilirsiniz.
Aşağıda hazar gölü plajı.Fotoğrafa  tıklayarak büyütebilirsiniz.
Yine Elazığ Akeoloji ve Etnografya müzesini de görmelisniz.



Elazığ Öküzgözü üzümünden şarapların üretildiği bir bölge.Bir çok bağ,bağevi var.Buralarda gezebilir şarap alabilirsiniz.
Ben Eski bağlar Şarap evini gezdim.




Yemek konusunda oldukça geniş bir mutfağa sahip Elazığ.Gaziantepden sonra Türkiyenin en geniş mutfağı burada imiş.Merkezde köfteciler çarşısı var.Burada köfte yanında sulu ev yemeklerinden tutun dönere kadar birçok yiyecek mevcut.Harput köftesi ,Harput çorbası (ayran aşı diye bildiğimiz soğuk çorba) ,lobik çorba (lobik denen fasulye gibi bir yiyecekden yapılıyor) ,Küncülü köfte bunlardan bir kaçı.


Kapalı çarşıda gezebilir Harput Kahvesi alabilirsiniz.Sütlü kahve gibi telvesi az bir kahve.Ben beğendim.Orcik dedikleri cevizli sucuk,kuru kayısı ,meyve gibi bir çok ürünü burada bulabilirsiniz. 


Elazığda nerede kalalım derseniz ben Dedeman otelde kaldım.Bu şehirde her bütceye göre otel bulunuyor.Oteller şehir merkezinde yer alıyor.Kaplıca isterseniz bu bölge termal otelleri bakımından da zengin.
Elazığa iki gün ayırmanız yeterli.Bence gidip görülesi bir şehir.Görmeyenlere tavsiye ederim.
Yeni rotalarda görüşmek dileğiyle.....

3 yorum:

gezegenikesfet dedi ki...

Keyifle okuduk. Gitme fırsatı bulursak diye tavsiyelerinizi göz önünde bulundurmak adına not aldık. Teşekkürler

Güloanne mutfakta dedi ki...

Günaydın handeciğim yazını bugün gördüm. Doğmadığım ama büyüdüğüm çocukluğumun ve gençliğimin geçtiği en güzel yaşlarımın geçtiği ve sevdiğim bir ili çok güzel anlatmışsın. Çok tşk ederim. Yüreğine sağlık. Kocaman sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

teşekkür ederim gezegenikeşfet ,çok beğendim elazığı güzel bir yerde yaşamışsın ben den sevgiler güloannemutakda