12 Nisan 2019 Cuma

SHARM EL SHEIKH GEZİM (ŞARM EL ŞEYH)


Mısırın Sina yarımadasında Kızıldeniz kenarındaki tatil şehri Shram EL Sheıkh'e İstanbuldan iki saatlik uçuşla ulaşabilirsiniz.Ülkeye inince saatleri geri almayı unutmayın Mısır bizden bir saat geride.
Ülkede resmi dil Arapça.İngilizce de konuşuluyor.Mısıra en çok Ruslar gittiğinden halkın çoğu Rusca da biliyor.
Eskiden vize olmayan ülke artık Türklere vize uyguluyor. Mısır için tatil tarihinizden çok önce vize başvurusu yapın zira  vizeniz doksan, yüz günde çıkabiliyor .Benimki seksenbeş günde çıktı.Yeşil pasaporta ise vize yok.
Uçakta dağıtılan formları doldurmanız gerek uçak da dağıtılmazsa alana inince form doldurun ki pasaportta istenilen formu verebilesiniz.Hava alanında detaylı bir aramadan sonra giriş yapınca şehir merkezine on ya da on beş dakika da ulaşmanız mümkün.Taksi ile gidecekseniz iyi bir pazarlık yapın.
Burada taksilerde taksimetre yok ,istedikleri fiyatı söylüyorlar pazarlık sonucu üç de bir fiyatına gitmeniz mümkün.Aklınızda olsun sadece takside değil ne alırsanız mutlaka pazarlık yapın.





Sharma gelmek için en uygun zamanlar Nisan Mayıs-Ekim Kasım ayları.Temmuz Ağustos aşırı sıcaktan tavsiye edilmiyor.Ben Nisan başı gittim hava 27 derecelerde idi deniz de güzeldi.
Sharm el sheıkh i  bizde ki Antalya gibi düşünün.Üç ,dört ,beş yıldızlı bir çok otel ,oteller zinciri burada bulunuyor.Gündüzleri deniz kum güneşin tadını çıkarabileceğiniz gibi akşamları da eğlenebilir ,cafelerde nargile keyfi yapabilir ,Mısır yemekleri tadabilir,dansöz / zenne gösterileri ,yılan show izleyebilir ,alışveriş yapabilirsiniz.

Ben şehrin en canlı ve en güzel plajlarının olduğu Naama bay koyunda  kaldım.Plaj ,yürüyüş yolları,
çarşı ,cafeler hepsi birbirine yakın yakına olunca çeşitli  aktiviteler yapabiliyorsunuz.Bir akşamınızı buraya ayırın derim.

Şharma gelmişken ilk yapmanız gereken şey bence Kızıl denizi keşfetmek olmalı.İster tüplü dalış ister şnorkelli dalış yapın ama mutlaka deniz altını keşfedin.Başınızı suya sokar sokmaz görsel şölen başlayacak.Kaldığınız otelin plajında da renkli su altı dünyasını görebilirsiniz fakat ben Dahab koyuna gittim ki burası bambaşka idi.Mutlaka bir gününüzü Dahaba ayırın.Ben otelde ayarladım turu isterseniz çarşıdaki tur düzenleyen dükkanlardan da ayarlayabilirsiniz.Bir gün Dahab turunda deve binme ,dalma ,renkli kanyon gezisi var öğle yemeği de buna dahil.25 dolara bu turu satın alabilirsiniz. Naama bay koyuna yaklaşık bir saat uzaklıkdaki Dahab koyunda önce deve turu yaptık daha sonra kıyafet kiralayıp şinorkelli dalış yaptık.Malzemeleri 10 usd ye kiraladık.Koyda iki saat yüzdük renkli balıklar ,zebra balıklar, yılan balıkları, mercanların güzelliği karşısında büyülenmemek elde değildi.Denizanaları bile lacivert idi.




Daha sonra renkli kanyona doğru yola çıktık.Renkli kanyon da Dahaba on beş dakika mesafede.
Kayaların renkli hallerini dar kanyonda tepelere çıkarak çukurlara inerek yaklaşık bir saat yürüyüşle keşfedebilirsiniz.Aşağıda renkli kanyondan bir kare


Ben tatilimde buraya kadar gelmişken çöl safariye de zaman ayırmak istedim.Harika bir deneyim oldu çok güzel vakit geçirdim.Yalnız iç çamaşırlarımıza kadar kum olduk.Gözünüzü saçınızı korumak için yanınızda poşu götürün ki yüzünüzü başınızı güzelce sarın.Safari sonrası dönüşde ilk işiniz  otelde duş almak olacaktır.


İsterseniz gece de çöl de kalabilir bedevi eğlencelerine katılabilirsiniz.
Aşağıda çölde gece eğlencelerinin yapıldığı kısım var.Çöl geceleri soğuk olduğundan kalacaksanız kalın giysi mont vs.yanınıza alın.


Yine çölde yaptıkları piramitler





Shram El Sheikh e gelmişken Ras Muhammet Milli Parkına da gidin derim.Buranın dışında Tiran adasında da dalabilirsiniz.Adada yaşam yok sadece etrafında dalış gerçekleştirliyor.
Deniz altını altı camlı teknelerin düzenlediği turlara katılarak da görmeniz mümkün.Ben bu tekne turuna da katıldım.on dolara bir saat tur yapıyorsunuz fakat yüzerek daha çok mercan ve balık gördüm ,iyi ki Nahaba gittim daldım dedim daha sonra.Sizde tekne ile yetinmeyip dalın derim.
Bir gece  ise Soho Square gidip ışıklı havuzda su gösterisi izleyebilir, yemek yiyebilir,alışveriş yapabilir, tropikal meyveler tadabilirsiniz . Naama bay koyundan on dakikada Sohoya gidebilirsiniz.
Başka bir akşamınızı da Old Markete ayırın derim.Öncesinde Katedrali  sonra El Mustafa Camiini görün daha sonra da  Old Markette  Al Sahabe Camiini gezip hediyelik eşya, meyve hurma alışverişi yapabilirsiniz.Aşağıda Al Sahabe Camii,etrafı hediyelikçiler ,manavlar ile çevrili.



Herkes soruyor orası güvenlimi diye evet güvenli.Bütün bu gezilerinizi güven içinde yapabilmeniz için her yerde polis noktası ya da turizm polisi görebilirsiniz.Sık sık kontrol noktasından geçeceksiniz ama gezmenizde bir sorun yok güvenle gezebileceğiniz bir yer Sharm el Sheikh.Bir sorun yaşarsanız alışverişlerinizde para üstü vermek istemeyebilirler o zaman en yakın turizm polisine gidin sorun çözülecek.

Alış veriş demişken neler alınabilir onu da yazayım.Mısırda para birimi Mısır paundu.Yanınızda dolar götürüp paunda dönüştürebilirsiniz.bir dolar 17 paund.Döviz büroları gündüzleri hep kapalı idi akşamları açık dövüz bürosu gördüm ama sorun değil paranızı çeviremediyseniz dolar ero da kullanılıyor.Zaten her yerde nasıl ödeyeceğinizi soruyorlar yanınızda dolar ero da varsa ödeme yapabilirsiniz yalnız ne alırsanız alın pazarlık şart.Söyledikleri fiyatların beşde birine kadar iniyorlar.Satıcılar kibar ,halkı yardımsever.Türkleri seviyorlar .Türk olduğunuzu öğrenince hepsi seviniyor ve ilk söyledikleri yavaş yavaş Hasan Şaş oluyor.
Ne alalım derseniz ilk önce papirus derim,sonra taze ya da kuru hurma ,mango ,guava (armut şeklinde benim pek beğenmediğim bir meyve) Mısıra özgü takılar,magnet,içine kumla şekiller yapılan vazolar ,biblolar alabilirsiniz.Tabii yine mutlaka pazarlık yapın emin olun üçde bir dörtte bir fiyaata alacaksınız.
Aşağıda papirus örnekleri ve manavdan birer kare var.



Mısırda ne yiyelim derseniz yemek seçeneği geniş burada aç kalmazsınız .Deniz ürünleri dışında ,kuzu etli yemekler ,bakliyat yemekleri ,Arap  kültürüne özgü birçok yemeği tatmanız mümkün.
Falafel (nohut köftesi) Babagannuş  (patlıcanla yapılan meze) ,tabule (bulgurla yapılan kısıra benzeyen bir salata) ,humus,fava (bakla ezmesi) bulmanız mümkün.Koşeri ulusal yemek niteliğinde tatmalısınız.Melukya çorbası için.İçinde etsuyu sebze baharat var.Tatlılardan bizimki gibi baklava ,revani ,künefe var.Um Ali tatlısı meşhur .Muhallebi içinde ekmek parçaları kuru üzüm kayısı ,vanilya bulunuyor sıcak servis ediliyor ben sevdim bu tatlıyı.Çay ,kahve bulabilirsiniz.Yalnız çayı demlikde şekerliyorlar şekersiz içiyorsanız benim gibi zorlanırsınız çay şerbet gibi geliyor insana.
Sallama çay bulursanız şeker koymayın diyebilirsiniz .Meyve çeşitleri zengin.Muz ,kivi,mango,
guava,elma ,kavun,hurma gördüklerim.Kahvaltıları ne çok zengin ne çok kıt normal diyebilirim.Bu yemekleri sevmezseniz fastfood seçenekleri var.Naama bay da Hardrock cafe var ,pizzahut ,burgerkıng gördüm.Fiyatlarda uygun.
Güzel bir tatil yapmak isterseniz Sharm el Sheıkh harika bir seçenek olabilir.Görmeyenlere tavsiye ederim.


2 yorum:

Turgay Aksoy dedi ki...

Mısır çok ilgimi çeken ve gitmek istediğim bir yer. Özellikler piramitler.

sarımutfak-hande dedi ki...

Gittiğinize değecektir .Biran önce görmeniz dileğiyle .....