7 Ekim 2017 Cumartesi

PATMOS ADASI


Patmos (Batnoz ) 12 adalar diye geçen Yunan Adalarından biri.Çok sevimli bir ada olan Patmos
Bodrumdan feribotla yaklaşık üç saat sürüyor.Bodrumdan Kosa  kırk dakika yolculuk yapıp oradan diğer feribota geçerek yolu tamamladık.Adaya ben iki gün ayırdım dolu dolu gezip keyif yapma zamanım oldu.Gecesini yaşadım ,araba kiralayıp koylarını gezdim ,sokaklarını keşfettim.
Patmos da nerede kalalım derseniz ,benim kaldığım otel Skala merkezde Blue Bay Hotel temiz sevimli bir otel.Çarşıya,sahile yürüme mesafesinde.Kahvaltısı da gayet güzeldi,İki gece kaldığım otelden memnun ayrıldım.Çok lüks bir beklentiniz yoksa sizde memnun kalırsınız.Yok benim otelim daha konforlu olsun derseniz adanın beş yıldızlı oteli olan Patmos Aktis Oteli tercih edebilirsiniz,  merkeze 20 dakika uzakdaki Grikos koyunda bulunuyor .Benim gezerken beğendiğim bir diğer otel ise  üç yıldızlı otel olan Patmos Paradıse Otel .Bu otelde Merkeze yakın sayılır ,arabayla on dakika uzaklıkdaki Kambos koyunda.
Adada Chora şehrindeki Aziz Yuhanna Manastırı veya St.John The Theologian Manastırı diyede geçer Hristiyanların yedi hac yerinden biri olduğu için ada sık sık ziyaretçi akınına uğruyor.Bu yüzden ada İncilde Kutsal Ada olarak geçiyor.
Feribotdan Skala denen şehrine iniliyor.İnince solunuzda kalan tepede manastır bulunuyor bu şehrin adı Chora,Chora da  yaklaşık bin kişi yaşıyor.Adanın toplam nüfüsu ise üç bin.
Adanın ara sokaklarına gezerken fotoğrafladığım bir kaç kareyi sizinle paylaşayım fikir olsun.






Choradaki Aziz Yuhanna Manastırından adanın kuşbakışı manzarası aşağıda


Aşağıda Skaladan yukarıya bakış


Manastırın Önü


Manastırın içi
içeride bir de müze var ,iki yada üç ero vererek gezeblirsiniz.






Manastırdan çıkınca Choranın ara sokaklarını kesfedin çok güzel.Gezerken bir fırın göreceksiniz zaten kokuları dışarıyı sarmış :) kokuyu takip edin içeride çok güzel ürünler var alabilirsiniz.Biraz daha gidince teraslı cafe var terasda bir mola verip kahve içebilirsiniz ben içtim manzaraya karşı güzel oldu.
Chora meydanda bir kaç cafe ,tavernada bulunuyor buraları da tercih edebilirsiniz.


Patmos koylarından biri olan Kambos koyu aşağıda



Patmosda nerede yemek yenir sorusunun cevabına gelince: ben Skalada denize sıfır olan Tzivaeri Tavernayı tercih ettim.İskeleden ininca sağa yürüyün göreceksiniz.Deniz kenarındaki masalarda oturduk denize girip nefis yunan yemeklerini tatdık sonrada kahvemizi içtik.Mekanda deniz için ücret alınmıyor ne yer içerseniz onu ödüyorsunuz.Yaklaşık iki üç saat burada geçirdik keyif yaptık.Çarşı içindeki cafelerde de oturup bir şeyler  içmeniz yemeniz  mümkün.Et eşliğinde şarap isteyenlere ise Skala merkezdeki Loukas Restaurantı tavsiye ederim ,ev şarabı nefis porsiyonları büyük fiyatlar makul,çalışanlar ilgili.
Aşağıdaki fotoğraf Tzivaeri Tavernadan :
Deniz ürünleri çok güzel olduğu gibi özellikle ekmeğini tatmalısınız.Pizza da tavsiye ederim burada.


Yunanistana gitmişken tadabileceğiniz diğer lezzetler ise Saganaki, Kalamar (Yunanistanda mutlaka kalamar ve ahtapot yemelisiniz) ,Greeksalad ,Kabak kızartması .
İçki içmeyi severseniz bira olarak fix ve mythos ,rakı severlere barbayanni blue ,daha hafif olsun derseniz barbayanni green tavsiye ederim.Tabii şarapseverler de adada  güzel şaraplar bulabilirler.


Patmosdan hediyelik eşya  almak isterseniz, alışveriş yapmak isterseniz Skala çarşısı çok güzel.
butikler ,mağazalar hep burada .
Yunan adalarını ,yemeklerini ve müziklerini sizde benim gibi seviyorsanız Patmos adası tam size göre .Shengen vizeniz varsa mutlaka ziyaret edip adanın tadını çıkarın.Keyifli geziler dilerim.

Hiç yorum yok: