19 Nisan 2016 Salı

PAZAR KAHVALTISI VE ADIM ADIM EKMEKLER



Pazar günü Serkan beyin davetlisi olarak İstiklal Caddesindeki Parole Cafe Restaurant'a kahvaltı etmeye ve Chef Cavit Ünal'ın adım adım ekmekler kitabının tanıtımına katılmaya gittim.Her şey çok güzeldi ,mekan üç katlı ,ferah ve tertemizdi.Bize ayrılan katta rahat rahat sohbet edip keyifli saatler geçirdik.Çeşit çeşit ekmekler yedik ve ekmek nasıl yapılır öğrenmek için Şefimizin imzaladığı kitaplarımızı aldık.



“ADIM ADIM EKMEKLER” İLE MUTFAKTAKİ YARATICILIĞINIZA İLHAM KATIN!
Executive Chef Cavit Ünal ve editör Şebnem Atılgan’ın birlikte hazırladıkları “Adım Adım Ekmekler” kitabı 2. baskısını yaptı. ‘Fırında pişirilen ekmekler’ ve ‘Ekmek makinesinde pişirilen ekmekler’ olmak üzere iki bölümden oluşan kitapta 100’den fazla farklı ekmek tarifi yer alıyor.
“İlk ekmek”
M.Ö. 4000 yılına gelindiğinde insanoğlu, Nil, Fırat, Dicle vadisi gibi dünyamızın belli bölgelerinde yerleşim gösteriyor ve karnını doyurmak için ekip biçiyordu. Basit menülerinde ‘ekmek’ de vardı. Buğdaylarını un haline getirecek ve ocaklarında pişirecek kadar ilerlemişlerdi. Fakat daha lezzetli ekmeğe ulaşmaları için ‘maya’yı keşfetmeleri gerekiyordu ve bunun için de biraz daha zamana ihtiyaçları vardı.
Mayalanmış ekmeğin bulunuşu için konu hakkında araştırma yapanların bizlere verdiği tarih günümüzden 6000 yıl öncesidir. Dünyanın en önemli icatları arasında ilk sıralarda yerini alan ekmeğin bulunuşunun sahibi ise Mısırlılardan başkası değildir. Hamur mayasının bulunuşunda ise bir ‘kaza’ efsanesinden sıklıkla söz edilir. Ancak eski Mısırlıların o dönemlerde kimyadan en iyi anlayanlar olması mayayı keşfetmelerinde daha geçerli neden olsa gerek. Bu noktada araştırmacıların şu notlarına da değinmek gerekir: Mısırlıların MÖ 4000’lerin sonlarında, kabuğu tanesinden ayırabilen bir buğday çeşidini geliştirmiş olmalarının ekmeğin icadında (hamur mayasının da tabii) önemli bir yer vardır. Bir de Nil Nehri’nin! Fenni mayanın 19. yüzyılda üretime geçilmesi sırasında Nil’in sularını inceleyen Batılı bilimciler Nil’in bol miktarda doğal maya içerdiğini saptamışlar. Demek ki, bugün yediğimiz lezzetli ekmeklerin mayasında Nil sularının tadı, tuzu var… Bununla birlikte ekmek, geçmişten bugüne uygarlıkların yalnızca karınlarını doyurmamış, inanç kültürleri başta olmak üzere yaşamın sosyal ritüellerinde başrolde yer almıştır.  
Yaratıcılığınıza ilham katın!
Mutfağınızda ekmek pişirmek hiç de düşündüğünüz kadar zor değil. Her aşaması fotoğraflı görsel tariflerin yer aldığı Adım Adım Ekmekler kitabıyla sağlıklı ve lezzetli ekmekler pişirmek çok kolay. “Ekşi maya ve nohut mayası nasıl hazırlanır?”, “Ekmek hamurunda mayanın kullanımı” ve “Maya çeşitleri” başta olmak üzere ekmek hamuru yapımına dair temel bilgilerin yer aldığı Adım Adım Ekmekler kitabında modern tariflerle geleneksel tatlara sahip nefis ekmekler pişirebilirsiniz. Yaşam kültürümüzde önemli bir yer sahip olan ekmek, kitapta, “Fırında pişirilen ekmekler” ve “Ekmek makinesinde pişirilen ekmekler” olmak üzere 100’den fazla değişik tarifle yer alıyor.
İlk fırsatta evde bu kitaptaki tarifleri deneyeceğim .Gerek kitapta ,gerek kahvaltı da emeği geçen herkese teşekkür ederim.

1 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

Ekmekler çok güzel görünüyor. Tarifleri merakla bekliyorum. Sevgiler