29 Haziran 2015 Pazartesi

İFTAR SOFRASI VE MAYONEZLİ KIRMIZI PANCAR SALATASI


Herkese merhaba ,iyi haftalar.Bugün iftar sofrası ve salata tarifi ile geldim huzurlarınıza.Kırmızı pancarı şimdiye kadar yiyemiyordum.Görüntüsü çiğ et gibi tuhaf geliyordu bana fakat gittiğim tatilde baktım herkes alıyor bi cesaret hadi tadına bak kızım dedim ve bakış o bakış.Sonra her akşam tabağımda yerini aldı.İftara gelen misafirleri bahane edip akşam yemeğine de yaptım hemde sitemde tarifi yok paylaşayım dedim.


Tarife geçmeden önce masamızda neler var bir bakalım.

İftar menüsü :

Sarı mercimek çorbası
Et sote 
Pilav
Çoban salatası
Patates kızartması
Kıymalı üçgen börek
Zeytinyağlı garnitürlü enginar
Zeytinyağlı taze fasulye
Yoğurtlu patlıcan biber kızartma
Mayonezli kırmızı pancar salatası
tatlı




Tatlımız şöbiyet (aslında dondurmalı irmik helvası da vardı onun fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.)


Gelelim benim yeni keşfettiğim kırmızı pancar salatasına.Pancarın faydalarını da öğrenince artık daha sık yapacağım kesinleşti :))

MAYONEZLİ KIRMIZI PANCAR SALATASI 


Ben kolaya kaçıp hazır konserve pancar aldım ,pazardan alıp haşlayarak da yapılabilir..Salatayı da pancarları küp küp doğrayarak yaptım.İsterseniz rendeleye bilirsiniz.

Malzemeler:

200 gr.kırmızı pancar turşusu
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
1 diş sarımsak
süslemek için dereotu

YAPILIŞI:

Kırmızı pancarları tavla zarı büyüklüğünde küp küp doğrayın.Bir kasede yoğurt ve mayonezi karıştırın içine sarımsağı minicik minicik doğrayın.Bunu pancarlara ekleyip karıştırıp servis tabağına alın.Pancarın turşusunu kullandığım için turşuda tuz olduğundan ben tuz eklemedim.Dereotu ile süsleyip servis yapın.
Afiyetolsun.



1 yorum:

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Kırmızı pancar turşusu annem de yapar, ne güzeldir.
Ellerinize sağlık sizin de süper olmuş. Yoğurtlu da çok iyi olur:)
Ben de beklerim sizi sayfama:)
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...