20 Mayıs 2014 Salı

YAĞ MANTISI -KIZARTMA MANTI-KITIR MANTI


Yağ mantısı ,kızartma mantı ya da kıtır mantı hangisini isterseniz o ismi kullanın sonuç aynı çok güzel.Bildiğiniz mantıyı yapıp haşlamadan kızgın yağda kızartarak yapıyorsunuz.Ben çok beğendim denemek isteyenlere tavsiye ederim.

MALZEMELER:

İÇİ İÇİN:
250 gr.kıyma
2 büyük soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça

HAMURU İÇİN:
1/2 kg.un
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
çok az su

ÜZERİ İÇİN:
6-7 kaşık yoğurt
3 diş sarımsak
tuz
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı kırmızıpulbiber
arzuya göre nane
Kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI:

Önce içi hazırlayın.Kıymayı ben kavurdum arzu edenler içini çiğ olarak kullanabilirler.Kıyma ,küp küp doğranmış soğan, salça, baharatları bir çay bardağı suyla pişirin biraz sıvıyağ katıp iki üç dakika kavurun soğumaya bırakın.İç soğurken hamuru yapın.Hamur malzemelerini yoğurun ele yapışmayacak kıvama gelince (biraz sert bir hamur olsun) üzerini nemli bezle örtüp 20 dakika kadar buzdolabında dinlendirin.Hamurdan portakal kadar bezeler koparıp açın  iki parmak eninde şeritler kesin.Önce boyuna sonra enine kesince kare minik mantı parçaları hazır.İç malzemelerinden koyup tepede birleştirerek kapatın.Tüm hamur bitip mantılar hazır olunca bol sıvıyağda kızartın.Üzerine sarımsaklı yoğurt döküp erimiş kırmızıbiberli tereyağ gezdirin.Arzuya göre nanede dökebilirsiniz.
Afiyetolsun.

10 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bizim evde bayılır herkes yağ mantısına..Senin mantın dahada pratikmişş,hemen denyorum.ellerine sağlık..

günlük yaşamım dedi ki...

başka resim yok mu yapım aşamasında falan bi tane kesmedi elinize sağlık nefis :)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende haşlamaya göre daha sever oldum...sanki daha az hamur hissediliyor...ellerinize sağlık...

sevgül dedi ki...

Emeğine sağlık canım, kokusunu alır gibi oldum.. :)

Tarif diyarı dedi ki...

uzun zamandır yapmayı düşündüğüm ama bir türlü fırsat olmayan bir tarif yağ mantısı inşallah en kısa zamanda deniyeceğim elinize sağlık

durutarifler dedi ki...

Bunu ben de denemek istiyorum.
Ellerine sağlık
Mantının her türlüsüne varım
Sevgiler

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar..Sevgilerimle..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık Hande,
Yağ mantısı nefis görünüyor, böyle bir lezzet sevilmez mi hiç :)
Hayırlı kandiller..

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Hep dışarda yedim
Ne zamandır yapmak istiyorum aslında denicem
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

sucukevim dedi ki...

1 sefer yemiştim kayseride. Tadı damağımda kalmıştı. Birde kendim yapmayı deneyeyim bakalım olacak mı? Bu arada sizinki çok iştah açıcı duruyor :) Ellerinize sağlık.