21 Mart 2014 Cuma

TUZLU MİNİKLER (ÇÖREKOTLU MİNİKLER ) VE MİSAFİR MENÜSÜ


Herkese merhaba ,hayırlı cumalar.
Yine bir gün sofrası ile geldim ,sofralar üst üste oldu.



Bir önceki misafirlerime de yaptığım çok beğenilen çörek otlu minikleri bu hafta yine yaptım onun tarifini vereceğim bu masadan sizlere.


Ama önce menümüze göz gezdirelim.

MENÜ:

Kıymalı +patatesli muska börek
Çörekotlu minikler

Kırmızı olarak yazılan yazılara tıklayarak tariflere ulaşabilirsiniz.



Gelelim tuzlu miniklere.
Bu tarifi birçok yerde gördüm ne zamandır yapmak istiyordum.Yemek Zevki 'nde gördüğüm tarifi kendime göre değiştirip uyguladım.Harika ,ağızda dağılan tuzlularım oldu.


TUZLU -ÇÖREKOTLU MİNİKLER

MALZEMELER:

3 tepeleme yemek kaşığı tereyağ (oda ısısında)
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı çörekotu
2 yemek kaşığı şeker
1 yumurta (beyazı içine sarısı üstüne)
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pulbiber
2 çay kaşığı mahlep
1 paket kabartmatozu
aldığı kadar un

YAPILIŞI:

Bütün malzemeyi un hariç derin bir kaba koyun.Unu azar azar ekleyin.Hepsini yoğurup ele yapışmayan bir hamur yapın.Küçük bir ceviz kadar parçalar koparıp elinizle yuvarlayıp margarinle yağlanmış fırın tepsisine dizin.Yumurta sarısı sürüp kurabiyeler kızarana kadar pişirin.
Afiyetolsun.

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Sofranız pek şık. Tuzlu minikler benimde favorimdir her zaman. Ellerine sağlık olsun.

Adsız dedi ki...

masanız çok güzel ellerinize sağlık tuzlu miniklerde daha önce denediğim birtarif.kıyır kıyır.ama ben tuzlu miniklerin saklama kabını nerden aldığınızı merak ettim.çok şık.sevgiler Ayten

sarımutfak-hande dedi ki...

Merhaba ayten hn.
tuzlu miniklerde kullandığım fanusu englıshhome'dan aldım.Alalı bir kaç ay oldu hala var mı bilmiyorum.
sevgilerimle.

ebru dedi ki...

Sevgili Hande menü ve masa harika. Tuzlu minikler ise tam bir atıştırmalık. Ellerine sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Handecim ellerine sağlık,çok keyifli ve lezzetli bir masa olmuş..afiyetler olsun..

Unknown dedi ki...

sofranız oldukça iştah açıcı

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize emeğinize sağlık. Harika bir masa olmuş. Kurabiyelerde enfesss....Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Unknown dedi ki...

Hepsi de harika görünüyor Hande'cim, ellerine sağlık. O çörekotlu miniklere bayılıyorum..

Sweety Mutfak dedi ki...

Harika ellerinize aaglik :))

Adsız dedi ki...

Masanız çok şık ve çok ferah ellerinize sağlık.Kare servis tabaklarınızı nereden ve kaça aldınız acaba sizce bi sakıncası yoksa öğrenebilirmiyim .
SEVGİLER FATOŞ

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Masa ve ikramliklar nefiss..ellerine saglik. Kurabiye tatli tuzlumu tadi oluyor acaba . Deniyecegim
sevgiler

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,masan çok şık lezzetler harika olmuş .Selamlar:)

sarımutfak-hande dedi ki...

merhaba fatoş hanım
kare tabakları geçen sene paşabahçeden aldım fiyatını hatırlamıyorum maalesef.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Çörekotu tuzlulara gerçekten çok yakışıyor, hele tereyağlı olunca :) Ellerine sağlık Handecim..

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Handecim sofrayı donatmışsın, ellerine sağlık.
Tuzlular da pek şirin, nefis....