31 Mart 2014 Pazartesi

SOĞAN ÇORBASI


Uzun zamandır yapmak isteyip de hep ertelediğim bir çorba idi soğan çorbası.Geçen hafta sevgili Gönül'ün sayfasında görünce yapayım dedim ama ben bazı değişiklikler yaptım çorbada gayet güzel oldu.
Malum soğan c vitamini deposu dolayısıyla bu çorbada hem soğan bakımından hemde diğer malzemeleri bakımından gayet faydalı bir çorba.
Gönül'e  burdan teşekkür edip tarife geçiyorum.

MALZEMELER

4 adet soğan
1 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı sıvıyağ
5 su bardağı su
1 yumurta sarısı
2 tepeleme yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
tuz
karabiber
kırmızıbiber
kaşar rendesi

YAPILIŞI:

Tencereye yağları koyun,piyazlık doğranmış soğanları yağda biraz kavurun.Unu ekleyip biraz daha kavurmaya devam edin.Un sararınca suyu katın.Tuz ,karabiber katıp biraz kaynatın daha sonra altını kapatıp ocaktan alıp blenderdan geçirin.Tekrar altını yakıp bir kasede çırptığınız yumurta sarısı ile sütü yavaş yavaş karıştırarak çorbaya ekleyin.Bir taşım daha kaynatıp servis kaselerine alın.Üzerine kırmızı biber serpip kaşar rendesi ile servis edin.
Ben servis aşamasında biraz sirkede kattım çok güzel oldu o şekilde de deneyebilirsiniz.
Afiyetolsun.
Herkese mutlu haftalar diliyorum ,gelecek tarifte görüşmek üzere.

10 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ne çok severim,ellerine sağlık canım..

HaticeMutfakta dedi ki...

Bende merak ettim tadini deniycem kisa zamanda.. Ellerine saglik handecim...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Vitamin deposu bir çorba ben de çok severek yapıyorum,ellerinize sağlık..Sevgiler..

meri dedi ki...

soğan çorbası özellikle biz kadınların sıkça tüketmesi gereken bir çorba. Kadın hastalıkları için çözüm. Ellerine sağlık canım..

kalpkurabiye dedi ki...

bende papatya prensesimde gördüm ama hala deneyeceğim..
nefis görünüyor canım ellerine sağlık..

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Bol bol vitamin olmuş ne güzel, çok da lezzetli olmuştur, ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Denemeli diyorum hep unutuyorum ellerine sağlık :) eminim güzel olmuştur

ilhan dedi ki...

İyi ki paylaştınız çok severim ama çoktandır aklımda yoktu. Ellerinize sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hic denemedim, ama denenmesi gereken bir corba sanirim..elinize saglik, afiyet olsun..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Soğan gerçekten de şifa deposu Handecim.. Ellerine sağlık canım..