5 Temmuz 2012 Perşembe

KARADENİZ TURU

Herkese merhaba ,şükür kavuşturuna.

Bu yaz ilk tatil hakkımı karadenizden yana kullanayım dedim on günlük karadeniz turuna çıktım.Değişik ve ilginç yerler gördüm ,karadeniz yemekleri tattım ,alışverişler yaptım şansımıza havada çok güzel olunca harika bir tatil oldu.

Gittiğim yerlerde ne meşhursa tattım veya aldım.Önce yemeklerden birkaç fotoğraf paylaşayım sonra gezilerime geçeyim.

Altta lahana çorbası.

Üstte tadına doyamadığım ekmek bandıra bandıra yediğim muhlama.

Veeee benim favorim çok beğendiğim laz böreği.Adı börek ama kendisi tatlı.

Nereleri gezdiğime gelince :

İlk durağım Samsun oldu.Atatürk Anıtını (fotosu altta ),Bandırma Vapurunu gördüm ,Samsun Arkeoloji ve Etnografya Müzesini gezip Terme ,Ünye üzerinden Fatsaya geçtim.Haznedaroğlu Konağını görüp Orduya geldim.

Teleferikle çıktığım Boztepeden Ordu manzarası:

Sonraki durağım Trabzon oldu.Akçaabat köftesi yedikten sonra ilk olarak köşke gittik.Altta Atatürk Köşkü.Daha sonra Ayasofya ziyareti yapıp şehir turu yaptım.

Sümela Manastırı ve manzarasına hayran kaldım.(altta Sümela Manastırı)

Hamsiköy sütlacını tadıp Rizeye geçtim.

Üstteki fotoğraf Batumdan.Gürcistan Batuma geçip orayı da gezdik.Gürcü gecesine katılıp gürcü müzikleri eşliğinde onların yemeklerini yedik çok güzel vakit geçirdik.

Daha sonra ver elini yaylalar.2450 mt.çıkıp yukarıdan Uzungölü seyrettik önce yayla yürüyüşü yaptık sonrada aşağı inip göl kenarı keyfi.

Yente Yaylası ayrı güzeldi Ayder Yaylası ayrı güzel.Alttaki fotoğraf Ayderden.

Ziganadan geçtik Borçka'da yemek yedik. Doğa harikası Karagölü gördük ve hoooppp Artvindeyiz.Döne döne yukarı çıktık.Artvin bir dağın yamacında şehirde düz yol yok gibi bişey her taraf yokuş bana burası çok değişik geldi.

Zilkale ,Çamlıhemşin,Fırtına vadisi ve deresi ,Çinçiva Köprüsü ve Palovit Şelalesi de ayrı güzeldi.

Buralarıda gördükten sonra ver elini Sinop.Altta Sinop sahilden çektiğim bir fotoğraf.

Cezaevini gezdikten sonra şehir turu yaptık sahilde dolaştık .Bundan sonraki durağım ikinci kez gittiğim Safranbolu oldu.Tarihi konakları ,taş sokakları,arastayı tekrar görmek harikaydı.

İşte size Safranbolu evleri.

Çok güzel bir tatilide böylece bitirip geldik.Buraları görmediyseniz mutlaka görün derim.Gerçekten görülesi yerler.Herkesin böyle bir tecrübe yaşaması gerek.

Aslında daha çok fotoğraf çektim fakat işlerim çok ,artık gitmeliyim şimdilik bunlarla idare edin.

Yokluğumda beni yalnız bırakmayan yorum yazan mail atan herkese teşekkür ederim.Sırayla hepinize döneceğim.Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum.Görüşmek üzere......

Egeden Tarifler dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel görünüyor, ben de en kısa zamanda bir Karadeniz turu yapmak istiyorum :)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Bende bir karadeniz turu yapmak isterdim handecim.Ne güzel bir tatil olmuş sana..Laz böreğini ilk eşimin annesinin yapımıyla yedim.Beğenmedim.Daha sonra Usta ellerden yedim bu nasıl bir lezzet dedim..Daha çok fotograf bekliyoruz :)
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin canım. Ne güzel yerler görmüşsün, özendim inan..

Sevgiler canım..

harika fotoğraflar...ne güzel olmuştur o gezi..karadenizliyim ama gitmedim hiç,sen turlamı gittin ?

annemahsustan dedi ki...

Ne kadar güzel yerler görmüşsünüz. Fotoğraflar çok güzel...

Kobicanin Dünyası dedi ki...

Karadeniz harikadır,biz trabzonluyuz,uzungölde yediğim mıhlamanın tadını asla unutamıyorum.Ki bizim pazar kahvaltılarımızın vazgeçilmezlerindendir kendisi :)
Keyifli bir gezi olmuş,fotoğraflar şahane..
Sevgiler..

gülümse dedi ki...

tam anlamıyla tadına varılan bir tatil olmuş anlaşılan:)

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Çok güzel enerji toplamışsınızdır eminim,darısı başıma:)
Laz böreğini çok merak ediyorum,ayrıca gezdiğiniz yerler ne kadar da güzel bizede kısmet olur inş.gitmek..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

resimleriniz harika..ne güzel şeyler yiyip ne güzel yerler gezmişsiniz..bende çok istiyorum karadenizi dolaşmak...

NzlGl dedi ki...

Hoşgeldin canım

hayalim olan bir geziyi gerçekleştirmişsin. Çok imrendim:) inşallah banada nasip olur.
Fotoğrafları sabırsızlıkla bekliyoruz:)

aymuca:) dedi ki...

Hoş gelmiş sefa gelmişsiniz evimin önünden geçmişsiniz sevgılı blogdaşım bende rizenin pazar ilçesinde oturuyorum.buraları begenmenize sevindim.mutlu kalın:)

Özgür Tatlar dedi ki...

hosgeldin sen geldin ben gidiyorum.

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Manzaralar süper Allah bozmasın keyfini.

FERİDECO dedi ki...

Evine hoş geldin Kardeniz gibi bir tur ne de ii yapmışsın ben bir daha fırsatım olsa yine giderim

Arzu Sözen dedi ki...

Hosgeldin handecim fotograflar harika ozellikle o mihlamaya ben de soyle birkac ekmek bandirabilseydim keske diye ic gecirdim vallahi..:)) tekrar hosgeldinnn... keyfin bol olsun canim:))

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Karadeniz gezilip görülmesi gereken bir bölge.
Bizde geçen sene gitti lezzeti damağımda kaldı.
yine gitmeyi çok istiyorum yeşilin her tonu insanı mest ediyor.
Karadenizde muhlama ,laz böreği ,balık. akçabat köfte yemeden dönmemek lazım..lahana çorbası pek benlik değil ama diğerleri enfes..
Çok güzel enerji toplamışsındır şimdi.

sevgiler

Sonu garanti tarifler dedi ki...

canım..hoş gelmişsin..yeşile ve oksijene doymuşsundur...ahh benim aklım hala oralarda..sen benden hızlı çıktın postunu hazırlamışsın..ben hala hazırlayacağım...o kadar resim varki şehir şehir yapayım diyorum...sevgiler...

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Safranbolu ve amasraya gitmistim ama uzuuun bir karadeniz turu yapmak istiyorum. Fotoğraflar çok güzel.

Adsız dedi ki...

yorum yazmak istedim bende bir sinoplu olarak içim cızz etti öyle güzel yerdirki sinop Allahımmmm bayramda kavuştur beni oraya.. derin isimli gezi teknemizde var orda tekne turu yapıyoruz arkadaşlar herkesi beklerim bayramda orda olucam.keşke öncesinde bilseydim gideceğinizi sizede söylerdim teknemize mutlaka binin diye..

sarımutfak-hande dedi ki...

merhaba adsız
bende beğendim oraları sinop çok güzeldi sahilde gezdim bir çok gezi teknesi gördüm ama tekneye binmedim.inşallah bir sonraki gidişimde binmek nasip olur:))

Baharcicegi dedi ki...

On sene önce Trabzona kadar gitmistik ,borckanin cok güzel oldugunu söylüyorlar dogasiyla havasiyla gitmek istedigim yerler arasinda
Cok güzel yerler,resimlerle gitmis kadar olduk

Adsız dedi ki...

merhaba hande hanım bende ünyeliyim ünyeyi gezemediniz galiba bahsetmemişsiniz ama keşke çakır tepede pidemizi yeyip cayınızı içseydiniz ins bir dahaki sefere... saliha

sarımutfak-hande dedi ki...

merhaba saliha hanım
ünyeye gittim ama çok fazla kalmadım gördüğüm kadarıyla çok güzel bir yer tepeye çıkmadım sahile bayıldım çok beğendim daha çok vakit geçirmek kısmet olur inşallah

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

bende çok merak ediyorum karadenizi mıhlamaya da bayılırım güzel bir gezi olmuş

YeMeK vAkTi dedi ki...

:))sahurda mıhlama yesem yanarmıyım ya ay nasıl canım istedi :)

Hayırlı ramazanlar çıtırım

Sevgiler,

neseersoy dedi ki...

İnsanı doğasıyla , insanıyla ve yemekleriyle mest eden bir bölge .
Sevgilerimle,Neşe

lezzettabağı dedi ki...

Handeciğim ne güzel bir gezi olmuş inşallah bende bir gün bu karadeniz dezisini yapabilirim kısmet artık . bu güzel yerleri ve çok sevdiğim o lezzetleri yerinde tatmak benim için çok büyük mutluluk olacaktır. valla senin adına çok sevindem sefan olsun arkadaşım.. şimdiden güzel bir bayram diliyorum bizde bayram sonrası inşallah tatile çıkacağız sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

bende yoldayken o teleferikleri çekmiştim harikaydı hep istemişimdir gitmek...
rizeli benimde eşim ayder falan süperdir.resimler harika görünüyor