23 Kasım 2011 Çarşamba

KUSKUSLU TEKKE KEBABI



Bu yemeğin tarifini posta gazetesinde aylar önce görmüştüm.O gün bu gündür hep yapıcam.

Benim ölçülerimle dört kişilik güzel bir yemek oldu.Denemek isterseniz buyrun tarife:

MALZEMELER:

yarım kg. koyun eti (sotelik doğranmış)

3 adet kurusoğan

2 adet domates

1 adet yeşil sivribiber

1 tatlı kaşığı salça

2 tatlı kaşığı tereyağ

6-7 yemek kaşığı sıvıyağ

1,5 su bardağı kuskus makarna

su

tuz,karabiber



YAPILIŞI:

Sotelik eti yıkayıp süzdürün ,iki soğanı küp küp doğrayın ,domatesleri soyup küp küp doğrayın biberin çekirdeklerini çıkarıp ince ince kıyın.Önce tencereye bir tatlı kaşığı tereyağ ve üç dört kaşık sıvıyağ koyup soğanları salçayla biraz kavurun.Domates ve biberi ekleyip biraz daha kavurup eti katıp biraz daha kavuralım.Bir çay bardağı sıcak su ekleyip tuz,karabiber katıp pişmeye bırakın.Pişmesse sıcak su ekleyip pişirmeye devam edin.Etler pişerken diğer tarafta yine bir tencereye bir tatlı kaşığı tereyağ ve üç dört kaşık sıvıyağ koyun.Bir soğanı küp küp doğrayıp kavurun.Soğanlar pembeleşince 1,5 su bardağı kuskus ekleyin üzerine 3 su bardağı su katıp tuz ekleyip suyunu çekene kadar pilav gibi pişirin.Pişince tencerenin ağzına havlu kağıt koyup biraz dinlendirin.Bu arada etlerde pişmiş olacak.Servis tabağına alta kuskus üstüne et koyup baharat ve maydanozla süsleyerek servis yapın.Afiyetolsun.

Koyun eti yerine dana eti,yağ olarakda sırf sıvıyağ kullanabilirsiniz ,bunlar damak tadınıza göre değişebilir.


22 yorum:

~Hülya~ dedi ki...

Hem pratik hemde çok lezzetli bir şeye benziyo canım. Ellerine sağlık

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

ellerine sağğlıık arkadaşşıım hiç kuskusla yapmamıışştıım deniycem mutlaka

neslice tarifler dedi ki...

Tekkeyi bekleyen kebabı yer demek geldi içimden :)

Elinize sağlık valla.

olsada yesek suzan dedi ki...

kuskus çok severim adı da oldukça değişik ilk defa duydum ama güzel olduğu kesin ellerine sağlık...

Aycan dedi ki...

O tabaktan bi tanede ben isterim canım.Ellerine sağlık nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş öpüyorum.

gülümse dedi ki...

ya diyorum size bu yemek postlarını öğleden sonra yayınlayın die,sonra canım çekiyor,kokusu burnuma geliyor,bi yerlerim şişecek yaffff:)))ellerine sağlık tatlım,çok hoş görünüor gerçekten

yemekbiraşk dedi ki...

değişik ve güzel olmuş eline sağlık canım sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Hem farklı hem güzel bir kebap olmuş..
Denemeyi çok isterim.
Ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Cok pratik bir kebab olmus canim, kuskusla harika. Ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

Nefiss görunuyor canım ellerine saglık ... yakın zamanda denemelıyım :)

sevgiler,

NİRVANA dedi ki...

eline saglık Handecim...cok güzel olmustur eminim...sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Pratik ve güzel sunumlu bir kebap olmuş canım. Ellerine sağlık.

u.aydin dedi ki...

handecigim ellerine saglik.ne kadar guzel gorunuyor.kuskusu cok severim.genelde salatasini yaparim.amasimdi tekke kebabinda deneyecegiz demekki.sevgiler canim.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Açıkçası kuskusu hiç kullanmadım ama salatasına varana kadar güzel tarifler olduğunu da biliyorum. Bu tarifinde değişik ve de doyuruce olmuş, ellerine sağlık...

Ferkay dedi ki...

Bizde makarna çeşitleri çok sevilir harika görünüyor kebabın ellerine sağlık Handecim..
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor:)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

güzel bir ikili...ellerinize sağlık...

Mutfak Dili dedi ki...

Kuskusu sanırım 13 sene önce yemiştim ondan sonra bir türlü bulamadım. Etli de güzeldir eminim.
Elinize saglık.

ihlamurcum dedi ki...

Kuskus nedense çocukluğumu hatırlatır, galiba annem çok yapardı. Bende şu 2-3 senedir, gene yapar oldum.Elinize sağlık

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Eline sağlık. Severim kuskusu.. :)

zeymurancafe dedi ki...

canım cok guzel olmus ben cok sevıyorum kuskusu salatasını pilavını eşime pek yedıremıyorum ama,acaba bu halıyle yer mı,ellerıne sağlık canım ,sevgiler..