11 Kasım 2011 Cuma

BURSA-TİRİLYA-MUDANYA GEZİSİ

Herkese merhaba ,hayırlı cumalar ,mutlu haftasonları dilerim.Bu hafta benim gibi çalışanlar için güzel oldu dün haftabaşı idi bu gün haftasonu:)))Beş günlük bayram tatilinden çıktık dinlendik, gezdik ama olsun tatile doyulmuyor maalesef.Ben bu tatilimde yine yollardaydım.Son bir kaç gezimi sizlerle paylaşma fırsatım olmadı bu sefer resimlerimi hazırladım gezimi paylaşayım dedim.Gezime ilk olarak İznik ile başladım.İznikteki çini fırınlarından bir görünüm:

Ayasofya Müzesi, Yeşil Camii, İznik Müzesi ( Nilüfer Hatun İmreti ), Şeyh Kudbeddin Camii, Roma Döneminden kalan kalıntıları ve Antik Tiyatro’yu gezdim,Süleyman Paşa Medresesini de görüp göl kenarında yürüyüş yaptım. Altta Yeşil Camii:

ve İznik Çinileri.

İznikten sonraki durağım İnegöl oldu.Burasıda tahminimden daha güzel ve büyüktü.Burayı da gezdim ,İnegöl köfte yedim.İnegölde en çok kent müzesini beğendim.İşte kent müzesinden bir görünüm:

Daha sonra Saitabat Şelalesi ve Geyikli Baba Türbesine çıktım.İnegölden sonraki durağım Bursa idi.Burda da bol bol gezdim.Uludağa çıktım.Kar yoktu fakat sonbahar manzarasına bayıldım.Ağaçlar yeşil,kırmızı,sarı nefisti.

Üstte Bursa saat kulesi.Burada da Topbaşına çıktım Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini ziyaret ettim.Bursa manzarası seyrettim.

Daha sonra Kapalı Çarşı ,Koza Han veeee İskender Kebap molası:)

Heykel,Yeşi Camii,Yeşil Türbeyide Bursada iken ziyaret ettim.

Bursadan sonra rotam Cumalıkızık köyü oldu.Eski evlere ,daracık taş sokaklara nefis gözlemelere bayıldım.İşte o eski evlerden restore edilmiş bir tanesi:

Mudanya Mütarekesinin imzalandığı Mütareke Evi aşağıda:

Mütareke evi ve Anıtını gördükten sonra sahilde yürüyüş yaptım eski Mudanya evlerini gezdim ordanda doğru Tirilyaya geçtim.Tirilya şirin bir balıkçı kasabası.Burayı gezdim dar sokaklarında yürüdüm ,tepeye çıktım manzara serettim Taş Mektebin önünden geçerek sahile indim .İşte Taş Mektep:

Bütün buraları gezerken canım hiiiç dönmek istemedi.Hava güzeldi ,doğa güzeldi ,yemekler enfesti kestane ve kestane şekerine doydum Bursada ama tatil bitti ve mecburen döndüm.

Benden şimdilik bu kadar buraları görmeyenlere tavsiye ederim,hepinizi sevgiyle kucaklarım.

~Hülya~ dedi ki...

Çok güzel yerler gerçekten de. Türkiye'min her yeri başka bir güzel! Resimlerde harika canım :)

Hülya dedi ki...

Çok güzel kareler, güzel gezi olmuş aferin sana : )

Şirince Tatlar dedi ki...

bayram güzel geçmiş belliki resimler harika görünüyor emeğine sağlık canım

birincisin dedi ki...

güzel bir tatil olmuş..sefanız olsun...sevgiler...

gülümse dedi ki...

Bursada 9 ay filan kaldım.şimdi resimleri görünce duygulandım:)paylaşım için teşekkürler...

Lezzet Karnavalı dedi ki...

ne güzel bir gezi olmuş,Türkiye'nin her yeri birbirinden güzel! geçmiş bayramını da kutluyorum,sevgiler..

durutarifler dedi ki...

Bu hafta memleketimde gezinmişsin. Memleketim diye demiyorum gerçekten çok güzeldir.
Sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

canım ne güzel yerler gezmişsiniz böyle:)
gözlerimiz bayram etti sayende...
hayırlı cumalar ...
sevgilerimle...

mrscoskun dedi ki...

dün balıkesir dönüşünde bizde tirilyaya ugradık:) ne hoş bi yer gerçekten! zeytinyagı ve zeytin aldık bir kaçta tirilya hatırası tabiki:)

Unknown dedi ki...

Canım bayramda Bursa'da olsaydım se
ninle tanışmayı çok isterdim.Harika
bir gezi olmuş öpüyorum.

Unknown dedi ki...

İznik'i ben de çok beğenmiştim canım.Bu fotoğrafları görünce anılarım canlandı.Zaten bursa'nın her yeri bir başka güzel sevgilerimle öpüyorum.

Aysegül dedi ki...

Bursa cok gúzel tarihi bir $ehir resimleden anladigim kadariyla... in$llah gezmek banada nasip olur :)

sevgiler
Aysegul

Saglıklımutfak dedi ki...

Annem Mudanya ya yerleşti bende en kısa zamanda böyle bir gezi yapmayı planlıyorum ;) süpermiş:)

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Handecim, gördüğüm kadarıyla bayramda bol bol gezmişsin. Bizim içinde güzel fotoğraflar çekmişsin. Hepsi çok güzel.
Sevgiler,
Gülcihan

sevimin sayfasi dedi ki...

türkiyemin her yeri baska güzel, cok güzel karelar paylasmissin,
öpüyorum canim

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bursa da olmak ayrı bir güzellik:)resimlerde harika sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

geçtiğimiz yaz bende kısacıkda olsa mudanya ve izniği gezdim özellikle izniğe hayran kaldım açık müze gerçektende özellikle oraya gidip gezesim var:)
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Ne güzel bir gezi olmuş Handecim.Fotoğraflar harika seninle beraber dolaşmış olduk teşekkürler. İskenderin fotoğrafına kilitlendim kaldım bu arada. Sevgiler.

Dilek Mutfakta dedi ki...

bir Bursa lı olarak kıskandım gerçekten Bursa ve çevresini film şeridi gibi nekadar güzel özetlemişsin belki de biz bu güzelliklere alıştığımız için paylaşma gereği duymamışız şimdiye kadar,emeğine sağlık harika olmuşiyine bekleriz...