17 Aralık 2010 Cuma

KARNABAHAR OGRATEN

Karnabaharla yapılan tüm yemekleri seviyorum.Bazen salatasını ,bazen kızartmasını ki en çok bunu yapıyorum sodalı puf puf harika oluyor tarifi burada ,bazende yemeğini yaparım.
Ogratenide ailecek severiz ,geçen gün yine işten eve gidip ograten yapınca sitemde de olmadığı aklıma geldi hemen fotoğrafladım.Bu fotonun üstüne iki kez daha ograten yaptım her seferinde fotoğraf çektim fakat tarifi ancak koyma fırsatım oldu.Hepinize hayırlı cumalar ,mutlu haftasonları diliyorum beni yine yoğun bir haftasonu programı bekliyor.Bu yoğunluğa girmeden tarifimi veriyorum sıcacık sevgiler gönderiyorum ,buyrun karşınızda karnabahar ograten:

MALZEMELER:

1 adet küçük karnabahar
2,5 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt
1 adet yumurta
1 çorba kaşığı tereyağ
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı kaşar rendesi
tuz
kırmızıpulbiber
karabiber

YAPILIŞI:

Karnabaharı haşlayın ,yumuşayınca süzün.Sıvıyağ ile yağlanmış fırına dayanıklı kabınıza karnabaharları döşeyin.Döşemeden önce isterseniz biraz çatalla ezerek ufalayabilirsiniz yada ezmeden minik minik karnabahar topları halinde de döşeyebilirsiniz.Bunlar bir kenarda beklerken derin bir tencerede yağları eritin unu katıp bir kaç dakika kavurun.Karıştırarak azar azar sütü katın.Baharatları ve tuzu katıp bir taşım pişirip altını kapatın soğumaya bırakın.
Karışım ılınınca içine bir yumurta katıp blenderden geçirip karnabaharların üzerine dökün.
Rendelenmiş taze kaşarla üstünü kapatıp 200 derecedeki fırına verin.Üzeri kızarınca fırından çıkarıp servis yapın.Tuzunu baharatlarını kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
Karnabaharların kabınızdaki kalınlığı fazla olmasın ozaman ograten daha güzel oluyor.
Afiyetolsun.

51 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu hafta bende böyle yapmayı düşünmüştüm canım ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Süper görünüyor ellerinize sağlık karnıbaharı çok severim bende kızartmasını yapmıştım yakında paylaşırım , bu tarifini de denemek isterim en yakın zamanda SEVGİLER,

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık çok severek
yapar ve yerim:))Öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Süper görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben kızarmasını çok yaparım böylesini hiç denemedim.Önümüzdeki hafta mutlaka yapıcam.
Ellerine sğalık canım
Hayırlı cumalar.

BETÜLCE dedi ki...

Ellerine sağlık bende çok seviyorum karnıbaharı geçen gün bende yaptım.

mutfagabuyrun dedi ki...

karnıbahar ve kaşar birarada .harika bir lezzet.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

FERZAN dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş,sevgiler...

Hülya dedi ki...

Bebişim izin verirse bugün çıkıp alacağım dışardan (diş ağrılarımız var) Sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.bende severim.sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Hande,
Ellerine sağlık, nefis görünüyor.
Bizde çok severiz karnabaharın bu halini, hafta içi yemeğe gelen misafirlerime de sebze yemeği olarak karnabahar ogreten hazırladım.

Mutfaknotlari dedi ki...

handecim face de görünce tarifi için geldim
canım yazının başında sodalı puf puf yazmışsın
malzemelerin içinde soda yok
yazmayımı unuttun
ben anlamadım şekercim
cevaplarsan yarın bide ben yapayım
bu ara diyete başladık kızartmasını yapmayayım

Sevil Şahin dedi ki...

ben çok severim ellerine sağlık canım afiyet bal olsun
sevgiyle kal

Narince dedi ki...

Ben de çok seviyorum karnıbaharı, daha bu sabah bakıştık beyaz çiçekleriyle. Ama yok, kızım makarna istedi bu akşama, artık yarına kaldı.

Gizemli Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık, bizim evde çok sevilir.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Handem ellerine sağlık canım bende dün akşam brokoli ogreten yaptım hehe öle bir ismi varmı bilmiyim ama :))

Karnıbaharın bende en çok kızartmasını seviyorum ya heleki bide onu sarmısaklı ve dereotlu mayoneze batırarak yiyiyip klorisini kalori katması yokmu uf uf uf:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ohhh afiyetler olsun. Bende yaptım geçenlerde ama fotoğraflamaya vakit olmadan yendi bitti... Kısmet bir dahakine inşallah... Ben yemeğini çok sevmesem de yerim ama salatası ve ograten halini çok seviyorum... Ellerine sağlık canım... Sımsıcak sevgiler...

Unknown dedi ki...

Kızartmasını çok severim, oğlumum da en severek yediği sebze diyebilirim. Ograten hali de harika görünüyor Hande'cim, ellerine sağlık..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

nasıl güzel pişmiş üzeri çok hoşuma gitti - tadı da harikadır eminim kaşarlı-tereyağlı!afiyet olsun

Unknown dedi ki...

Hmmm gratennnnn, fransiz yemegi bu sanirsam, ismi de öyle çûnkü :) Firina verdimmi off nefis mi nefis!! Ellerine saglik handecim

umutluhayat dedi ki...

handecim ellerine sağlık nefis omuş.

Gönülünce dedi ki...

Bizde ailecek çok severiz nefiss bir lezzet...Harika olmuş ellerine sağlık canım...


Sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

Canim nefis olmus cok guzel gorunuyor.
Ellerine saglik
Sevgiler
Sefa

Gülcan dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık olsada yesek.

dokuzuncubulut dedi ki...

Gerçekten de puf puf börek gibi olmuş Hande'ciğim. Bizde de çok sevilerek yenir karnabahar.
Ellerine sağlık olsun.

Mutfaknotlari dedi ki...

canım teşekkürler cevabın için
sodalı diyince ben direkt bağladım bu tarife:))
öptüm canım sevgiler
yarın bi karnıbahar alayımda yapayım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ben ne çok severim handeciğim..
ve ne çok özledim

(napıcaz şu diyet günlerini ? :=}

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Kışın çok severek yediğim bir yemekdir karnıbahar o greten. Ellerine sağlık, harika görünüyor.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ımm nefis nefis ellerine sağlık Handecim

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handecim, benim de en sevdiğim karnıbahar yemeğidir bu, hatta aceleye gelirse evdeki herhangi bir hazır tavuk veya hazır sebze çorbasını koyu kıvamlı pişirerek karıştırıp atıveriyorum fırına, o da nefis oluyor. Kolaycılık belki ama dediğim gibi sadece aceleye gelirse..Ellerine sağlık canım.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Hande'cigim, harika gorunuyor, harika.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de cok guzel bir hafta sonu diliyorum.

Yeşim dedi ki...

En çokkızarmış üst bölümü yemeyi severim.ellerine sağlık handecim.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

mandalincikmazi dedi ki...

Hımmmm
çok güzel bir tarif ellerine sağlık canım
karnıbaharı ben de çok severim hele bu haline bayılırım
seninkide pek bi güzel olmuş canım
pasta edasında :)
Sevgiler.........

ufuk dedi ki...

Bizde karnabaharı oğlum çok sever genellikle kıymalı yaparım bugün bu şekilde yapmayı deneyecegim çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık en çok kızartmasını seviyorum ama buda güzele benziyor:)
Sevgiler

Bayram Kombesi dedi ki...

Bende gecen hafta yapmistim, ellerine saglik.

ozlemhan dedi ki...

Ellerine sağlık canım Bende çok severim bende resimledim yayınlanmayı bekliyor.

Nilgün dedi ki...

Karnıbaharın bizim evde en çok yenen şekli. Emeklerine ve ellerine sağlık..

ham ham ev yemekleri dedi ki...

çok iştah açıcı ve lezzetli bir görünüm.. ellerinize sağlık..

anneminkizıyim dedi ki...

Hiiim nefis ellerine saglik Handecigim. Bende Karnabahari cok severim, tarifinde harikaymis, sevgiler....

avcının adamı dedi ki...

avcı var ya,
bloğunuzu ne güzel tanıtmış kıskandım. hakkaten bloğunuzda hak ediyor doğrusu.

avcıda kim ola:
http://yemekblogspot.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Hande.Karnabahar yedirmenin güzel bir yolu bu :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Bizde de sık sık ğişer ellerine sağlık canım :)

Mimosa Café dedi ki...

handecim karnabahar için en güzel tariflerden birisi de bu bence. eline sağlık canım. sevgiler.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Hande hanım ziyarete gelmiş yorum bırakmışsın çok teşekkür ederim. Karnıbaharı hiç böyle denememiştim çok güzel görünüyor ellerine sağlık Sevgilerimle..

sevdamavisi dedi ki...

süper süper süper. ellerine sağlık handeciğim..

durutarifler dedi ki...

Kim sevmez ki. Ben bir de bunu krema ile yapıyorum . Müthiş oluyor. Tabii bol kalorili de oluyor

Unknown dedi ki...

Çok sağlıklı ve lezzetli bir yemek. Az önce fırına verdim. İnşallah güzel olacak. Hande hanımın tariflerinin hangisini denediysem çok güzel oluyor. Eminim bu da güzel olacak...Tarif için teşekkürler...

yeni hayat dedi ki...

mutfakta yeni biri olarak ilk kez karnıbaharla bir yemek yapacağım, ne yapsam diye düşünürken blogunuza geldim bir sürü tarif buldum:)) hangisini yapsam karar veremedim, elinize sağlık:)
ben de bloguma beklerim;)