23 Kasım 2010 Salı

ANTEP-HATAY-MERSİN-ADANA-KONYA SEYAHATİ

Herkese merhaba ,kucak dolusu sevgiler

Bayramınız ,tatiliniz umarım güzel geçmiştir ,benim harika geçti,Bayramda tatili fırsat bilip doğu Akdenize gittim.Gezimi anlatmaya Antakya'dan başlıyorum.Asi nehri kıyısında gezdim Mozaik Müzesini dolaştım,Habibi Neccar Camiini gördüm ordan şelaleler bölgesine gittim.Hataya kadar gitmişken oraya has yöresel lezzetlerin tadına bakmamak olmazdı,humus,muhammara ve tadını çok beğendiğim ilk kez tattığım taze kekik salatasını yedim.Sini köftesinden de tadıp kapanışı Hataya özgü Künefe ile yaptım.

Aşağıdaki resim bu bölgeye has defne sabunları

Antakyanın adını çok duyduğum St.Pier kilisesine gittim.Burası dünyanın ilk kilisesi olarak kabul ediliyormuş.
İşte kilisenin içinden bir manzara

Gezimin Gaziantep durağında ise Gaziantepin Arkeoloji Müzesini gezdim ,dev mozaikleri gördüm.Aşağıda çingene kızı mozağini görüyorsunuz.

Antepte müzeden sonra Kaleye çıktım daha sonra yemek molasında ise bu sefer buranın yemeklerini tatma fırsatım oldu.Alinazik,kurudolma,içliköfte,acıbiber turşusu ve en sonunda da havuç dilimi baklava yedim hepsi şahaneydi.Yemeklerden alinazik ve baklavanın resmini sizlerle paylaştım.

Gaziantep deyince akla gelen bir diğer husus bakırcılardır.Bakırcılar çarşısı ve bedestende gezdim alışverişler yaptım.Antepfıstığı almayı ihmal etmedim.

Bir diğer durağım Mersin idi,narenciye bahçeleri arasından limon,portakal ağaçlarını seyrederek Mersine geldim.Mersinde Cennet Cehennem Çukurlarını gezdim, Astım Mağarasının dibine kadar o upuzun merdivenleri inerek ulaşıp burayıda dolaştım.Kanlıdivaneyi görüp Elausia antik kentini gezdim.Cezerye ,bici bici ve yine burada çok meşhur olan bombadan tattık.Bu da içinde bal ceviz ,hindistancevizi ,süt olan bir içecekti.Narlıkuyuya gidip buradaki balık restorantlarında bu yöreğe özgü Kayaoruğu otunu tatdım ve balık çorbası içip Lagos balığı yedim.Hepsi ayrı güzeldi.

Kaya oruğu denen ot yukarki resimde en soldaki ot.Bir çok hastalığı faydalı olduğu söylendi.Yine narenciye bahçeleri arasından geçerek Eshab-ı Keyf (Yedi Uyurlar ) Mağarasını ziyaret ettim.Tarsusa uğrayıp Ulu Camiiyi ,Kleopatra kapısını,bedesteni gezdim.Tarsus şelalelerinde çay molası verdim.Nusret mayın gemisini gördüm ,içine çıktım.

Mersinden Cezerye alıp meşhur Mersin Tantunisi yedim.Bu da çok güzeldi bir tane kesmedi hatta iki tane yedim.Yukarıda Kızkalesinden bir görünüm.Hava şerbet gibiydi herkes
denizdeydi.Bende bu doyumsuz manzara ve güneşi seyredip yine buraya özgü sıkmadan yedim.
Daha sonra Adanaya doğru devam ettim.
Adanada Ulucamii gezdim ,Saat Kulesini görüp oradan da Sabancı Camiine gittim.Etrafındaki devasa parkıyla beraber harikaydı burası.

Şehir turu yapıp Adana kebap yemek için kebapçının yolunu tuttum.Nefis mezelerden alıp ,Adana kebap yiyip Şalgam içtik.

ve son durak Konya
Konyada şehir turu atıp Aleaddin Tepesine çıktık Mevlana Müzesi ve Şebs-i Tebrizi Türbesini ziyaret edip bu seferde buraya özgü etli ekmekten yiyip İstanbulun yolunu tuttuk.

Aslında daha çok fotoğraf çektim ama zamanım şimdilik bunlara yetti.Herzamanki gibi yine bol bol gezip yeni yerler görüp yeni lezzetler tattım.Buraları görmediyseniz görün derim özellikle Mersini çok beğendim .
Şimdilik sevgiylekalın

Duru Mutfak dedi ki...

O kadar gezilirse bu kadar yenilir olmuş. Yediğin içtiğin bizim olsun gezdiğin gördüğün senin olsun:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Handeciğim gezmedik yer, tatmadık lezzet bırakmamışsın :) İyi de yapmışsın, afiyetler olsun, darısı gezmediğin yerlere olsun, ama bana da olsun o tarafları görmeyi ben de çok istiyorum... Sevgiler...

Serap dedi ki...

Sizin de geçmiş bayramınız kutlu olsun. Tanıtım çok hoş olmuş, keyif ile okudum.

Unknown dedi ki...

Hande'cim ne güzel yerlere gidip nefis mamalar yemişsin. Ben de çok istiyorum o bölgeyi gezmeyi kısmet bakalım ne zaman olur. Herşey ne kadar güzel bayıldım. Hele o baklavanın resmi süper valla.
Sevgiler canım..

kiraz çiçegi dedi ki...

sayenizde bizde gittik geldik paylaşıma teşekkürler:)

kalpkurabiye dedi ki...

Handeciğim:))
başlığını görünce dedim ki maşallahh tüm akdenizi elden geçirmiş bu kız:))
hakikaten de öyle olmuş maşallahh ne güzel kültürler, yemekler, şehirler gezmişsin:)

umutluhayat dedi ki...

handecim demek bizim buralara da geldiniz.umarım etliekmeği cemoda yemişsinizdir.orası bir numara çünki.harika gezmişsiniz ,bende gaziantepe gitmeyi çok istiyorum.baharda aynı rota bizede var yani.bende gittiğim yerlerin yöresel yemeklerini çok merak eder ve tadarım.sendde hep yemeği ile meşhur yerlere gitmişsi,n.afiyetler olsun.

zeytintanesi dedi ki...

Sayende sanki oralara gitmiş kadar oldum Hande'cim. Emeklerine sağlık, yediklerin afiyet bal olsun. Çok iyi yapmışsın tatilini güzel değerlendirmişsin. Ne mutlu sana. Umarım bu hep böyle devam eder.

Hayatcemresi dedi ki...

Hande hanım,
"yediğin içtiğin senin olsun,gördüklerini anlat" derler,siz hem gördüklerinizi ,hem yeyip içtiklerinizi anlatmışsınız :) paylaşımınız için teşekkürler,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Handecim ne güzel bir tatil geçirmişsin sen :) ne yalan söleyeyim gezdiğin yerlerle değilde yediğin şeylerle ilgilendim en çok :))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Handecim ne güzel gezmişsin,muhteşem lezzetleri tatmışsın afiyet bal olsun
fotoğraflar çok güzel oralara gitmiş kadar oldum
öpüyorum seni

Unknown dedi ki...

Hande bu yapılmaz ama hepsi bir anda gerçekten yapılmaz
O baklava dilimi çatalla bölerken çıtırdıyormuydu

Gülcan dedi ki...

yediğiniz içtiğiniz sizin olsun gezdiğiniz gördüğünüz bizim olsun.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

harika anlatım olmuş, fotoğraf ile detay detay! ben baklavada takıldım kaldım, hele bir imam çağdaş ise o hakikaten aklım kalır!!! o nasıl bir lezzettir:)))

KEYFESEYRAN dedi ki...

Handecim Bak Hatayı özledim şimdi o cevizli biber ve hummusu ayrıca eti çok sever ve sürekli yaparım Harbiyeye de gitmişsin harbiyede sac oruğu da yedinmi sıcak sıcak tabak büyüklüğünde sacın üzerinde yapılır Hiristiyanların haccı olduğu kilisemize de gitmişsin ne güzel Asi nehrinin ters aktığını biliyorsun demi yukarı yukarı aktığı bölgeyi görmeni isterdim sular hep aşağı doğru akar ama asi adı gibi asi nehri yukarı doğru ters akıp gitmekte bayramda oralardaydım sevgiler canım

Handecim ben şuan Urfada yaşıyorum gelirsen haberim olsun buraya gezi düşünüyormusunuz buralarda çok güzel

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika bir gezi olmuş çok da güzel anlatmışsınız yeniden gitmiş gibi oldum.Ayrıca yemeklerde birbirinden güzel. Afiyet olsun ne diyelim....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
çok güzel bir bayram olmuş. Nefis yerler gezmişsin. Paylaşımın için teşekkürler. Fotoğraflarla da olsa oraları görmüş gibi olduk.
Bende Mersin'deydim ama kızlarım Adana, Mersin ve bir sürü yerleri gezdiler. Ben Silifkeyi bekledim.Yaşlanıyorum galiba:)
Sevgiyle kal.

mrscoskun dedi ki...

hamile bir izleyiciniz olarak bu sayafaya bakmak cok tehlikeli
ama bakmis bulundum:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Hande Hanım, yediklerinize mi imrenmeli, gezip, gördüğünüz yerlere mi? Resimlere bakarak bile midemiz bayram etti:))
Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler, sayenizde biz de gezip görmüş kadar olduk.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Handeciğğm ohhh sefan olsun güzel bir bayram ve tatil geçirdiğine çok sevindim resimlerlede bize güzel bir tur attırdığın içinde teşekkürler canım.
sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Handecim diyecek söz bulamıyorum hayranlıkla izledim herşeyin tadına yerinde yöresinde bakmak harika birşey afiyet olsun canım güzel bir tatil ve bayram olmuş sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

cOK GÜZEL DOLU DOLU BIR BAYRAM GECIRMISSIN;YEMEKLER ENFES RESIMLER HARIKA GITMIS KADAR OLDUK CANIM SAYENDE;MERSIN ADANA GAZIANTEP;KONYAYA BIZDE GITMISTIK ÖZLEDIM SIMIDEN GELECEK TATILI

Perilersofrasi dedi ki...

Valla gezip gordugun icin cok sevindim ama yemeklerin resimlerine bakmak biraz iskence gibi geldi :))Onlar nasil guzel seyler oyle, cok canim cekti cok :))Sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

handecim harika ne güzel eğlenmişsin
bende sen gibi oraları gezmek isterdim bu sefer olmadı inş. başka sefere diyor resimlerine iç geçirerek bakıyorum

Tümay Öztürk dedi ki...

Handecim okurken oralara gitmiş kadar oldum ve yemekleri yemiş kadar olamadım aklım kaldı:( Çok güzel gezmişsin ve çok hoş zaman geçirmişsin. İnşallah bir gün bizde gideriz oralara...

Unknown dedi ki...

gezilen yerler kadar yemeklerde beni büyüledi,Antakya mutfağı hayranıyım .güzel bir tatil olmuş.sevgiler.

Gönülünce dedi ki...

Bayramı doya doya yaşamışsın arkadaşım ben resimlere bakarken büyük haz aldım...Yemeklerinde hepsinde gözüm kaldı hani...Keyfin daim olsun canım...

Sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Ne kadar güzel bir sürü yer görmüşsünüz darısı başımıza:)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim harika gezin ve fotolar cok güzel.
Havuc dilimiden benim icinde bir dilim yeseydin, mis gibi fistikli bayilirim.
Hersey cok güzel sevgiler...

Hoşgeldin canım,safalar getirdin..
Ne güzel yerler gezmiş,ne hoş yemekler yemişsin..:)
Kilo almadınsa iyi valla :)
Blogumda ödülün var,kabul edermisin?

yemekbiraşk dedi ki...

nefissss bir tatil olmuş bende antakyayı çok istiyorum bakalım:)
sevgiler..

keskinli dedi ki...

gidip gezip yemis kadar olduk canim paylasimin icin tesekkürler sevgiler....

kelebeklisaniyeler dedi ki...

of of hepsi birbirinden harika lezzetler paylasimin için sagol canim,sevgiler.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Ayaklarınıza sağlık gezdiğiniz yerleri ve yemekleri çok güzel anlattınız... gitmiş kadar olduk..

hdidem95 dedi ki...

handecim ne güzel görüntüler canım valla iyi yapmışsın tatile çıkmakla darısı bize bitanem öptüm sevgiler

seda dedi ki...

Ne güzel gezmek ve yemek iki sevdigim sey birarada biz de bir dahaki tatilimizi bu sekilde yapmayi düsünüyoruz olursa tabi. Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Handeciğim ne güzel bir tur yapmışsın ve harika yerlere gitmişsin yediklerin de cabası olmuş. Afiyetler olsun. Fotoğraflar çok güzel.

umutluhayat dedi ki...

canım şifada güzeldir.içine sinecek temiz bir yer .afiyetler olsun.

Ferkay dedi ki...

Harika yerler gezmiş,nefis şeyler tatmışsınız negüzel.
Sevgiler..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

fotograflara bayıldım ama o yemekler yok mu aklımı basımdan aldı:)nefis hepsi.sevgiler canım

Yaren dedi ki...

Yani öyle güzel gezmissin öyle güzelde yazmisinki yani cok özendirdin beni simdi.Bende böyle gezmem lazim cok hosuma gitti:)Resimdeki görüntüler yemeklerde harika .Paylasimin icinde cok tesekürler Handecim.SEvgiyle kal.

Neş'e dedi ki...

hangi ara gitin ??? anlaşılan epeydir sohbet etmemişiz :))) en sevdiğim şehirleri gezmişsin yemekler gözümü döndürdü yine :) afiyet olsun handecim

Adsız dedi ki...

Geçenlerde ve blogunuza rastladım boyunca okuma olmuştur. Sanırım ilk yorum düşündüm. Ben ne okuma keyif aldık dışında söylemek bilmiyorum. Güzel bir blog.