12 Şubat 2010 Cuma

PORTAKALLI PASTA

Ben portakal ile yaptım pastamı siz isterseniz mandalinalı da deneyebilirsiniz.Kekimi hazırkek kullandım zira pandispanya yapacak vaktim yoktu.Çayınızı koyunca çay olana kadar pastanızı yapabilirsiniz o kadar çabuk olabilen bir pasta.Belki başka meyvelerle de denenebilir ama şimdilik portakallı olarak veriyorum tarifimi ,herkese mutlu bir haftasonu diliyorum tarifime geçiyorum.

MALZEMELER:

5 adet portakal
1 su bardağı tozşeker
1 tane hazır iki katlı sade pastaban
1 su bardağından üç parmak eksik süt
1 poşet kremşanti
1 paket labne(200gr.)
üzeri için süsleme şekeri

YAPILIŞI:

Bir portakalın suyunu sıkıp pastabanın ilk katını ıslatın.Bir su bardağından üç parmak kadar eksik sütü toz kremşanti ile çırpın,içine labneyi katıp yine çırpın.Bu karışımdan biraz ıslatılmış kekin üzerine döşeyin.Üç adet portakalın kabuklarını soyun fındık büyüklüğünde doğrayın.Bu doğranmış portakalları bir tavaya alın üzerine bir su bardağı şeker koyup tavada suyunu çekene kadar karamelize edin biraz soğuyunca yarısını labneli şantinin üzerine döşeyin.İkinci kek katını koyun yine bir portakal suyunu sıkıp ıslatın kalan labneli kremayı döşeyip artan portakallar ve süsleme şekerleriyle süsleyin.Afiyetolsun.

21 yorum:

Unknown dedi ki...

Mis gibi kokuyordur bu pasta. Hande'cim ellerine sağlık..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

portakallı lezzetlerin kokusuna da tadınada bayılıyorum. ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

HANDE HANIM ELLERİNİZE SAĞLIKK PRATİK VE ŞIK BİR PASTA... BU YOĞUN GÜNLERDE MİS GİBİ GİDER:))

Unknown dedi ki...

Handecim ellerine sağlık pastan en
fes olmuş öpüyorum...

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis görünen bir pasta hemde çabukmuş,ellerine sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

handecim ellerine saglık afiyet bal olsun
sevgiler

aleyna dedi ki...

sevgili hande yine çok güzel bir pasta .ellerinizec sağlık.kesinlikle denmeliyim.çünkü portakallı lezzetlere bayılıyorum

Unknown dedi ki...

oh çok güzel görünüyor kolay olan herşeyi seviyorum ellerine sağlık:)

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Bence portakal pasta için harika bir seçim olmuş..O dilim pek çekici geldi bana:). Ellerine sağlık canım.
Sevgiler....
aslı

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hande'cim,
nefis portakal aromali lezzetler, hele böyle güzel sonuc alinan pastalar benimde favorilerim arasindadir. Ellerine saglik diyorum arkadasim.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

fıstığımmmm,şekerimmm,herbişeyimmmm,öslediğimmm:)))
bacım valla süpermenin dişi versiyonusun bence sen...hem kariyer yapıyorsun hem mutfakta harikalar yaratıyorsun:))))analar neler doğuyor ama:)))

çooook lezzetli görünüyor pasta canımmm.
ellerine sağlık.
kocaman öpüyorummmm

not: ben daha çok seviyorummmm:)))

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

handeciğim elleirine sağlık.takıp etmeye devam edıyorum yakından sevgiler:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Portakallı tüm lezzetleri çok sveiyorum.Ellerine sağlık Handeciğim.Sevgiler.Mine

Zehra Gürgen dedi ki...

Pasta harika görünüyor çokta pratik.
ellerine sağlık

sevimin sayfasi dedi ki...

miss kokulu portakali pasta olmus
ellerine saglik canim

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik canim portakal varsa icinde muthis bir lezzet olmustur...

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık canım. bir portakal hastası olarak bu pastaya hiç hayır diyemem valla.. afiyet şeker olsun size... sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Portakallı pasta harikaa olmuş...ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

hdidem95 dedi ki...

çok güzel görünüyor handecim ellerine sağlık afiyetler olsun öptüm sevgiler

tub@ dedi ki...

çok severim portakal aromalı kekleri, ellerine sağlık canım pastan nefis görünüyor

öptüm

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Sevgiyle kal.